Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-19@03:10:37 GMT

مراقب نظافتچی‌های قلابی باشید!

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۰۹۴۲۸

رئیس پلیس پیشگیری تهران درباره استفاده از نظافتچی‌های قلابی در منازل هشدار داد.

به گزارش «تابناک» سرهنگ کیوان ظهیری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران پویا درباره نکات حائز اهمیت برای استفاده از نظافتچی در منازل اظهار کرد: برخی از شهروندان برای نظافت منازل، سراغ شرکت‌هایی می‌روند که مجوز رسمی فعالیت ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس پلیس پیشگیری پایتخت تصریح کرد: برخی از کارگر‌هایی که در شرکت‌های فاقد مجوز فعالیت دارند با اهداف خاصی در پوشش نظافت منزل، وارد خانه شده، با شناسایی محل، نحوه ورود و خروج به محل و شناسایی نقاط ضعفها، در فرصتی مناسب دست به سرقت می‌زدند.

وی متذکر شد: شهروندان باید برای استخدام نظافتچی یا کارگر به شرکت‌های دارای مجوز رسمی مراجعه کنند؛ شرکت‌هایی که مجوز رسمی فعالیت دارند، دارای پروانه ثبت هستند که شهروندان با استعلام شماره ثبت این شرکتها، می‌توانند از بروز مشکلات بعدی مانند سرقت جلوگیری کنند.

ظهیری از شهروندان خواست قبل از ورود نظافتچی به منزل، حتماً اسم و مشخصات وی را با شرکت در میان بگذراند و یادآور شد: ممکن است اصلاً شرکت وجود خارجی نداشته و فقط به صورت اسمی کارت و تبلیغات آن پخش شده باشد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: تابناک پلیس تهران سرهنگ ظهیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۹۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار کارشناس سازمان غذا و دارو؛ خانم ها، مراقب سربی که می بلعید باشید

دکتر شیما حلاج با بیان اینکه رژ لب از جمله فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی است که استفاده فراوانی را در نقاط مختلف دنیا دارد گفت: زنان در طول زندگی خود ناخواسته مقدار قابل ملاحظه‌ای رژ لب را می‌بلعند و مصرف مستقیم خوراکی آن اثرات منفی مواد شیمیایی مانند فلزات سنگین را تشدید می‌کند.

وی افزود: استفاده مداوم از این فرآورده‌های آرایشی می تواند جذب فلزات سنگین را در بدن هنگام بلع رژ لب افزایش دهد.

کارشناس آرایشی سازمان غذا و دارو با توجه به اثرات مضر فلزات سنگین به ویژه برای زنان باردار و کودکان، نسبت به پیامدهای زیانبار استفاده از رژ لب‌های غیراستاندارد و قاچاق و همچنین افراط در مصرف این فرآورده هشدار داد.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، حلاج در ادامه سخنانش مواردی نظیر استفاده نادرست از لوازم آرایشی و بهداشتی، کاهش سن استفاده از لوازم آرایشی بدون در نظر گرفتن استاندارد بودن آنها، قاچاق و تولید محصولات تقلبی را تهدید کننده سلامت عموم مردم به ویژه زنان بر شمرد.

وی در توضیح بیشتر اظهار داشت: در صورت استفاده از فرآورده‌های غیراستاندارد و قاچاق که بیشتر حاوی مقادیر بالای فلزات سنگین همچون ترکیبات سرب، آرسنیک و جیوه بوده و چنین ترکیباتی به دلیل داشتن خواص رنگی اغلب به عنوان رنگدانه‌ها در آن فرآورده‌ها استفاده می‌شوند که منجر به انباشته شدن این آلاینده‌ها در بافت‌های نرم خواهند شد و این امر می تواند عوارض و اثرات جبران ناپذیری را برای بدن ایجاد کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • مراقب مسمومیت با این نوع هندوانه‌ها باشید
  • پزشک قلابی ترک اعتیاد در شهرستان خاتم شناسایی و دستگیر شد + عکس
  • پزشک قلابی ترک اعتیاد در شهرستان خاتم شناسایی و دستگیر شد
  • دستگیری پزشک قلابی ترک اعتیاد در خاتم
  • هشدار به سیل زدگان در سیستان و بلوچستان : مراقب تمساح باشید
  • هشدار حمله تمساح‌ها به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان ؛ مراقب خروج گاندوها از برکه‌های محل زیستشان باشید
  • پنجشنبه‌ای خلوت در پایتخت/ مراقب سرعت‌ و سبقت‌ غیر مجاز باشید
  • هشدار ایران به گروه ۷؛ مراقب تصمیمات غیرسازنده باشید
  • مراقب مسمومیت با این نوع هندوانه‌ها باشید/ چطور هندوانه غیرسالم را تشخیص بدهیم؟
  • هشدار کارشناس سازمان غذا و دارو؛ خانم ها، مراقب سربی که می بلعید باشید