Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@20:49:24 GMT

عدالت محور فعالیت های رسانه ای

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۰۹۹۰۵

عدالت محور فعالیت های رسانه ای

سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: عدالت باید محور فعالیت های رسانه ای باشد و لازمه نشر خبر تامل در محتوای آن است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ارومیه، سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه در نشست اخلاق رسانه که امروز (27 دی ) در محل دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان برگزار شد، گفت: خداوند بر تمام کارهای انسان شاهد است و خبر نوشتن خبرنگار در اعمال آن ثبت می شود و در قیامت باید پاسخگوی آن باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: در دنیای امروزی شعار «مردم حق دارند بدانند» رواج پیدا کرده است که کاملا شعار درستی است ولی سوال اینجاست مردم باید همه چیز را بدانند ؟!

 

قریشی با اشاره به اینکه وحدت، دینداری، امنیت و آسایش اولین حق مردم است، تصریح کرد: شعار «مردم حق دارند بدانند» شعار خوبی است ولی زمانی که حق وحدت، امنیت و آرامش مردم را مختل کند بهتر است کمی با تامل نگارش شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان خاطر نشان کرد: تشخیص و تمیزدانستن مردم از وقایع با حق آنها وظیفه خبرنگار و رسانه است که تحلیل درست اخبار و با دانستن شرایط حاکم بر جامعه می تواند این رسالت را بهتر پیش ببرد.

 

این مسئول در ادامه با اشاره به چالش های به وجود آمده توسطه خبرنگاران اشاره کرد و افزود: چالش «فرزندت کجاست» یکی از این چالش ها بود که کار صحیحی نبود.

 

امام جمعه ارومیه اظهار داشت: مقام و مسئول تنها زمانی میتواند در قبال فرزند خود پاسخگو باشد که آن فرزند از بیت المال استفاده کرده باشد در غیر اینصورت و در بسیاری از موارد گناه فرزندان بر گردن والدین نیست که پسر نوح پیامبر بهترین مثال است.

 

وی خاطرنشان کرد: مردم حق دارند هم مسائل خوب را بدانند و هم مسائل بد را که این مهم با تامل خبرنگار در محتوای خبر و الویت قرار دادن عدالت در خبرنویسی به فعلیت میرسد.

پایان پیام/322

منبع: شبستان

کلیدواژه: سفر رئیس جمهور به گلستان خبرگزاری شبستان چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی انقلاب اسلامی حسن روحانی اصفهان شورای عالی انقلاب فرهنگی روحانی استان بوشهر ارتش اخلاق رسانه ای امام جمعه ارومیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۹۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیل امر مسکن و مشارکت مردم در این حوزه بسیار مهم است

حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین در دیدار سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: تسهیل امر مسکن و مشارکت مردم در این حوزه بسیار مهم است، برای مثال اگر ما در ایام دفاع مقدس به یک نیروی نظامی تکیه می‌کردیم و می‌گفتیم و نیازی به حضور مردم نیست، الان کشور هم نبود، اما همین که غیرت مردم به جوش آمد و برای حیثیت و استقلاشان وارد معرکه شدند، دفاع مقدس شکل گرفت و با دست خالی در مقابل دشمنی ایستادیم که آمریکا و غربی‌ها آن را حمایت می‌کردند.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: در ایام منتهی به انقلاب نیز همین که مردم به میدان آمدند و تظاهرات مردمی راه افتاد انقلاب پیروز شد، در دفاع از حرم نیز بسیج مردمی سوریه، حشدالشعبی عراق، بسیجی‌های افغانستان و پاکستان و مدافعان حرم از ایران اسلامی به میدان آمدند و دشمن را بازنده کردیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: در عرصه مسئولیتی شما نیز همین‌طور است، تلاش کنید مردم شوق پیدا کنند و خودشان به میدان بیایند، شما هم برای آنها احترام قائل باشید و حتی آنها را سر پروژه‌ها ببرید و نظرات آنها را جویا شوید.

وی بیان کرد: در ساخت خانه‌ها ملاحظه سلیقه مردم، فرهنگ مردم، خواسته مردم و امنیت محیط زیستی و زندگی مردم را داشته باشید و مشارکت مردم را بالا ببرید، اینها موفقیت و برکت را با خود به همراه دارند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی تأکید کرد: رعایت حال زمین‌های حاصلخیز نیز بسیار حائز اهمیت است، زمین‌های حاصلخیز چیزی نیست که ما آنها را از دست بدهیم و بعد راحت بتوانیم آنها را پیدا کنیم، ما می‌توانیم از زمین‌های درجه ۳ و زمین‌هایی که به درد کشاورزی و کشت و کار نمی‌خورند برای مسکن استفاده کنیم، گاهی ممکن است این زمین درجه ۳ برای ساخت مسکن درجه یک باشد.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: هر روز که بگذرد ما بیشتر قدر زمین‌های حاصلخیز و مرغوب کشاورزی را می‌دانیم، بنابراین نباید به آنها آسیب وارد کرد، ما انتظار داریم در حوزه کاری شما این مسائل رعایت شود.

