Web Analytics Made Easy - Statcounter

کشاورزان جنوب استان کرمان با گلایه‌ از عدم امهال وام‌های کشاورزی، مشکلات خود را با نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و معاون رئیس جمهور در میان گذاشتند. ۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۶ استانها کرمان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از عنبرآباد، در جریان سفر یک روز محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و معاون رئیس جمهور به جنوب استان کرمان به منظور بررسی مشکلات این منطقه با کشاورزان جنوب استان کرمان دیدار داشت و در جریان برخی از مشکلات کشاورزان این منطقه قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دیدار تعدادی از کشاورزان جنوب استان کرمان گلایه‌های و مشکلات خود را با نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و معاون رئیس جمهور در میان گذاشتند.

محمد احمدی کشاورز عنبرآبادی در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌های فروان جنوب استان کرمان گفت: حدود بیست سال است که مردم این منطقه با خشکسالی دست پنجه نرم می‌کنند و می‌طلبد به جنوب استان کرمان توجه ویژه‌ای شود چرا که این منطقه از لحاظ کشاورزی ظرفیت بزرگی نه فقط برای استان که برای کشور محسوب می‌شود.

یکی دیگر از کشاورزان جنوب کرمان در این دیدار با بیان اینکه کشاورزان جنوب کرمان مشکلات زیادی دارند گفت: در کنار خشکسالی‌های پیاپی و بحران آب که سال‌هاست میهمان ناخوانده مردم و کشاورزان جنوب کرمان است نداشتن برند، مشکل صادرات محصولات کشاورزی و وجود دلالانی که حاصل زحمات کشاورزان به راحتی به جیب آنها می‌رود از دیگر مشکلاتی است که می‌طلبد در این زمینه چاره‌ای اندیشیده شود.

این کشاورز کرمان با اشاره به مشکلات زیادی که طبیعت و بی‌توجهی مسئولان برای آنها ایجاد کرده است تصریح کرد: متاسفانه هنور از امهال وام‌های کشاورزی خبری نیست.  

محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهور در این دیدار با اشاره به اینکه مصوبه کرده‌ایم که تمامی بدهی کشاورزان باید امهال شود گفت: مصوب شده که این سهمیه‌بندی با ما حساب شود تا از جیب کشاورزان خرج نشود.

استاندار کرمان: مصوبه امهال وام‌های کشاورزی در حد حرف استاستاندار کرمان: برای مصوبه امهال وام‌های کشاورزی سقف گذاشته شده استکرمان |رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس: بانک‌ها تا تعیین تکلیف مصوبه امهال وام‌های کشاورزی صبر کنندکرمان| بانک‌ها همکاری خوبی برای امهال وام های کشاورزی ندارند

وی قول مساعد برای برسی این مهم داد و عنوان کرد: روز شنبه در تهران با حضور نماینده مردم این منطقه در مجلس شورای اسلامی این مسئله را بررسی می‌کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه به جنوب کرمان به صورت ویژه نگاه می‌شود، افزود: شنبه دستور مجوز پرداخت امهال وام‌های کشاورزی جنوب کرمان صادر می‌شود.

در این دیدار محمد برخوری رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان با بیان اینکه سهمیه استان کرمان از امهال وام‌های کشاورزی 170 میلیارد تومان است گفت: سهم جنوب استان کرمان تنها 80 میلیارد است که رقم پایینی محسوب می‌شود.

به  گزارش تسنیم، کشاورزان کرمانی روزگار سختی دارند، آیا نوبخت به وعده خود برای امهال وام‌های کشاورزی تا شنبه عمل می‌کنند.

انتهای پیام/شس

R7860/P/S6,67/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۹۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با ورود مستقیم کشاورزان به بورس برنج، دست سودجویان قطع می‌شود

استاندار مازندران با اشاره به تشویق کشاورزان جهت ورود به سامانه بورس برنج به‌طور مستقیم، از قطع شدن دستان دلالان و سودجویان با این اقدام خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، سیدمحمود حسینی‌پور شامگاه_پنجشنبه سی‌ام فروردین _ در مراسم اولین نشای مکانیزه مازندران واقع در روستای فیروزکلای علیای آمل با اشاره به فعالیت خانواده اولیایی در حوزه کشت مکانیزه اظهار کرد: این خانواده اولین کشت صنعتی را به نام خود ثبت کردند و این از افتخارات استان است و پس از فوت پدر و یکی از فرزندان، سایرین راه مؤثر و مهم پدر را ادامه دادند.

وی با بیان اینکه کشاورزی با فرهنگ و تمدن و ارزش‌های مازندران به عنوان یک فرهنگ ثابت و پایدار عجین شد، افزود: مردم این استان علی‌رغم سختی‌ها و گرفتاری‌ها در امر کشت برنج وجود داشته، این تولید برنج را معنوی و عبادت می‌دانند؛ هرگز از برنامه کاری خود جدا نکردند.

