Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-24@22:07:12 GMT

‌مراکز رشد یاسوج و گچساران راه‌اندازی شد

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۰۹۶۱۹

‌مراکز رشد یاسوج و گچساران راه‌اندازی شد

رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد از راه اندازی مراکز رشد جامع یاسوج و گچساران خبر داد. ۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۱ استانها کهگیلویه و بویراحمد نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، سید شمس الدین هاشمی ظهر امروز در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: هم اکنون 3 شرکت در مرکز رشد یاسوج و دو شرکت در مرکز رشد گچساران فعالیت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه با همکاری رئیس کمیسیون بودجه مجلس شورای اسلامی مرکز رشد گچساران ردیف بودجه جداگانه گرفت، عنوان کرد: داشتن ردیف بودجه جداگانه برای مرکز رشد گچساران در مجموع در کشور خاص بوده است.

هاشمی ابراز کرد: پارک علم و فناوری استان در سال 96 مجوز تاسیس گرفت و سال 97 در ساختمان ملکی مستقر شدند و به نوعی هرچند دیر راه اندازی شد ولی شروع خوب بوده است.

مراکز رشد باید در کلیه شهرستان‌های استان خراسان جنوبی ایجاد شودنمایشگاه محصولات فناورانه مراکز رشد دانشگاه‌‌ آزاد اسلامی گیلان برپا شد+فیلممشهد|مجوزهای قطعی راه‌اندازی مراکز رشد و فناوری صرفا از سوی وزارت علوم صادر می‌شود

رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه 13 واحد فناور و 3 شرکت دانش بنیان داریم، ادامه داد: شرکت های مستقر در پارک 70 شغل ایجاد کرده اند.

هاشمی نقش رسانه ها در راه اندازی پارک علم و فناوری استان را موثر دانست و افزود: روزهای که بسیاری از مسئولان و دانشگاهیان حتی عنوان دهکده و باغ را برای پارک عنوان می کردند، رسانه ها دغدغه راه اندازی پارک را داشتند.

وی تصریح کرد: دلیل راکد بودن برخی از واحدهای صنعتی در استان مشکلات اقتصادی و نظام بانکی بوده ولی بسیاری مشکل عدم آشنایی با تکنولوژی، بازاریابی و تجاری سازی محصول دارند.

هاشمی خاطرنشان کرد: مشاوره مدیریتی، مالی و حقوقی و برگزاری سمینارها و یا دوره های آموزشی نیز به عنوان یک اولویت در دستور کار است.

وی حمایت و هدایت شرکت های پارکی و دانش بنیان را جزو دیگر وظایف پارک دانست و گفت: ساختمان پارک علم و فناوری با زیربنای یک هزار و 135 متر مربع سال گذشته به مبلغ یک میلیارد و 970 میلیون تومان خریداری شد.

رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد با ابراز نگرانی از اینکه در این استان فرهنگ، آموزش و فرهنگ سیاسی شده است، تاکید کرد: اجازه نمی دهم فناوری سیاسی شود.

انتهای پیام/ش

R41452/P/S6,69/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۹۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت‌های دانش‌بنیان بوشهر برای حل مسائل زیست محیطی پای کار هستند

به گزارش خبرنگار مهر، رحمن دشتی صبح سه‌شنبه در نشست امضای تفاهم‌نامه همکاری محیط زیست و پارک علم و فناوری اظهار کرد: پارک علم و فناوری خلیج فارس آمادگی دارد تا با تمام توان خود در زمینه‌های مختلف زیست‌محیطی با اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر همکاری کند.

رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس استان بوشهر اضافه کرد: ما معتقدیم که با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور مستقر در پارک، می‌توانیم راهکارهای نوین و مؤثری برای حل مسائل زیست‌محیطی استان ارائه دهیم.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر نیز با اشاره به اهمیت حفظ محیط زیست و لزوم استفاده از دانش و فناوری در این زمینه، اظهار داشت: امروزه با توجه به چالش‌های متعددی که محیط زیست با آن روبرو است، استفاده از دانش و فناوری نوین در حل این مشکلات ضروری است.

عبدالرحمان مرادزاده اضافه کرد: در این راستا، انعقاد این تفاهم‌نامه با پارک علم و فناوری خلیج فارس می‌تواند گامی مؤثر در جهت استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در حل مسائل زیست‌محیطی استان باشد.

در راستای توسعه همکاری‌های مشترک و استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در حل مسائل زیست‌محیطی، تفاهم‌نامه همکاری میان اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر و پارک علم و فناوری خلیج فارس منعقد شد.

ایجاد بستر مناسب و به‌کارگیری توانمندی‌ها و ظرفیت‌های طرفین به منظور فراهم کردن زیرساخت‌ها و تمهیدات لازم برای توسعه همکاری‌های مشترک، استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در حل مسئله محیط زیستی و راه اندازی خانه فناور محیط زیست از جمله اهداف انعقاد این تفاهم‌نامه است.

کد خبر 6086148

دیگر خبرها

  • حضور پارک فناوری و نوآوری نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  • ضرورت ورود شرکت‌های فناور به صنعت کردستان
  • حضور پارک فناوری و نوآوی نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  • راه‌اندازی دومین پایگاه اورژانس هوایی کهگیلویه و بویراحمد در گچساران
  • شرکت‌های دانش‌بنیان بوشهر برای حل مسائل زیست محیطی پای کار هستند
  • فناوری با بلوغ پایین در پارک‌های علم و فناوری رها شده اند 
  • گردهمایی دو روزه مدیران مراکز نوآوری و ‌پارک‌های علم و فناوری به پایان می رسد
  • مراکز نوآوری و کارآفرینی دسته بندی می‌شوند
  • تولید دستگاه دمنده گاز CO۲ برای آندوسکوپی در ایران
  • راه‌اندازی دو نیروگاه با ظرفیت ۱۲ مگاوات تولید برق