Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در راهبرد جدید دفاع موشکی که پنجشنبه از آن رونمایی خواهد کرد به دنبال آن است تا برنامه موشکی این کشور را در مقیاسی بی‌سابقه از زمان ارائه طرح «جنگ ستارگان» در دوران «رونالد ریگان»، توسعه دهد.  

به نوشته واشنگتن‌پست، سند موسوم به «بررسی دفاع موشکی» که ترامپ پنجشنبه در خصوص سران نظامی در پنتاگون از آن رونمایی خواهد کرد اولین به‌روزرسانی در دکترین دفاع موشکی آمریکا از ۹ سال پیش به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

طبق این گزارش، دولت ترامپ در این دکترین خواستار سرمایه‌گذاری‌های جدید در فناوری‌های دفاع موشکی در عرصه‌هایی شده که پنتاگون در خلال جنگ سرد آنها را دنبال می‌کرد اما بعد از فروپاشی شوروی سابق از آنها دست کشید. بین دهه ۱۹۹۰ تا ۲۰۰۰ پنتاگون برنامه‌هایش را بر ساخت سامانه‌های رهگیر با قابلیت هدف قرار دادن موشک‌های کشورهای دشمن متمرکز کرده بود. وزارت دفاع آمریکا یک بار دیگر بلندپروازی‌هایش را به همین اندازه گسترش داده، هر چند هنوز مشخص نیست که از بودجه کافی برای پیگیری این برنامه‌ها برخوردار خواهد بود یا خیر. 

واشنگتن‌پست نوشته پنتاگون قصد دارد حس‌گرهایی را با قابلیت رصد موشک‌های دشمن از لحظه پرتاب در فضا مستقر کند. به علاوه، در دکترین جدید پیشنهاد شده درباره امکان هدف قرار دادن موشک‌ها از فضا مطالعه انجام شود. این سند توصیه می‌کند با توسعه لیزرهای با انرژی بالا می‌توان به روشی مقرون به صرفه برای نابود کردن موشک‌ها، اندکی بعد از پرتاب آنها دست یافت.

یک مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا در جمع خبرنگاران گفت: «فضا، به عقیده من، از اهمیتی کلیدی در گام بعدی دفاع موشکی برخوردار است. استقرار یک لایه فضایی از حس‌گرها چیزی است که در حال بررسی آن هستیم. این‌طور می‌توانیم هنگامی که موشک‌ها شلیک می‌شوند اخطار زودهنگام دریافت کرده، آنها را رصد کنیم و بین‌ آنها تمیز قائل شویم.»

این مقام وزارت دفاع آمریکا تأکید کرد که پنتاگون فعلاً در مرحله امکان‌سنجی و انجام مطالعات درباره مستقر کردن دفاع موشکی در فضا قرار دارد و هنوز تصمیمی در این باره گرفته نشده است. 

واشنگتن‌پست نوشته راهبرد دفاع موشکی آمریکا تا سال‌ها منحصراً بر مقابله با «تهدیدهای» ایران و کره شمالی تمرکز داشته است. دولت ترامپ، ضمن حفظ این تمرکز، هدف جدیدی به آن اضافه کرده است: «دفاع از نیروهای آمریکایی و متحدان آن در برابر تهدیدهای موشکی از منطقه.» اضافه شدن این هدف به معنای آن است که آمریکا اکنون به دنبال ایجاد سپر محافظ موشکی برای نیروهای آمریکایی و متحدانش در اروپا و آسیا، در برابر موشک‌های کروز و  موشک‌های هدایت‌پذیر اَبَرصوت است. 

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۱۰۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه‌های موشکی ۱۵ خرداد و اس ۳۰۰ و اس ۲۰۰ ارتش ایران | تصاویر

دریافت 10 MB

به گزارش همشهری آنلاین، نمایش سامانه‌های موشکی ۱۵ خرداد و صیاد و اس ۳۰۰ و اس ۲۰۰ پدافند هوایی ارتش در مراسم روز ارتش ببینید.

کد خبر 845173 منبع: مهر برچسب‌ها تسلیحات نظامی خبر ویژه موشک دفاع - موشک دفاع - ارتش جمهوری اسلامی

دیگر خبرها

  • پنتاگون: اقدامی که ایران انجام داد یک حمله بی‌سابقه بود
  • هشدار درباره تهدید حمله به مراکز هسته‌ای در خاورمیانه
  • اذعان پنتاگون به توانمندی نظامی ایران درپاسخ به اسرائیل
  • پنتاگون درباره پاسخ تنبیهی ایران ضد رژیم صهیونیستی چه گفت؟
  • استقرار موشک‌های آمریکا در فیلیپین، تهدیدی برای امنیت جهانی است
  • روسیه: استقرار موشک‌های آمریکا در فیلیپین، تهدیدی برای امنیت جهانی است
  • سامانه‌های موشکی ۱۵ خرداد و اس ۳۰۰ و اس ۲۰۰ ارتش ایران | تصاویر
  • از دوران وابستگی تا روزگار سرافرازی
  • استقرار کروزهای ضد کشتی ایران نزدیک خاک آمریکا
  • سالیوان: تحریم‌های جدیدی در زمینه موشک‌ها وضع می‌کنیم