استاندار مازندران با تاکید بر اینکه آن‌ها برای امنیت غذایی جهت فروش و تغییر کاربری مقاومت می‌کنند و دولت نیز در قبال این گام معنوی حرکتی را تنظیم کند، اظهار داشت: علی‌رغم تلاش مردم مازندران در تولید برنج برای رساندن به مرحله صادرات و مواجهه با رقابت‌های جدید کشورهای اطراف در زمینه کیفیت و کمیت دچار مسئله شدیم اگرچه از اهداف دولت برای تضمین تولیدات کشاورزان ارائه راهکارهایی است.

حسینی‌پور از انجام بیشترین تلاش دولت در امر صادرات و ارزش‌گذاری برنج عنوان و بیان کرد: برنج ثروت کشور است و باید به خوبی دیده شود؛ عده‌ای در زمان تولید به خریداری و ذخیره برنج می‌پردازند و سپس در زمان دیگر به فروش می‌رسانند که در تغییر قیمت‌ها دخالت می‌کنند.

وی تصریح کرد: این مسئله شناسایی شده و تیمی جهت رسیدگی به این موضوع گذاشته شد و به‌زودی این مشکل کامل رفع می‌شود؛ باید دستان ناپاک سودجویان و متخلفان قطع شود چرا که این‌ها در جهت حمایت کشاورزان هیچ کاری نکردند.

نماینده دولت عالی در مازندران با اعلام اینکه برای افزایش ارزش برنج رئیس سازمان بورس به مازندران آورده شد، گفت: تیمی را جهت ورود مستقیم کشاورزان به سامانه بورس تشکیل دادیم تا این زحمت‌کشان محصول خود را مستقیم به فروش برسانند البته برنج به عنوان ارزش واقعی برای کشاورزان نیز ثبت می‌شود.

حسینی‌پور با بیان اینکه همین جا به کشاورز کمک شده تا پایان تولید دستش به سمت واسطه‌گران دراز نشود، افزود: کشاورزان نیاز هست همکاری لازم را داشته باشند و اتحادیه‌ها و شرکت‌های تعاونی نیز پایه کار بیایند چرا نقش مهمی دارند و می‌توانند با برند مؤسسه خود وارد بورس بیایند و این باعث رقابت واقعی خواهد شد.

وی وظیفه مجموعه جهاد کشاورزی، آب منطقه‌ای را بسیار سنگین دانست و گفت: باید از تکنولوژی جدید و به روز مورد استفاده قرار داد که در غیر این صورت مطمئناً کشاورزی جایگاه خود را از دست می‌دهد.

استاندار مازندران با اعلام اینکه یکی از راهبردهای اساسی ورود شرکت‌های دانش‌بنیان و دستگاه‌های متولی در جهت کاهش مصرف آب است، عنوان کرد: امسال با همکاری و همدلی در جهت مصرف آب مشکلی مواجه نخواهیم شد اگرچه رویکرد جهاد کشاورزی باید متحول شود و در جهاد کشاورزی پای دانش‌بنیان باز شده و از رفتارهای سنتی دوری و از تکنولوژی جدید استفاده ببریم.

وی ادامه داد: آمل با وجود پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های موجود می‌تواند الگوی هلند شود و آنچه از تکنولوژی هلند در این شهرستان پیاده شود در رونق اقتصادی به جایگاه مهمی می‌رسیم.

این مسئول با تاکید بر اینکه در شهرستان آمل سرمایه‌گذارانی هستند که یک برند ویژه و شناخته شده تکنولوژی هلند را به کار گرفتند، خاطرنشان کرد: دولت این آمادگی لازم را دارد تا آمل را تبدیل به پایتخت صنعت کشاورزی هلند کنیم البته باید حرکتمان به جلو باشد و نباید متوقف شویم.

کد خبر 745870

دیگر خبرها

  • روز ملی گندم و نان یادآور تلاش کشاورزان ایرانی
  • ۳۱ فروردین، روز ملی گندم و نان
  • تلاش برای خودکفایی در تولید بذر گندم در سیستان و بلوچستان
  • کشاورزان مازندران به استقبال کشت زراعی جدید رفتند
  • با ورود مستقیم کشاورزان به بورس برنج، دست سودجویان قطع می‌شود
  • زاینده‌رود اصفهان دوباره جاری شد
  • آب در رودخانه زاینده‌رود اصفهان دوباره جاری شد
  • رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی خراسان شمالی از گلایه مندی کشاورزان استان از افزایش قیمت کودهای شیمیایی در آغاز سالجاری خبر داد
  • تاخیر در رهاسازی آب و خسارت به محصولات کشاورزی + فیلم
  • وقتی آسیابان‌های تهران بیکار شدند