Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: آذری های دنیا را به چشم هموطن نگاه می کنیم زیرا ایران نقطه اتکا، وطن تاریخی و زادگاه آذری های جهان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، آیت الله «سید حسن عاملی» امروز (27 دی ماه) در مراسم 19 ژانویه روز آذری های مسلمان جهان در سالن خطایی مجموعه جهانی بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی گفت: اهتمام به گرامیداشت 19 ژانویه نیازمند یک حرکت مردمی است تا بتوانیم مصالح کلان این طیف عظیم را در سراسر جهان فراهم کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، تصریح کرد: زنده نگه داشتن تفکر و مصالح کلان مسلمانان جهان یکی از مهمترین حرکت های مردمی قرار گیرد و باید به هویت جمعی در این روز عزیز مورد توجه مسلمانان آذری باشد.

 

آیت الله عاملی، عنوان کرد: دفاع از حقوق، حفاظت از آزادی ها برای حل مشکلات و معضلات مسلمانان آذری از دیگر مواردی هست که به عنوان حقوق اولیه آذری های مسلمان جهان مطرح است و باید به آن اهتمام ویژه داشت.

 

وی با اشاره به اینکه خطرهای بسیاری که زندگی آذری های مسلمان جهان را تهدید می کند باید شناسایی شود همچون مسئله قره باغ که بخش بزرگی از دغدغه فکری آذری ها است، افزود: هویت دینی و اسلامی آذری ها رکن برادری آنها است و 19 ژانویه وطن تاریخی را مقصد بزرگ خود قرار دادند و به ایران اسلامی پناه آوردند.

 

امام جمعه اردبیل، تاکید کرد: آذری های دنیا را به چشم هموطن نگاه می کنیم زیرا ایران نقطه اتکا، وطن تاریخی و زادگاه آذری های جهان است.

 

نماینده ولی فقیه در استان، اظهار داشت: ارتباط و همکاری دولت ایران و جمهوری آذربایجان یک میثاق ارزشمند و تاریخی است.

 

آیت الله عاملی، ادامه داد: 19 ژانویه روز جهانی برداشتن مرزها و ایستادگی بخاطر مرزهای اعتقادی است و نشان دادن که ابرقدرت های با همه هجمه نتوانستند دین مبین اسلام را از ذهن آذری ها پاک کنند.

 

وی، بیان کرد: 200 سال کمونیست و رژیم شوروی با موسیقی، تئاتر، ادبیات، مجسمه سازی و سایر هنر تلاش کردند تا شالکه اعتقاد مردم را از بعثت، غدیر و عاشورا جدا کنند اما 19 ژانویه ملت آذربایجان مثل یک آتشفشان فوران کردند و با حضور در مرزهای ایران همچون واقعه کربلا عظمت دیگری را رقم زدند تا دنیا بداند نمیتواند ذهن ملت ها را از اسلام خالی کنند.

پایان پیام/365

منبع: شبستان

کلیدواژه: سفر رئیس جمهور به گلستان خبرگزاری شبستان چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اصفهان انقلاب اسلامی استان بوشهر ایران ارتش شورای عالی انقلاب فرهنگی کانون های مساجد عزت و افتخار روز آذری های مسلمان جهان ۱۹ ژانویه اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۱۰۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقات بین المللی کشتی فرنگی نوجوانان در اردبیل آغاز شد

مسابقات بین المللی کشتی فرنگی نوجوانان "جام صفوی" تحت عنوان گرامیداشت "رحیم علی آبادی" کشتی گیر نامی اردبیلی، عضو اسبق تیم ملی کشورمان و قهرمان المپیک و جهان در اردبیل آغاز شد.

این مسابقات روز پنجشنبه و جمعه ۶ و هفتم اردیبهشت ماه به مدت ۲ روز در ورزشگاه ۶ هزار نفری جهان پهلوان حسین رضازاده اردبیل برگزار می شود.

در این رقابت های بین المللی که یکی از مراحل انتخابی تیم ملی کشورمان است، علاوه بر ۳۳ کشتی گیر سه کشور ارمنستان، قزاقستان و عراق، ۱۹۲ کشتی‌ گیر از سراسر کشور در اوزان ۴۵، ۴۸، ۵۱، ۵۵، ۶۰، ۶۵، ۷۱، ۸۰، ۹۲ و ۱۱۰ کیلوگرم حضور دارند.

استان اردبیل با جمعیت افزون بر یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در شمال غربی ایران و همجوار با استان‌های آذربایجان شرقی، زنجان و کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

حدود ۶۰ هزار ورزشکار سازماندهی شده در قالب بیش از ۴۰۰ هیات و ۴۵۳ باشگاه ورزشی در نقاط مختلف استان اردبیل در حال فعالیت هستند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • سنندج مهد عقلانیت و آزاداندیشی است
  • مسابقات بین المللی کشتی فرنگی نوجوانان در اردبیل آغاز شد
  • آعاز مسابقات بین المللی کشتی فرنگی نوجوانان در اردبیل
  • تصاویر استقبال ویژه مسلمانان سریلانکا از رئیسی در مسجد تاریخی کالپیتی + ویدئو
  • موزه چینی خانه شیخ صفی مهمترین مکان برای معرفی هویت ملی
  • دفتر همکاری مشترک دانشگاه صنعتی شریف و اتکا افتتاح شد
  • بروزرسانی قوانین اسکار ۲۰۲۵؛ از اهدای جایزه بهترین موسیقی فیلم به ۳ آهنگساز تا تغییر نام برخی از جوایز
  • اراده مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان برای پیروزی فلسطین و جایگزینی نظامی عادلانه در جهان قطعاً محقق خواهد شد
  • نفرت از صهیونیست‌ها به نقطه پایان این رژیم کودک‌کُش تبدیل خواهدشد
  • مردم ایران چگونه می‌توانند به مردم جهان کمک کنند؟