وی یادآور شد: برای مثال تا روز قیامت همه می‌گویند آن کسانی که آمدند شهر صنعتی البرز را شهر صنعتی کردند باید پاسخگو باشند، از لابه‌لای بلوک‌های سیمانی در این شهر صنعتی نهال و علف قد می‌کشد، این شهر فریاد می‌زند که نباید صنعتی می‌شد و باید باغ یا مزرعه می‌شد و اکنون دیگر همه می‌دانند این کار عاقلانه نبوده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اظهار کرد: شما باید با دیانت و ایمان کار خود را پیش ببرید تا بلا بر سر زمین‌های مرغوب کشاورزی و زمین‌های حاصلخیز نیاید.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی عنوان کرد: رهبر حکیم انقلاب در سفری که به استان قزوین داشتند فرمودند نسبت به زمین‌های حاصلخیز قزوین بیطرف نباشید، یعنی برای آنها اهمیت ویژه قائل باشید.

وی بیان کرد: رعایت شئون زندگی مسلمانی نیز بسیار حائز اهمیت است، اگر ما در جایی شهرک درست می‌کنیم، مردم انتظار دارند در این شهرک جای مسجد و خدمات دیگر هم دیده شود، گاهی ما آنقدر حواسمان به کار خودمان گرم است که می‌بینیم در این شهرک‌ها همه چیز دیده شده، اما آن چیز موردنیاز لحاظ نشده است.

امام جمعه قزوین اضافه کرد: مدرسه، فضای بهداشتی و درمانی، پارک و فضای ورزشی نیز جزو ضروریات زندگی امروز مردم است و باید در این شهرک‌ها لحاظ شود. 

وی گفت: بخشی از حوزه جوانی جمعیت مربوط به بهداشت و درمان می‌شود، بخشی از آن مربوط به مسکن می‌شود، یک قسمت مربوط به هموار کردن فضای زندگی می‌شود، یک قسمت مربوط به کار و اشتغال می‌شود، همه وقتی دست به دست هم دادیم می‌توانیم بگوییم حرفی برای گفتن در این حوزه داریم.

امام جمعه قزوین اظهار کرد: در فضای کاری شما باید این طور باشد که برای حوزه جوانی جمعیت بگویید ما به فلان تعداد خانواده روحیه داده‌ایم و گفته‌ایم غصه مسکن را نخورید، ما زمین و زمینه آن را فراهم می‌کنیم.

وی عنوان کرد: هر کس در حوزه کاری خودش عرق بریزد، زحمت بکشد، تلاش کند و کارش را صادقانه انجام بدهد تا مردم نتیجه آن را ببینند، هر کس کارش را درست انجام دهد نزد خدا مأجور است، زندگی‌اش برکت دارد، فرزندانش وبال گردنش نمی‌شوند برای اینکه لقمه حرام نمی‌خورند، زندگی‌اش معنای دیگری پیدا می‌کند و در قیامت هم نزد خدا روسفید است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: در باب سلامت اداری و نیروی انسانی دقت کنید، اینکه کارشناس ما دقیق کارشناسی می‌کند یا ناظر ما نظارتش را درست اعمال می‌کند یا خیر.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی گفت: در یکی از جاده‌های فرعی بنده شاهدم هر یک یا دو سال تمام زیرساخت‌های آسفالت را فراهم می‌کنند و صاف می‌شود، در زمستان مجدداً این جاده به سرنوشت قبلی دچار می‌شود، مردم آن منطقه دائم سؤال می‌کنند این مسئولینی که این بودجه را خرج می‌کنند و اینجا را برای آسفالت صاف می‌کنند، آیا نمی‌دانند این جاده بدون آسفالت مجدد در سال آینده به شکل سابق در می‌آید؟

