Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایرانی‌ها در سال ۲۰۱۸ به میزان ۳ هزار و ۶۵۲ دستگاه خانه از ترکیه خریداری کردند که پس از عراق دومین کشور بزرگ خریدار مسکن در این کشور محسوب می‌شود.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، به نقل از دیلی صباح، سال گذشته وضعیت بازار مسکن در ترکیه به لطف تسهیلات بانکی و سرمایه‌گذاران خارجی وضعیت مطلوبی داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فروش مسکن در سال ۲۰۱۸ در ترکیه در مقایسه با سال گذشته، ۷۸.۴ درصد رشد داشت که یک رکورد بی‌سابقه‌ای محسوب می‌شود.

براساس آمارهای مؤسسه داده‌های ترکیه موسوم به ترک‌سَت که روز گذشته منتشر شد، سال گذشته ۳۹ هزار و ۶۶۳ دستگاه آپارتمان به سرمایه‌گذاران خارجی فروخته شده که این رقم در سال ۲۰۱۷ تعداد ۲۲ هزار و ۲۳۴ دستگاه آپارتمان بود.

در ۳ ماهه نخست سال گذشته ۵ هزار و ۲۹۸ دستگاه آپارتمان به خارجی‌ها فروخته شد که این رقم در ۳ ماهه دوم به ۶ هزار و ۱۵۸ دستگاه رسید.

خارجی‌ها ۱۲ هزار و ۳۳۹ دستگاه در ۳ ماهه سوم و ۱۵ هزار و ۵۰۸ دستگاه در ۳ ماهه چهارم خریداری‌ کردند. 

براساس این گزارش، استانبول بهترین گزینه انتخاب بوده که خارجی‌ها تمایل به خرید داشتند، پس از آن آنتالیا، بورسا، آنکارا و یالووا مقاصد بعدی فروش مسکن در ترکیه بودند.

عراقی‌ها سال گذشته بیشترین میزان خرید مسکن از ترکیه را داشتند این کشور با ۸ هزار و ۲۰۵ دستگاه خرید ۲۰.۷ درصد از کل فروش مسکن ترکیه به خارجی‌ها را به نام خودشان ثبت کردند . پس از عراقی‌ها، ایران دومین خریدار بزرگ مسکن در ترکیه بین سایر کشورها بود که ۳ هزار و ۶۵۲ دستگاه خریداری کردند، پس از آن سعودی‌ها با خرید ۲ هزار و ۷۱۸ دستگاه در جایگاه سوم و روس‌ها با ۲ هزار و ۲۹۷ دستگاه در جایگاه چهارم قرار گرفتند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کشور ترکیه خرید مسکن در ترکیه مسکن در ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۹۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأمین مسکن کارگران، اولویت امسال وزیر کار

صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: به مدیران کل استانی زیرمجموعه وزارتخانه تأکید کردیم، املاک مازاد این وزارتخانه را به کارگروه‌های استانی برده و پس از تغییر کاربری، برای تأمین مسکن کارگران استفاده کنند.

وی گفت:  امسال توجه جدی تری به مسئله مسکن کارگری با همکاری کارفرمایان خواهیم داشت.

وی افزود: به کارفرمایانی که در جوار کارگاه‌های تولیدی خود برای کارگرانشان، مسکن احداث کنند امتیازات ویژه‌ای خواهیم داد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • خرید دو دستگاه کامیون برای شهرداری شهرکرد
  • تولید فیلم‌های غیراخلاقی از دختران ۱۵ تا ۲۶ ساله ایرانی برای مردان خارجی | انهدام باند بزرگ قاچاق زنان و دختران ایرانی به ترکیه و گرجستان + جزئیات
  • تکمیل بزرگراه زهک-زابل وتقاطع غیرهمسطح زهک درشش ماهه اول امسال
  • پخش زنده فیلم‌ دختران ایرانی برای مردان خارجی‌ | ماجرای تکان‌دهنده خانه‌های فساد | قاچاق دختران به خارج ا پروژه‌های کینگ، چتربیت و رافائل چه بودند؟
  • عبور «مست عشق» از هفت خان
  • افزایش ۱۰ درصدی تردد در محور‌های مواصلاتی استان اردبیل
  • تأمین مسکن کارگران، اولویت امسال وزیر کار
  • دولت از بخش خصوصی حمایت کند/ تعویق ۸ ماهه مطالبات واردکنندگان برنج
  • سرمربی ترکیه ای تیم ملی بسکتبال رفتنی شد
  • سال سخت خانه‌به‌دوشان