Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-04-19@09:57:56 GMT

باید منابع جدید آبی پیدا کنیم

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۱۰۴۳۳

باید منابع جدید آبی پیدا کنیم

رئیس‌ جمهور با بیان اینکه باید منابع جدید آبی را پیدا کنیم گفت: این منابع یا به واسطه نمک‌زدایی بوجود می‌آیند و یا به واسطه دقت در حفظ منابع زیرزمینی است و یا اینکه از کشور دیگری آب خریداری کنیم.

 

حسن روحانی در نشست مشترک هیات وزیران با استانداران سراسر کشور، با تاکید بر ضرورت صرفه‌جویی و مراقبت از هدررفت آب اظهار داشت: نحوه استفاده از آب و صرفه‌جویی می‌تواند یکی از منابع بزرگ در کشور باشد ما باید در بخش آب و محیط زیست باید مشکلات را حل کنیم و همه استانداران و وزرا باید در این زمینه دست به دست هم داده و تلاش کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس جمهور با بیان اینکه در بخش حمل و نقل اقدامات خوبی به انجام رسیده و اخیرا ناوگان حمل و نقل دریایی کشور افزایش خوبی یافته است، گفت: در حال حاضر ۱۰ فروند به کشتی‌های حمل و نقل قاره‌پیمای کشور افزوده شده و این خبر خوشحال‌کننده‌ای است که می‌تواند اتکای ما  به دیگران را در این حوزه کاهش دهد.

 

رئیس جمهور اظهار داشت: در زمینه موضوعات ارزی باید حتما درآمدهای ارزی غیرنفتی کشور را افزایش دهیم چرا که چنین حرکتی ، برای کشور یک امتیاز خوب بشمار می‌رود.

 

دکتر روحانی با بیان اینکه یکی از مبانی دولت افزایش صادرات غیرنفتی کشور بوده است و در این راستا تلاش می‌کنیم، گفت: امروز صادرات غیرنفتی کشور افزایش یافته و امسال در بسیاری از موارد، صادرات غیرنفتی ما بیشتر خواهد شد به گونه‌ای که براساس اعلام استان‌ها صادرات غیرنفتی آنها حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد بیشتر از سال گذشته شده و این بدان معنا است که مسیر درستی را انتخاب کرده‌ایم.

 

رئیس جمهور افزود: البته ممکن است استان‌های مختلف شرایط گوناگونی داشته باشند، به طوری که برخی استان‌ها توان صادراتی بالایی دارند و برخی از استان‌ها موقعیت جغرافیایی بهتری دارند و به عنوان استان‌های مرزی می‌بایست با همسایگان خود تعامل کنند.

 

دکتر روحانی تصریح کرد: در این شرایط بهترین راه این است که بخش خصوصی کشور با بخش خصوصی سایر کشورها و بویژه همسایگان ارتباطی تنگاتنگ داشته باشند و ما برخی از امور را به بخش خصوصی واگذار کنیم؛ ضمن اینکه بخش خصوصی هم باید با نظم و قانون‌مداری خاصی حرکت کند تا دچار مشکل نشده و با کمک هم بتوانیم از این شرایط عبور کنیم.

 

رئیس جمهور با بیان اینکه استانداران استان‌های مرزی مسئولیت سنگین‌تری بر دوش دارند، گفت: ارز غیرنقدی ما باید از طریق ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان‌های کشور در زمینه‌های کشاورزی، معادن، خدمات و تکنولوژی‌های نوین افزایش پیدا کند.

 

رئیس جمهور با اشاره به اینکه مواردی که بعضی از استانداران اعلام کرده‌اند، مشکلاتی در زمینه‌های حمل و نقل گمرکات و اقتصاد و دارایی است، گفت: این نشان می‌دهد که وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و اقتصاد و دارایی امروز مسئولیت بزرگی برای بازکردن گره‌های این مشکلات برعهده دارند و باید در این زمینه تلاش کنند.

 

دکتر روحانی با بیان اینکه تلاش خوبی در زمینه مسایل بانکی انجام شده است، خاطر نشان کرد: در زمینه مسایل ارزی، تبادلات بانکی نسبت به دو ماه گذشته در شرایط بهتری قرار گرفته، اما هنوز باید اقدامات بیشتری انجام دهیم.

