Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، در هفته‌ جاری، معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از رونمایی و راه‌اندازی سامانه ثبت دادخواست و دادرسی الکترونیکی کارگران در ایام دهه فجر خبر داد.

حاتم شاکرمی با اشاره به اهمیت الکترونیکی کردن فرآیند ثبت دادخواستها در کاهش مراجعات گفت: سامانه جامع روابط کار دارای ۳۶ زیر مجموعه است که دو سامانه الکترونیکی ثبت دادخواست و دادرسی الکترونیکی دهه فجر امسال رونمایی و راه اندازی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته کارشناسان، این سامانه ضمن تفکیک نوع قراردادهای کار اعم از دائم و موقت، کنترل و نظارت بر انعقاد قراردادها را بهبود بخشیده، زمینه شناسایی و ساماندهی قرارداده را فراهم می کند. 

باوجود آن که وزیر کار ابراز امیدواری کرده بود با برگزاری نشست سه جانبه شورای عالی کار و توافق میان کارگران و کارفرمایان، رقم کمک هزینه مسکن افزایش یابد در دویست و هفتاد و هشتمین نشست شورای عالی کار که با موضوع بررسی حق مسکن کارگران برگزار شده بود این توافق حاصل نشد و جلسه بدون نتیجه پایان یافت.

قرار بود در این جلسه موضوع افزایش حق مسکن کارگران مورد بحث و بررسی قرار گیرد که به گفته نماینده کارگران درصدهای پیشنهادی ناچیز و اندک بود و عنوان حق مسکن را نداشت. آخرین خبرها حاکی از آن است که دوشنبه آینده بررسی افزایش کمک هزینه مسکن کارگران با حضور شرکای اجتماعی در دستور نشست شورای عالی کار قرار خواهد گرفت.

اتاق تعاون این هفته میزبان معاون بازرگانی داخلی وزارت صمت بود و در این جلسه از اجرای آزمایشی سامانه مدیریت هوشمند تامین کالاهای اساسی (مهتا) در فروشگاه‌های بخش تعاون خبرداد.

آنطور که بهمن عبدالهی، رئیس اتاق تعاون ایران گفته، این سامانه در بیش از ۴۰ فروشگاه تعاونی به شکل آزمایشی اجرایی شده و قرار است از این طریق، کار تامین و توزیع کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم با سهولت بیشتری انجام شود.

البته وی از قول مساعد معاون اول رئیس جمهوری در اجرای فاز اول این طرح خبر داده و گفته با همکاری و هماهنگی مسئولان امر از ابتدای سال ۹۸ سامانه مهتا وارد فاز عملیاتی خواهد شد.

در این نشست عباس قبادی، معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت نیز آمادگی ستاد تنظیم بازار برای واگذاری توزیع گوشت وارداتی توسط اتاق تعاون را اعلام کرد و گفت با این کار دست واسطه‌ها از بازار کوتاه خواهد شد.

وی از واردات ۵۰۰۰ تن دام زنده کوچک در هفته آینده خبر داد و اعلام کرد: این دام از طریق فرودگاه پیام وارد کشور می‌شود و ۲۴ ساعت بعد، کشتار و توزیع خواهد شد.

قبادی درباره تنظیم بازار آجیل هم گفته که برای تنظیم بازار آجیل چاره اندیشی کردیم ولی نیازمند واردات هستیم چون امسال شرایط تولید پسته اصلا مناسب نبود. 

این هفته همایش ملی کارآفرینی، تولید ملی و توسعه اقتصادی برگزار شد و یک استاد دانشگاه استفاده از ظرفیتهای صنعت گردشگری در حوزه اشتغال و کارآفرینی را با توجه به درآمدزایی و ارزش افزود بالای آن پیشنهاد کرد.

وی بیکاری و عدم وجود فرصت‌های شغلی را آزار دهنده دانست و گفت: امروز در هر خانواده‌ای چند نفر فارغ‌التحصیل بیکار هستند که نشان می‌دهد مدیریت کارآمدی نداشتیم و در ساختار اشتغال کشور تحول ایجاده نکرده‌ایم.

