Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، مراسم گشایش دومین جشنواره آیینی و فرهنگی شکر سرخ بهنمیر، با حضور مسئولان استانی، شهرستانی و شهری در سالن ورزشی مرحوم مجدآرا این شهر، برگزار شد.

بازدید همگانی از کارگاه‌های نیشکر برای آشنایی با شیوه‌های استحصال، کارگاه آموزشی، اجرای موسیقی زنده مازندرانی، مسابقه نقاشی با موضوع شکر سرخ و نیشکر، برنامه‌های مُفرح برای کودکان، اجرای برنامه طنز، سخنرانی و پخش کلیپ با موضوعات نیشکر، ابطال تمبر، قدردانی از مقام شامخ شهدا و مراسم اختتامیه از جمله بخش‌های دومین جشنواره آیینی و فرهنگی شکر سرخ بهنمیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توسعه گردشگری و توریسم، برندسازی نیشکر در کشور، ارتقاء صنعت فرآوری، ساماندهی کارگاه‌های شکر سرخ، ایجاد اشتغال و شناسایی نیشکر و محصولات جانبی آن به مردم، حل مشکلات کشاورزان، احیای آداب و سنن فراموش شده کشاورزی، افزایش درآمد و اشتغال پایدار در منطقه، آشنایی مردم با خواص درمانی و دارویی محصول استراتژیک شکر سرخ و تشویق و ترغیب به افزایش سطح زیر کشت نیشکر، از جمله اهداف برگزاری دومین جشنواره آیینی و فرهنگی شکر سرخ در بخش بهنمیر است.

بهنمیر با ۱۲۰ هکتار سطح زیر کشت محصول نیشکر، رتبه نخست تولید نیشکر در مازندران را دارد. استان مازندران دارای ۲۵۰ هکتار زمین زیر کشت محصول کشاورزی نیشکر است.

انتهای پیام/آ

جشنواره آیینی و فرهنگی شکر سرخ در بهنمیر آغاز شد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست وزارت جهادکشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۹۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت خاکشیر از قطب تولید این محصول در خراسان آغاز شد

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی،  مدیر جهاد کشاورزی داورزن گفت: برداشت محصول خاکشیر در این شهرستان همه ساله با پایان فروردین و در نخستین روزهای اردیبهشت ماه آغاز می‌شود.

سعید خسروجردی افزود :نزدیک به ۳۰۰ هکتار از کشتزارهای شهرستان داورزن، زیر کشت گونه دارویی خاکشیر است که با توجه به میانگین عملکرد ۹۰۰ کیلوگرم در هکتار، انتظار می رود حدود ۳۵۰ تن محصول از این سطح برداشت شود.

وی خاطرنشان کرد: کار کشت خاکشیر از اوایل آبان‌ماه آغاز می‌شود و با گذشت ۶ ماه، از دهه دوم فروردین‌ به مرحله برداشت می‌رسد.

خسروجردی گیاه دارویی خاکشیر را دارای خواص التیام دهندگی زخم و جراحات، ادرارآوری، تب‌بُری، رفع التهابات کلیه، سرخک و مخملک، رفع گرفتگی صدا، کهیر و التهابات پوستی ذکر کرد.

 

شهرستان داورزن در غرب استان خراسان رضوی، مهد تولید گیاهان دارویی است و در چند سال اخیر همواره با تولید ۳۵۰ تا ۴۰۰ تن خاکشیر، رتبه نخست استان را داشته است.

فلفل، شیربادیون، مرزه، شوید، خاکشیر، کنجد، زیره سبز، آویشن، رازیانه، گل گاوزبان، نعنای فلفلی، گل محمدی، شیرین بیان و خار شتر عمده ترین گیاهان دارویی است که در شهرستان داورزن کشت و تولید می شود.

حدود چهار هزار بهره بردار در بخش های کشاورزی، باغداری و دامپروری داورزن فعالیت دارند.

این شهرستان دارای ۲۰ هزار هکتار عرصه کشاورزی شامل ۱۷ هزار هکتار کشتزار و سه هزار هکتار باغ است.

شهرستان ۲۱ هزار نفری داورزن با ۲ بخش، چهار دهستان و ۲ شهر در ۳۱۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

داورزن در ۳۱۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

 

دیگر خبرها

  • برگزاری اولین جشنواره گل و گلاب بردسکن
  • مهلت ارسال آثار به دومین جشنواره ملی دوسالانه ترویج نجوم ادیب تمدید شد
  • برداشت خاکشیر از قطب تولید این محصول در خراسان آغاز شد
  • این شرکت مشهور دومین نخل طلای افتخاری جشنواره کن را می‌برد
  • «استودیو جیبلی ژاپن» برنده دومین نخل طلای افتخاری جشنواره کن
  • راهیابی اعضا کانون استان بوشهر به جشنواره سرود بسیج
  • حضور بیش از ۱۲۰ هنرمند در دومین جشنواره تئاتر خیابانی محلات
  • خبرنگار مهر اصفهان رتبه برتر دومین جشنواره قاصد آب را کسب کرد
  • دومین خانه شهید در تهران افتتاح شد
  • (تصاویر) همه چیز درباره مراسم «هزار دف» کردستان در ۱۴۰۳