 

رئیس جمهور با بیان اینکه آمریکایی‌ها می‌خواهند روابط ایران را با دیگر کشورها به بهانه‌های مختلف قطع کنند، گفت: ما باید از طرق مختلف این روابط را گسترش دهیم و لذا تا جایی که می‌توانیم با کشورهای همسایه و دیگر کشورها با پول ملی خودمان کار می کنیم.

 

دکتر روحانی افزود: با تبادل با پول ملی، شرایط بهتر شده و نقل و انتقال مالی و صادرات و واردات را تسهیل خواهد کرد.

 

رئیس جمهور تجار بازارچه‌های مرزی و مناطق آزاد را راه‌های تنفسی اقتصاد کشور دانست و گفت: استاندارانی که مناطق آزاد را در استان‌های خود دارند، باید از آنها استفاده کرده و این مناطق را تبدیل به مراکزی برای صادرات و واردات مواد مورد نیاز برای تولید کنند.

 

دکتر روحانی با تاکید بر اینکه باید ذخایر کالاهای اساسی کشور، همیشه در حد مطمئن باشد، گفت: امروز ذخایر کالاهای اساسی کشور بهتر و بیشتر از هر زمان دیگری است و این یکی از اقدامات ارزشمند دولت است.

 

رئیس جمهور اظهار داشت: مردم مطمئن باشند تمام مسئولان برای تامین کالاهای اساسی اعم از تامین ارز، با همه توان در تلاشند و نباید هیچگونه نگرانی داشته باشند.

 

دکتر روحانی افزود: در حمل و نقل، مسایل بانکی و درآمدهای ارزی دولت اقدامات خوبی داشته و استانداران نیز باید به طور فعال اقدام کنند.

 

رئیس جمهور افزود: مسایلی نظیر آب و حل مشکلات مربوط به آن تنها مربوط به یک استان نیست و گاهی موضوعات مربوط به حوضه آبریزها مربوط به چند کشور است که باید در خصوص آن رایزنی شود.

 

دکتر روحانی با بیان اینکه باید از منابع آبی دریاهای کشور در شمال و جنوب استفاده کنیم، گفت: می‌بایست در چارچوب مقررات زیست محیطی آب دریا را نمک‌زدایی و شیرین‌سازی کنیم و در اختیار مردم قرار دهیم. البته این اقدام تنها مربوط به مناطق کویری و تامین آب در آنجا نیست بلکه یکی از درخواست‌های مردم در استان گلستان هم در این راستا بود.

 

رئیس جمهور گفت: در بخش آب، باید منابع جدید آبی را پیدا کنیم؛ این منابع یا به واسطه نمک‌زدایی بوجود می‌آیند و یا به واسطه دقت در حفظ منابع زیرزمینی است و یا اینکه از کشور دیگری آب خریداری کنیم.

 

دکتر روحانی با تاکید بر ضرورت صرفه‌جویی و مراقبت از هدررفت آب اظهار داشت: نحوه استفاده از آب و صرفه‌جویی می‌تواند یکی از منابع بزرگ در کشور باشد ما باید در بخش آب و محیط زیست باید مشکلات را حل کنیم و همه استانداران و وزرا باید در این زمینه دست به دست هم داده و تلاش کنند.

 

رئیس جمهور مسایل بانکی در کشور را از دیگر مشکلات دانست و گفت: بانک‌ها هم نعمت هستند که می‌توان از آنها برای سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی استفاده کرد و هم نیاز به اصلاحات دارند که در این راستا بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و دارایی، دولت، مجلس، قوای سه‌گانه و بویژه خود بانک‌ها باید کمک کنند.

 

دکتر روحانی با اشاره به گزارش استانداران مبنی بر اینکه بسیاری از زمین‌ها و امکانات به طور رها شده ، در اختیار بانک‌ها قرار دارد، گفت: این مسایل باید در اسرع وقت حل و فصل شود و اگر نیاز به هماهنگی و یا قانون دارد، باید به دولت اعلام کنیم تا بتوانیم اقدامات لازم را انجام دهیم ضمن اینکه بالاترین مسئولیت در این زمینه امروز بر عهده وزارت اقتصاد و دارایی و بانک مرکزی است و باید با تامین زمان‌بندی، بانک‌ها را موظف به فروش مازاد اموال خود کنند.

