Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-16@09:52:53 GMT

صادرات اصفهان 47 درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۱۰۲۳۹

صادرات اصفهان 47 درصد افزایش یافت

به گزارش ایرنا، اسرافیل احمدیه روز پنجشنبه در آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان در اتاق بازرگانی اصفهان افزود: این استان در 9 ماهه گذشته یک میلیارد و 700 میلیون دلار صادرات داشته است. وی با قدردانی از وزیر صنعت، معدن و تجارت برای تفویض اختیار ثبت سفارش ها به استان ها اظهار داشت : در مدت کوتاه تفویض اختیار به استان تاکنون 600 مورد تائید و ارسال شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان با بیان این که این استان رتبه دوم ثبت سفارشات را پس از استان تهران به خود اختصاص داد، تصریح کرد: تاکنون 340 میلیون دلار سفارش تائید و ارسال شده است.
به گفته وی با واگذاری و تفویض اختیار، دیگر ضرورتی به رفت و آمد واردکنندگان و صادرکنندگان به تهران برای ثبت سفارش وجود ندارد.
وی با اشاره به انتخاب صادرکنندگان نمونه استان یادآور شد: صادرکنندگان نمونه استانی پس از چندین جلسه کار کارشناسی انتخاب شدند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان ادامه داد : این صادرکنندگان از بین 50 شرکت در سه گروه ممتاز ملی، ممتاز و نمونه استانی انتخاب شدند.
به گفته وی در جلسه امروز با حضور وزیر صنعت معدن و تجارت در اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی اصفهان، از هفت شرکت ممتاز استانی، 20 شرکت نمونه استانی و 30 شرکت قابل تقدیر استانی تجلیل شد.
بیشترین صادرات اصفهان شامل فلزات سنگین، فرآورده‌های نفتی، فرش و کفپوش، محصولات لبنی، مصنوعات سنگ، گچ و سیمان، سنگ فلز جوش و خاکستر آن، محصول شیمی آلی، مواد پلاستیکی و اشیاء آن، محصولات سرامیکی و مصنوعات چُدن و آهن است.
عراق، امارات متحده عربی، افغانستان، تایلند، عمان، پاکستان، چین، ترکیه، ترکمنستان و ارمنستان 10 کشور مقصد صادراتی استان اصفهان هستند.
استان اصفهان یک هزار و 100 صادر کننده در تمام گروه های کالایی شامل مواد غذایی، کشاورزی، صنعتی، صنایع معدنی و صنایع دستی دارد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برای حضور در مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه اصفهان و بازدید از تعدادی از واحدهای صنعتی و معدنی، امروز پنجشنبه به این استان سفر کرد.
رضا رحمانی در سفر یکروزه، نخست جلسه ای با اعضای اتاق بازرگانی اصفهان داشت و پس از آن در مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه این استان شرکت کرد.
بازدید از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، شرکت تولید لوازم خانگی اسنوا و مجتمع طلای موته از دیگر برنامه های وزیر صنعت، معدن و تجارت است.
وی همچنین در سفر به شهرستان گلپایگان ضمن بازدید از شرکت دیار خودرو، جلسه ای نیز با صنعت گران این شهرستان خواهد داشت.
7150/6026/
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی اصفهان خودرو رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت صنعت جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۱۰۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور ۵۱ فقره پروانه بهره‌برداری صنعتی در استان بوشهر

ایسنا/بوشهر مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر از صدور۵۱ فقره پروانه بهره‌برداری صنعتی در استان بوشهر خبرداد.

مهدی صفوی افزود : طی بازه زمانی سال ۱۴۰۲ تعداد ۵۱ فقره پروانه بهره برداری صنعتی با سرمایه‌گذاری ۵۰۰۲ میلیارد ریال همراه با اشتغال۷۸۰ نفر در استان بوشهر صادر شده است .

وی با اشاره به اینکه پروانه‌های بهره‌برداری صادره در بخش کانی فلزی، کانی غیر فلزی، صنایع معدنی و غیره می‌باشند، اضافه کرد: رقم سرمایه‌گذاری‌های مذکور بر اساس اطلاعات اولیه ثبت شده توسط متقاضیان بوده که پس از پیشرفت فعالیت خود رقم‌های سرمایه‌گذاری در هر یک از واحدهای بهره‌برداری شده تا حدودی افزایش یافته است.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان بیان کرد: در راستای حمایت از تولیدکنندگان طی یک سال گذشته اقدامات متعددی نظیر فعال‌شدن واحدهای صنعتی راکد، توزیع تسهیلات بانکی، تشکیل جلسات ویژه مشکلات تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی از طریق کارگروه‌های مختلف استانی و شهرستانی، بازدیدهای میدانی مستمراز واحدهای صنعتی به منظور تسریع در رفع مشکلات مربوطه با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل انجام شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر، وی عنوان کرد: در راستای تحقق شعار سال ۱۴۰۳ (جهش تولید با مشارکت مردم) اداره کل صمت استان بوشهر برنامه‌های خود را در حمایت از واحدهای تولیدی فراتر از سال گذشته برنامه‌ریزی و اجرا خواهد کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • استخراج بیش از ۲میلیون تن زغال سنگ کک شو از معادن خراسان جنوبی
  • استخراج ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار تُن زغال سنگ از معادن خراسان جنوبی
  • ایجاد بیش از ۶ هزار شغل در بخش صمت در کردستان
  • افزایش ۲۶ درصدی صادرات به روسیه
  • بررسی مشکلات خانه معدن استان اردبیل
  • اختصاص بیش از ۵۲ درصد از سهم ارزش افزوده بخش‌های اقتصادی البرز به حوزه بازرگانی و صنعت
  • صدور بیش از ۴ هزار پروانه کسب صنفی در خراسان جنوبی
  • ۶۰۸۳ شغل در بخش صمت طی سال گذشته در کردستان ایجاد شد
  • ۱۲۰ میلیون دلار صادرات اردبیل در سال ۱۴۰۲
  • صدور ۵۱ فقره پروانه بهره‌برداری صنعتی در استان بوشهر