به گفته ابراهیم بای سلامی در حالی که بیش از ۶۰ درصد اقتصاد ایران متکی بر درآمدهای نفتی است، بسیاری از کشورهای جهان نظیر اسپانیا و فرانسه به سمت توسعه صنعت گردشگری حرکت کرده‌اند.

از نگاه بیش‌تر مشاوران کارآفرینی و کسب و کار، با کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان هم می‌توان کسب و کار راه اندازی کرد به شرط آن که مهارت لازم را در زمینه آن فعالیت داشته باشیم.

توصیه آنها به کارجویان این است که در صورت داشتن ایده‌های خلاقانه و نوآورانه به مشاغل مرتبط با گردشگری ورود کنند.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: واردات لاستیک فارغ التحصيلان دانشگاهي ستاد تنظيم بازار تعاون آجیل شب عید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۹۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدامات سیستمی و سامانه ای موجب تسریع در پیشبرد برنامه های تحولی بانک توسعه تعاون است

امتداد - مدیر عامل بانک توسعه تعاون اعلام داشت اقدامات سیستمی و سامانه ای موجب تسریع در پیشبرد برنامه های تحولی بانک توسعه تعاون است.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، محمد شیخ حسینی مدیر عامل بانک توسعه تعاون در شورای معاونین اظهار داشت: عملیات بانکی بر بسترهای دیجیتال و الکترونیک به ویژه تی تی پلاس در حال انجام است و مشتریان از خدمات متنوع بانک بهره مند می‌شوند، در ادامه برنامه های تحولی بانک موضوع سیستمی نمودن میانگین تسهیلات بانک در حال انجام است که می تواند موجبات تسریع در پرداخت تسهیلات عمومی و تسهیلات مرتبط با محصولات بانک را فراهم نماید.

وی افزود: سیاست های اعتباری سال ۱۴۰۳ در پایان سال گذشته آماده ابلاغ بود و با کمی بازنگری روز ششم فروردین ماه ابلاغ گردید. سیاست ها محور برنامه های تسهیلاتی بانک هستند و هر گونه اقدام تحولی مرتبط با برنامه های اعتباری بانک با سیاست ها هماهنگ و همسو هستند.
شیخ حسینی تاکید کرد: حوزه فناوری بانک در صدد بر آمده است تا واحد و شعبه ویِژه برای رسیدگی و راهنمایی مشتریان در حوزه های تی تی پلاس و خدمات غیر حضوری راه اندازی نماید. این واحد با هماهنگی واحدهای ستادی و اجرایی اقدامی مهم برای تکمیل تحول دیجیتال بانک است.
این مقام بانکی گفت: موضوع صدور صورتحساب الکترونیک مطابق ابلاغ سازمان امور مالیاتی ک

شور در واحدهای ستادی بانک در حال پیگیری است. این مبحث از برنامه مهم مالیاتی کشور است و بانک توسعه تعاون نیز نهایت اهتمام خود را برای همکاری و تعامل در این زمینه در نظر دارد.
در این جلسه معاونین مدیر عامل نیز توضیحاتی درباره پروژه ها و برنامه های در حال انجام ارائه دادند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • اقدامات سیستمی و سامانه ای موجب تسریع در پیشبرد برنامه های تحولی بانک توسعه تعاون است
  • رقم دستمزد ۱۴۰۳ امروز تغییر می‌کند؟
  • خبر مهم برای کارگران | حق مسکن کارگران افزایش می‌یابد؟
  • حق مسکن کارگران افزایش می‌یابد؟
  • حق الزحمه های نجومی با راه اندازی سامانه خود نویس برچیده شد
  • احتمال افزایش حق مسکن کارگران در جلسه امروز
  • هدف‌گذاری ایجاد ۱۸۰هزار شغل در تهران
  • فردا؛حضور شش تن از مسئولان آذربایجان غربی در سامانه سامد
  • نزدیک به ۸۰ هزار نفر؛ تعهد اشتغال خراسان رضوی در سال ۱۴۰۳
  • مسوولان برای توسعه روستاها و مناطق کمتر توسعه یافته تلاش کنند