Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از اردبیل، به نقل از روابط عمومی کمیته امداد اردبیل، حسین دشتی، مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل، روز گذشته، ۲۶ دی ماه، در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه کشاورزان، روستاییان و نیکوکاران اردبیلی بیش از دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان زکات مال در ۹ ماهه سال‌جاری پرداخت کرده‌اند، گفت: زکات پرداختی خیران استان اردبیل نسبت به مدت مشابه خود در سال گذشته ۳۲ درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اعلام اینکه نیکوکاران شهرستان بیله‌سوار با ۴۴۰ میلیون تومان زکات و شهرستان اصلاندوز با اعطای ۱۲۰ میلیون تومان زکات پیشتاز در پرداخت این امر واجب الهی هستند، افزود: این ارقام بر اساس ظرفیت شهرستان‌ها در پرداخت زکات محاسبه شده و باید از اقدامات خیران و نیکوکاران سایر توابع استان اردبیل نیز تقدیر کرد.
دشتی با بیان اینکه از محل زکات پرداختی خیران و کشاورزان اردبیلی در ۹ ماهه سال‌جاری به مشکلات اساسی بیش از پنج هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد و اقشار آسیب‌پذیر این استان رسیدگی شده است، اعلام کرد: ۷۰ درصد از زکات پرداختی طبق نظر مؤدیان زکات، در قالب «سهم الفقراء» در اختیار نیازمندان قرار گرفته و ۳۰ درصد از آن نیز برای پروژه‌های عام المنفعه در همان محل هزینه می‌شود.
مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل خواستار اهتمام هر چه بیشتر اقشار مختلف جامعه برای ترویج و نهادینه شدن امر زکات شد و گفت: در دین مبین اسلام بار‌ها بر امر واجب زکات تأکید شده چرا که یکی از مباحث فروپاشی فقر و محرومیت‌زدایی پرداخت زکات است.
وی با بیان اینکه شهرستان‌های مشگین‌شهر، گرمی و بیله‌سوار در پرداخت صدقه فعالیت‌های چشمگیری داشته‌اند، افزود: مردم نیکوکار استان اردبیل بیش از سه میلیارد تومان صدقه در ۹ ماهه سال‌جاری پرداخت کرده‌اند.
دشتی با اشاره به اینکه در پی به کارگیری روش‌های نوین و الکترونیکی برای سهولت در امر کمک‌رسانی به اقشار آسیب‌پذیر استان اردبیل هستیم، بیان کرد: با گذر از روش‌های سنتی تلاش داریم گام‌های موثرتری را برای دستگیری از فقرا و محرومان استان اردبیل به کار گیریم که در این زمینه بیش از پیش نیازمند یاری رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها در امر اطلاع‌رسانی و تبلیغ هستیم.
مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه نکته مهم در بحث یاری‌رسانی هر چه بیشتر به خانوار بی‌بضاعت جامعه نقش موثر «مسئولیت اجتماعی» است، گفت: با توجه به شرایط سخت اقتصادی که اکنون جامعه را فرا گرفته است، هر فرد باید در کنار مدیریت خانوار خود گوشه چشمی نیز به فقرا و مستمندان داشته باشد.
وی به عزت نفس و کرامت انسانی خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل اشاره کرد و افزود: با وجود فقر و مشکلات متعدد که بر سر راه مددجویان تحت حمایت قرار گرفته است، اما آن‌ها از خدمات کمیته امداد رضایت دارند.
دشتی با بیان اینکه اردبیلی‌های نیکوکار در شرایط حاد اقتصادی بیش از هر زمان دیگری فریادرس نیازمندان این استان بودند، اعلام کرد: افزایش کمک‌های مردمی در تمامی بخش‌های حمایتی و مشارکت گسترده خیران در طرح‌های مختلف کمیته امداد استان اردبیل بیانگر «همبستگی» و «نوعدوستی» بی‌پایان آحاد مختلف جامعه است.
مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه قدردان رسانه‌ها و خبرگزاری‌های این استان هستیم که با اطلاع‌رسانی دقیق و شفاف‌سازی عملکرد این نهاد به اشاعه همبستگی اجتماعی در بین افراد جامعه کمک می‌کنند، گفت: موضوع اصلی ارتقای سطح کیفیت خدمات‌رسانی به فقرا و محرومان جامعه است که در سایه یاری خیران اردبیلی می‌توانیم به این مهم دست یابیم.
وی با بیان اینکه کیفیت خدمات کمیته امداد استان اردبیل قابل دفاع است، اعلام کرد: مددجویان واجد شرایط شش ماه تحت حمایت کمیته امداد قرار می‌گیرند و پس از آن امدادگران این نهاد با استعدادسنجی، برگزاری دوره‌های آموزشی فنی و تخصصی، ارائه مشاوره‌های شغلی، پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی و نظارت بر حسن اجرای طرح می‌کوشند مسیر توانمندسازی خانوار تحت حمایت را هموار کنند.
دشتی با اشاره به اینکه توانمندسازی اقتصادی کمیته امداد به اذعان ارکان نظام و دستگاه‌های اجرایی بسیار موفق بوده است، بیان کرد: توانمندسازی فکری و فرهنگی، توانمندسازی اعتقادی و توانمندسازی اقتصادی رویکرد‌های مهم کمیته امداد هستند که تمامی برنامه‌های این نهاد نیز به صورت هدفمند در این مبنا صورت می‌گیرد.
مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه اقدامات این نهاد در مناطق محروم و مرزنشین بسیار ملموس است، گفت: روستاییان و اقشار آسیب‌پذیر ساکن در مناطق محروم استان اردبیل به عینه شاهد فعالیت‌های گسترده کمیته امداد هستند که این امر موجب شده همواره از اقدامات این نهاد راضی باشند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا اردبیل زکات قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۹۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر مشمول طرح اکرام ایتام و محسنین در اردبیل هستند

