Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@09:47:14 GMT

تراز آبی دریاچه ارومیه ۳۳ سانتی متر افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۱۰۱۰۸

تراز آبی دریاچه ارومیه ۳۳ سانتی متر افزایش یافت

مدیر دفتر منطقه‌ای ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان شرقی گفت : با توجه به بارش‌ها اخیر و رهاسازی آب ، تراز فعلی دریاچه ارومیه افزایش 33 سانتی‌متری را نشان می دهد .
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، خلیل ساعی در جلسه کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی شورای استانی فرهنگی و اجتماعی ستاد احیای دریاچه ارومیه با بیان این‌که وضعیت کنونی دریاچه تا حدودی تثبیت شده و پروژه‌های مختلف برای وارد کردن آب به پیکره‌ی دریاچه اجرا می‌شود، اظهار کرد: با توجه به تبخیر بیش از حد آب دریاچه ارومیه در فصل تابستان و پاییز باید راهکارهای دیگری نیز برای احیای آن اندیشیده شود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: با توجه به این‌که ۹۰ درصد آب در بخش کشاورزی مصرف می‌شود، باید مقداری زیادی از مصرف سالانه آن در بخش کشاورزی حوضه دریاچه ارومیه صرفه جویی شده و به نفع دریاچه ذخیره شود.
قائم مقام صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت : صدا و سیما در پرداخت به این حوزه عملکرد خوب و مثبتی داشته و برای تداوم این امر نیازمند همکاری مستمر اعضای کمیته و دبیرخانه ستاد در اطلاع رسانی و تشویق مردم به مدیریت و مصرف بهینه ی آب هستیم .
علی عیسی زاده کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی را بازوی پر توان ستاد احیای دریاچه ارومیه دانست و گفت: این موضوع می‌تواند منشأ خدمات و اقدامات تاثیرگذار در این حوزه باشد .
وی در ادامه به نقش مشارکت محلی مردم در احیای نگین آبی آذربایجان اشاره کرد و گفت : به رغم تلاش‌های بازدارنده، متاسفانه همچنان شاهد حفر و وجود چاه های غیرمجاز در حوضه آبریز دریاچه ارومیه هستیم .

انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها آذربایجان شرقی بخش کشاورزی دریاچه ارومیه صدا و سیما فرهنگی و اجتماعی جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۱۰۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دریاچه ارومیه اینطور زنده شد | آمار رهاسازی آب به دریاچه ارومیه از ۴ سد بزرگ

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، مجید رستگاری در خصوص حجم رهاسازی آب از سدهای در حال بهره‌برداری استان به دریاچه ارومیه افزود: طی سال آبی ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳، از سد بوکان ۲۹۶.۵ میلیون متر مکعب، ۸۲.۷ میلیون متر مکعب از سد مهاباد، ۵۵ میلیون مترمکعب از سد حسنلو و ۱۲ میلیون متر مکعب از سد سیلوه به سمت دریاچه ارومیه رهاسازی شده است.

وی خاطرنشان کرد: رهاسازی آب به سمت دریاچه در سال آبی ۱۴۰۱و ۱۴۰۲، در مجموع ۴۱۲ میلیون مترمکعب بود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اظهار کرد: از سال آبی ۹۳و ۹۴ تا ۱۴۰۱و ۱۴۰۲، در مجموع ۷۴۹۳.۷ میلیون مترمکعب آب به دریاچه ارومیه رهاسازی شده است.

کد خبر 846466 منبع: ایسنا برچسب‌ها خبر مهم دریاچه ارومیه سد

دیگر خبرها

  • دریاچه ارومیه جان تازه می‌گیرد؟
  • آغاز مرحله دوم رها سازی آب از سد سیلوه پیرانشهر به دریاچه ارومیه
  • مرحله دوم رها سازی آب از سد سیلوه به دریاچه ارومیه
  • رها‌سازی مرحله دوم آب از سد سیلوه پیرانشهر به دریاچه ارومیه
  • رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه | این دریاچه جان تازه می‌گیرد؟
  • بهره برداری از آب‌های انتقالی به دریاچه ارومیه ممنوع است
  • افزایش جمعیت گوزن زرد ایرانی در پارک ملی دریاچه ارومیه
  • ۶۳ درصد حجم مخازن سد‌های کشور پر شد
  • دریاچه ارومیه اینطور زنده شد | آمار رهاسازی آب به دریاچه ارومیه از ۴ سد بزرگ
  • رهاسازی بیش از ۴۴۶ میلیون متر مکعب آب به دریاچه ارومیه