 

رئیس جمهور ادامه داد: تمام مشکلاتی که امروز وجود دارد به واسطه آن است که نقدینگی به اندازه کافی در کشور وجود ندارد و بانک‌ها نقدینگی‌های خود را در اموالی که در اختیار دارند، حبس کردند که باید آزاد شوند تا بتوانیم فعالیت کنیم.

 

دکتر روحانی ادامه داد: اینکه بانک‌ها به چه اندازه باید در اختیار استانداران و چقدر در اختیار مرکز باشند، هم باید مورد بررسی قرار گیرد.

 

رئیس جمهور اظهار داشت: استانداران باید بتوانند از منابع بانکی با توجه به نیازهایی که در استان احساس می‌کنند، استفاده کنند؛ چرا که آنها مسایل و مشکلات استان تحت مدیریت خود را بهتر از مسئولانی که در تهران هستند، لمس کرده و درک می‌کنند.

 

دکتر روحانی از گسترش فساد به عنوان دیگر مشکلی که با آن مواجه هستیم نام برد و اظهار داشت: تحریم به ظاهر به رشد و توسعه کشور و زندگی مردم فشار وارد می‌کند، اما اثر بسیار بد آن گسترش فساد است.

 

رئیس جمهور با بیان اینکه تحریم، انحصار و چند نرخی بودن فسادآور است، گفت: به دلیل آنکه ارز به صورت چند نرخی در اختیار قرار می‌گیرد، فساد ایجاد می‌کند و این نیاز به مراقبت و دقت بالا دارد.

 

دکتر روحانی با بیان اینکه درست است که برای مبارزه با فساد نیاز به دستگاه نظارتی و دادگاه داریم، اما اساس در این راه شفافیت است، خاطر نشان کرد: این فضای مجازی است که می‌تواند این شفافیت را بوجود بیاورد.

 

رئیس جمهور با اشاره به اینکه دولت اقدامات و تلاش‌های فراوانی برای حفظ و ایجاد زیربناهای لازم برای گسترش ارتباطات و فضای مجازی در کشور انجام داده و  بیشترین آسیب‌ها هم نصیب دولت شده است، اظهار داشت: یکی از افتخارات مهم دولت یازدهم و دوازدهم ایجاد زیربناهای اساسی برای تحقق دولت الکترونیک و فضای دیجیتالی است.

 

دکتر روحانی با بیان اینکه این اقدام دولت موجب ایجاد اشتغال، تسهیل در ارتباطات و ارزان شدن فعالیت‌ها، توسعه گردشگری در کشور، تسهیل فناوری‌های پیشرفته و تحقیقات دانشگاهی است، گفت: البته فضای مجازی ضررها و آسیب‌هایی هم دارد که باید از آنها مراقبت کنیم.

 

رئیس جمهور افزود: امکانات فضای مجازی روزانه گسترش پیدا می‌کند و فیلتر و فیلترینگ هم به تدریج به تاریخ خواهد پیوست و اثر آن تا زمانی محدود موثر است. دورانی در این کشور ویدئو ممنوع بود و یکی از مسئولیت‌های مهم دستگاه‌های امنیتی در گمرکات کشور، گرفتن ویدئو و گرفتن نوارهای ویدئویی در خیابان از مردم بود.

 

دکتر روحانی تاکید کرد: ما باید از فناوری روز دنیا به درستی استفاده کنیم و با نظم و مقررات هوشیاری و تکیه بر قانون از آن مراقبت کنیم. نمی‌توانیم این مسایل را رها کرده و با بستن آن بخواهیم از آن خلاص شویم.

 

رئیس جمهور با اشاره به اینکه بارها در دولت اعلام کردیم که باید هر کس که ارز به او تعلق می‌گیرد و ثبت سفارش می‌کند، اعلام شود تا همه بدانند چه کسی برای چه کاری، چه مقدار ارز دریافت کرده و چه میزان کالا وارد کرده و در کجا انبار کرده است، افزود: این اقدام تنها با دولت الکترونیک و فضای الکترونیک امکان تحقق دارد.