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا حسین نژاد شامگاه یکشنبه در مراسم افطاری ۳۰۰ نفر از ایتام و خیرین در مجتمع الغدیر اردبیل اظهار کرد: در شب میلاد امام حسن مجتبی (ع) سفره افطاری به نیت این امام کریم گسترده شده تا حامیان و خیرین در کنار ایتامو محسنین بتوانند روزه خود را بگشایند.

وی با قدردانی از حمایت و همراهی استاندار اردبیل و پشتیبانی های لازمزز نهاد انقلابی کمیته امداد در سال های اخیر خاطرنشان کرد: خیرین و حامیان همواره در کنار کمیته امداد بوده و در رسیدگی به ولی نعمتان خود تلاش و سعی جدی داشتند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل افزود: روز میلاد امام حسن مجتبی(ع) به نام روز ملی تکریم ایتام و خیرین نامگذاری شده و ما از این فرصت استفاده کرده و تجلیلی شایسته ا تلاشگران این سنگر خدمت بی منت انجام می دهیم.

حسین نژاد گفت: در استان اردبیل ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر تحت پوشش طرح اکرام ایتام و محسنین هستند که از این تعداد ۲ هزار و ۵۰ نفر ایتام و ۸ هزار و ۴۵۰ نفر فرزندان محسنین هستند که با همراهی خیرین و حامیان امرار معاش کرده و زندگی می کنند.

وی ادامه داد: همزمان با ماه مبارک رمضان شاهد راه اندازی پویش «هر هم استانی یک حامی» هستیم تا بتوانیم حامیان بیشتری را در حمایت مادی و معنوی از ایتام و محسنین جذب کرده و پذیرش کنیم.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل رویکرد کمیته امداد را در جشن رمضان امسال جذب ۱۰ هزار حامی اعلام و تصریح کرد: سرانه پرداختی فرزندان ایتام در کشور ۴۵۰ هزار تومان است در حالی که این سرانه در استان کمتر از ۲۴۰ هزار تومان می باشد که ما جذب حامیان جدید سعی داریم این سرانه پرداختی را افزایش دهیم.

حسین‌نژاد ضرورت تامین نیازمندی خانواده های تحت پوشش را در ابعاد مختلف یادآور شد و بیان کرد: در ماه مبارک رمضان امسال مصمم هستیم تا برای ۴۴ هزار خانوار حداقل یک سبد غذایی را تهیه و تحویل دهیم که هم استانی‌ها می توانند از طریق کد دستوری #۰۴۵*۸۸۷۷* پرداختی خود را حداقل ۵۰۰ هزار تومان برای تهیه هر سبد غذایی انجام دهند.

کد خبر 6062486

دیگر خبرها

  • ۴۹ هزار افطاری ساده در اردبیل برپا شده است
  • توزیع ۵ تُن خرما توسط یک فرد نیکوکار بین خانواده‌های ایتام هرمزگانی
  • سرمازدگی به ۶۰ هزار هکتار از مزارع گندم و جو استان اردبیل خسارت زد
  • سرمازدگی به ۶۰ هزار هکتار از مزارع گندم و جو خسارت زد
  • خیرین و حامیان اردبیل تجلیل شدند
  • محفل انس با قرآن کریم در روستای قره قاسملوی بیله سوار
  • تجلیل از خیران و حامیان ایتام کمیته امداد استان اردبیل
  • پرداخت زکات در سال ۱۴۰۲ رشد داشته است
  • وثوق مردمی به کمیته امداد را باید قدر دانست
  • ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر مشمول طرح اکرام ایتام و محسنین در اردبیل هستند