Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-24@12:45:58 GMT

بازداشت شهروند کانادایی در فرودگاه پکن!

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۱۰۰۷۰

بازداشت شهروند کانادایی در فرودگاه پکن!

باشگاه خبرنگاران: روزنامه کانادایی گلوب اند میل گزارش داد یک زن کانادایی که پدرش در چین بازداشت است، روز چهارشنبه و به هنگام عبور از فرودگاه پکن، از سوی نیرو‌های امنیتی بازداشت شد و مورد تهدید قرار گرفت.

طبق اعلام این روزنامه کانادایی، شش افسر پلیس چین، «تی آنا وانگ» شهروند دو تابعیتی چینی-کانادایی را که در تاریخ ۹ ژانویه به همراه خانواده‌اش و به منظور عیادت پدر مریض خود به چین سفر کرده بود، از داخل هواپیما فراخواندند و به مدت دو ساعت به همراه دخترش بازداشت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی قصد داشت پکن را به مقصد تورنتو ترک کند.

این روزنامه کانادایی همچنین نوشته است مقامات چین به این تبعه چینی-کانادایی اجازه ندادند برای تماس با سفارت کانادا از تلفن و کامپیوترش استفاده کند. مقامات چین همچنین به وی اجازه بازگشت به کانادا را ندادند و او را سوار بر پروازی به مقصد کره جنوبی کردند.

روابط چین و کانادا از دسامبر سال گذشته میلادی و از زمانیکه کانادا مدیر مالی ارشد شرکت هواوی را بازداشت کرد، با تنش همراه شد. پس از این اقدام اتاوا، چین دو کانادایی را به اتهام آنکه امنیت کشور را در معرض خطر قرار داده‌اند، بازداشت کرد.

چین از بازداشت «منگ وانگ ژو» مدیر مالی ارشد شرکت هواوی ابراز ناراحتی و خشم کرده است. منگ وانگ ژو از سوی مقامات آمریکا متهم به فریب بانک‌های بین‌المللی در خصوص معامله با ایران شده است.

منبع: فردا

کلیدواژه: شهروند کانادایی بازداشت شهروند کانادایی چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۱۰۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همراه‌ داشتن کدام داروها در عمره و حج ممنوع است؟

به گزارش جام جم آنلاین، سردار رضا بنی اسدی فر، فرمانده یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا با اشاره به اعزام اولین گروه زائران عمره از فرودگاه حضرت امام خمینی (ره)، گفت: اعزام زائران با امنیت کامل و در آرامش شروع شده و در ۱۱ ایستگاه پروازی ادامه خواهد یافت.

وی ادامه داد: پس از ۹ سال وقفه از سوم اردیبهشت ماه سال جاری عملیات اعزام زائران عمره از سرگرفته شد که پلیس فرودگاه‌های فرماندهی یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا با آمادگی کامل تا ۱۳ اردیبهشت ماه عملیات رفت را به پایان خواهد رساند.

این مقام ارشد انتظامی افزود: امسال با هماهنگی صورت گرفته تمام پرواز‌ها توسط هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران صورت می‌پذیرد و بیش از ۵ هزار زائر عمره و خدمه، از طریق فرودگاه‌های مشخص شده، اعزام خواهند شد.

سردار بنی اسدی فر درخصوص دارو‌های ممنوعه در کشور عربستان، گفت: ۱۴ قلم دارو در کشور عربستان ممنوع می‌باشد که شامل: هیرومرفین، آمپول پتیدین، آمپول مرفین، شربت اکسپکتورانت کدئین، قرص و آمپول ترامادون، قرص متیل فنیدات، آمپول و قرص بوپرنورفین، آمپول و قرص دیازپام، قرص استامینوفن کدئین، شربت و قرص متادون می‌باشد.

فرمانده یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا با تصریح براینکه همکاران من در فرودگاه‌های سراسر کشور عملیات عمره را به عنوان یک فرصت تلقی نموده و متقاضی خدمت به زائرین خانه خدا در این ایام می‌باشند، خاطر نشان کرد: پلیس اعزام زائران عمره آمادگی لازم را جهت برگزاری عملیات حج تمتع کسب می‌کنند.

دیگر خبرها

  • همراه داشتن این دارو‌ها در عربستان ممنوع است
  • همراه‌ داشتن کدام داروها در عمره و حج ممنوع است؟
  • نگرانی تل‌آویو از صدور احکام‌ بین‌المللی بازداشت برای مقامات ارشدش
  • بارش رحمت الهی به وقت بهار در روستای توآباد + فیلم
  • احتمال صدور حکم بازداشت مقامات تل آویو در دادگاه کیفری بین‌المللی
  • نگرانی تل آویو از احتمال صدور حکم بازداشت نتانیاهو
  • همراه داشتن چه وسایلی در فرودگاه استانبول جرم است؟
  • هوندای برقی از کانادا سر درآورد
  • نیویورک تایمز: فعالیت حماس در بالا و زیر زمین ادامه دارد
  • سفیر چین در کانادا به پکن بازگشته است