وی تأکید کرد: وقتی قصد آسفالت ندارید چرا اینقدر هزینه می‌کنید؟ اگر زیرساخت را درست کرده‌اید پس مرحله بعدی را هم انجام بدهید، مثل این است که ما بیاییم نهال بکاریم، اما به آن آب ندهیم و از آن مراقبت نکنیم، باید پرسید پس چرا نهال را کاشته‌ایم؟ مگر کاشتن نهال نیرو، کارگر و هزینه نمی‌خواهد که تمام این هزینه‌ها را انجام دهیم و در نهایت این نهال بخاطر عدم مراقبت خشک شود؟

امام جمعه قزوین بیان کرد: در بحث نیرو‌ها باید به سلامت نیروی انسانی فکر کنیم، باید به سلامت کسانی که در جا‌های کلیدی مجموعه هستند فکر کنیم، باید معلوم باشد اینها کارشان را درست انجام می‌دهند یا خیر.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین یادآور شد: البته الحمدلله اکثر نیرو‌ها سالم و مسئولیت‌پذیر هستند، تعهد را می‌فهمند و حلال و حرام سرشان می‌شود، اما همان تعداد اندکی که ممکن است مسئولیت‌پذیر و متعهد نباشند کار دست مجموعه می‌دهند، اینجا‌ها بزنگاه‌های خوف و خطر است.

وی اظهار کرد: در نماز دهه ذی‌الحجه می‌خوانیم که موسی (ع) خطاب به برادرش هارون گفت به میان قوم برو و راه و روش را اصلاح کن، گویا وزیر راه و شهرسازی به شما می‌گوید‌ای برادر من که مسئولیت را در استان قزوین پذیرفته‌اند، من به عنوان وزیر نمی‌توانم در هر استانی به‌صورت مویرگی وارد قضایا شوم، شما به عنوان جانشین من در میان مردم استان قزوین باشید و اصلاح کنید، یعنی جاده، مسکن و ساختار اداری را اصلاح کنید.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی عنوان کرد: خیلی‌ها آمده‌اند در زمین کسانی که قبلاً بوده‌اند و زمینه را خراب کرده‌اند باندبازی کرده‌اند و لطمه خورده‌اند، اگر کسی متدین باشد و این گونه لطمه بخورد خسر الدنیا و الاخره می‌شود، بنابراین لازم است همه ما در محیط کار خودمان به این مسئله دقت کنیم.

امام جمعه قزوین بیان کرد: کیفیت ساخت‌وساز راه و مسکن حائز اهمیت است، برخی جاده‌ها را می‌بینیم که هنوز عمر چندانی از ساخت آنها نگذشته و از بین رفته‌اند، باید اسم چنین پیمانکاری را تابلو کنیم و ابتدای این جاده نصب کنیم تا مردم در جریان باشند چه کسی سرمایه آنها را حرام کرده است.

وی گفت: البته اکنون ما کمتر شاهد چنین مشکلاتی هستیم، این مسائل مربوط به خیلی قدیم است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تأکید کرد: خدای متعال در آیه ۱۰۳ سوره آل‌عمران می‌فرماید «واعتصموا بحبل الله جمیعا»، در آیه ۱۰۲ همین سوره نیز خداوند به مؤمنین فرموده حق تقوا را آن طور که شایسته است ادا کنند، کلمه تقوا در این آیه به‌صورت جمع آمده است، یعنی همه این کار‌هایی که عرض شد به صورت جمعی به نتیجه می‌رسد.

امام جمعه قزوین گفت: اگر در حوزه‌های مختلف همه دستگاه‌ها دست به دست هم ندهند، کار آن طور که باید به نتیجه نمی‌رسد، خداوند در این آیات ابتدا از تقوای جمعی صحبت می‌کند و سپس ما را دعوت می‌کند هم‌افزایانه پای کار باشیم، ان‌شاءالله شما در حوزه فعالیتی خود موفق باشید و خدا خیر و برکت نصیب شما کند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل شدن هستند
  • چین: صلح در منطقه با تحقق عدالت برای فلسطینی‌ها محقق می‌شود
  • تسهیل امر مسکن و مشارکت مردم در این حوزه بسیار مهم است
  • فعالیت بیش از ۴۰۰ هزار سفیر سلامت در مازندران
  • رعایت عدالت و کرامت انسانی رویکرد مدیران لرستان باشد
  • مسئولان فرصت خدمت به مردم را قدر بدانند
  • تاکید ولی فقیه در سیستان و بلوچستان بر نقش مردم در توسعه
  • دکتر جبلی: پرچم تحول در رسانه ملی مبتنی بر شعار هویت و عدالت است
  • طنز نقشی حیاتی در ترویج دموکراسی و عدالت اجتماعی دارد
  • جبلی: پرچم تحول در رسانه ملی مبتنی بر شعار هویت و عدالت است