 

دکتر روحانی ادامه داد: یکی از مشکلات این است که مشخص نیست پولی که بانک مرکزی برای تهیه مواد اولیه مورد نیاز تولید می‌دهد، چه میزان به طور کامل در این مسیر هزینه می‌شود که در این زمینه بانک مرکزی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، گمرکات و وزارت ارتباطات و فناوری، مسئولیت سنگینی برعهده دارند و باید در راستای شفاف‌زایی تلاش کنند.

 

رئیس جمهور با بیان اینکه اگر مسیر گردش پولی که از بانک مرکزی برای تهیه مواد اولیه خارج می‌شود را به درستی نظارت نکنیم، دچار مشکل خواهیم شد، گفت: امروز یکی از مسایل مهمی که باید برای جلوگیری از قاچاق کالا مورد توجه قرار گیرد، مرزهای کشور است. امروز بخشی از کالاهای اساسی مورد نیاز  از کشور قاچاق می‌شود به طوری که شبانه تعداد زیادی دام و گوسفند از مرز غربی کشور خارج می‌شوند و از سوی دیگر باید برای تهیه گوشت مورد نیاز مردم از کشوری دیگر با هواپیما گوشت وارد کنیم.

 

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۱۰۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتظار مردم از دولت ، کار جهادی و انقلابی است

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ رئیس جمهور در شورای اداری استان  سمنان  گفت : انتظار رهبر انقلاب و مردم از دولت  انقلابی زیستن و انقلابی عمل کردن و انقلابی اندیشیدن از یک مدیر مجرب این است که یک طرح نو ایجاد کنند.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی،  بر ضرورت توسعه در حوزه‌های مختلف کشاورزی، صنعت، معدن و مسئله استقلال و اجرای عدالت در همه حوزه‌ها تاکید کرد
وی رشد اقتصادی استان سمنان را پنج و هفت دهم درصد اعلام کرد و گفت: وضعیت اشتغال در استان سمنان خوب و نرخ بیکاری کاهشی است.
رئیس جمهور گفت: وحدت، انسجام و امنیت نعمت‌های موجود در استان سمنان هستند که باید همواره قدردان ان‌ها بود و مورد توجه قرار گیرند.
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی ضمن تاکید بر اینکه کار دولت هدایت، حمایت و نظارت است گفت: توانمند سازی، گفتمان سازی و رفع موانع می‌تواند موجب افزایش مشارکت اجتماعی شود.

رئیس جمهور با اشاره به پیشرفت‌های کشور در حوزه علم و فناوری گفت: باید روند پیشرفت و حرکت کشور در این حوزه بررسی و واکاوی تا فناورانه‌تر در این مسیر حرکت کنیم.
رئیس جمهور ابراز داشت: ۱۰۰ هزار  نفر عضو هیات های علمی دانشگاه های کشور  هستند که می‌توان با استفاده از این پشتوانه علمی، پژوهشی و تحقیق، اقدامات بسیار خوبی انجام داد.
وی اضافه کرد: سمنان، استانی علمی و فرهنگی است و باید در همه وزارت خانه‌ها و حوزه‌های مدیریتی کشور در بهره وری بازنگری شود.
رئیس جمهور ضمن بیان اینکه ۲۱۱ واحد راکد در دولت سیزدهم در استان سمنان به چرخه تولید بازگشت  خاطرنشان کرد:  با این اقدام برای چهار هزارو ۵۰۰ نفر اشتغال ایجاد شد.

دیگر خبرها

  • باید در اخذ مالیات مراقب نارضایتی مردم بود
  • خام فروشی ثروت‌ها و منابع طبیعی را یکی از مشکلات جامعه است
  • انتظار مردم از دولت ، کار جهادی و انقلابی است
  • تأکید رئیس جمهور بر مبارزه با قاچاق و رونق تولید
  • واکنش واعظی به ادعای خیالی مشاور وزیر کشور درباره روحانی و ظریف
  • ۱۹۵ هزار شغل در کشور تثبیت شد
  • واکنش واعظی به ادعایِ خیالی مشاور وزیر کشور درباره روحانی و ظریف /دولت به دنبال انحراف افکار عمومی است
  • آقای احمدی نژاد! اسرائیل، کشور است؟ /ناگفته هایی درباره واکنش معنادار رئیس جمهور پیشین به حمله موشکی سپاه
  • رئیس جمهور فرا رسیدن روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • رئیسی فرا رسیدن روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت