Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مشهد- ايرنا- سرپرست فرمانداري فيروزه 90 درصد اقتصاد اين شهرستان را مبتني بر کشاورزي و دامپروري ذکر و بيان کرد: بر اين اساس توسعه اقتصادي فيروزه و سياستگذاريها در اين چارچوب مي بايست بر پايه ايجاد و توسعه صنايع تبديلي باشد..

ابوالفضل حکيم پور روز پنجشنبه در نشست رفع موانع توليد شهرستان فيروزه افزود: توليدات صنايع تبديلي در اين شهرستان به دليل در دسترس بودن مواد اوليه، نزديکي به بازارهاي هدف خارجي و امکان تبادل ريالي ظرفيت فوق العاده اي را فراهم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي در ادامه همچنين گفت: بخش مهمي از اقتصاد خانواده در فيروزه بر عهده زنان است لذا توافقنامه کشت و بهره برداري از گياهان دارويي با شرکت تعاوني زنان فيروزه و خريد تضميني عرقيجات توليدي منعقد شده است.
سرپرست فرمانداري فيروزه افزود: با همکاري ادارات ميراث فرهنگي و فني و حرفه اي دوره هاي آموزشي صنايع دستي در اين شهرستان اجرايي و در10 روستا کارگاههاي فيروزه تراشي و فيروزه کوبي راه اندازي شده است.
وي ادامه داد: در اين چارچوب يک کارگاه توليد کيف و چرم و گلخانه توليد دومنظوره گياه ارغوان نيز جهت استفاده از گل آن براي صادرات و ساقه اش جهت حصيربافي در روستاهاي فيروزه فعال شده اند.
شهرستان فيروزه با حدود 14 هزار بهره بردار بخش کشاورزي، 18 هزار هکتار کشتزار و 219 هزار واحد دامي سالانه 125 هزار تن محصولات زراعي، باغي، دامي و آبزيان توليد مي کند. گندم، جو، هندوانه بذري، خاکشير، خيار و انگور ديم مهمترين محصولات بخش کشاورزي اين شهرستان هستند. فيروزه در ميزان توليد هندوانه بذري، خاکشير، خيار و انگور ديم رتبه هاي نخست تا سوم را در خراسان رضوي دارد. همچنين 16 واحد صنايع تبديلي در حوزه مواد غذايي، خوراک دام، فرآوري گياهان دارويي، کمپوت، کنسرو، آبميوه و توليد کود در اين شهرستان داير است.
مرکز شهرستان 43 هزار نفري فيروزه در فاصله 147 کيلومتري غرب مشهد واقع است. فيروزه مرکب از دو بخش مرکزي و طاغنکوه داراي 93 روستا است. 35 هزار نفر از جمعيت اين شهرستان ساکن روستاها هستند.
1858
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۱۰۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ  

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛مدیرکل بازرسی خاطرنشان کرد: آنچه که در فرمایشات مقام معظم رهبری، ریاست قوه قضاییه و همچنین از سوی ریاست سازمان بازرسی کل کشور بر آن تأکید شده، راهبرد حمایت از تولید و صنعت گران است و حضور ما در راستای جامه عمل پوشاندن به همین تأکیدها و حمایت حداکثری از تولید و اشتغال است.

محمد تقی حاجی مشهدی از تولید کنندگان خواست در صورت عدم رفع مشکلات و موانع موضوع را به اطلاع اداره کل بازرسی اعلام تا در اسرع وقت پیگیری شود .

وی گفت: ما امروز از دو واحد صنعتی و کشاورزی در چهارباغ  بازدید کردیم مشکلاتی را مطرح که بعضی از این موارد مطرح شده استانی است که با هماهنگی دستگاه های اجرایی به جد پیگیری و تا حصول نتیجه اقدام خواهیم کرد و بعضی از موارد مثل تامین ارز که کشوری است و با سازمان مکاتبه تا از طریق بانک مرکزی حل و فصل خواهیم کرد.

وی از تداوم این بازدید ها تا انتهای سال خبر داد و گفت : ما امروز صحبت های صاحبان صنعت  را شنیدیم توسعه کارخانه ، افزایش ولتاژ ، و تامین ارز مورد نیاز که در مورد برق قرار شد اداره کل برق البرز تا ظرف هفته آتی مشکل ولتاژ و برق مورد نیاز کار خانه را تامین و در مورد ارز اداره کل بازرسی و صمت البرز اهتمام جدی برای تامین آن داشته باشند و توسعه شرکت هم از الویت هایی است که در دستور کار قرار گرفت. 

مدیرکل بازرسی استان در ادامه گفت: کمک به توسعه صنعت و تولید بعد از مبارزه با فساد اصلی‌ترین اولویت اداره کل بازرسی استان است.

او افزود: با بازدید از واحد‌های تولیدی مشکلات و موانع پیش رو به درستی احصا و از تمام ظرفیت‌های قانونی برای کمک به تولید بهره گرفته می‌شود.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ  
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی شهرستان چهار باغ  
  • تصفیه خانه فاضلاب شهر خوی، نیازمند نیروگاه انرژی های تجدید پذیر
  • امنیت غذایی فرابخشی است/ تدوین ۵ برنامه جهش تولید در کشاورزی
  • تکمیل ۱۵۰۰واحد نیمه‌تمام صنایع تبدیلی اولویت وزارت جهاد کشاورزی
  • صنایع کوچک روستایی در استان همدان توسعه می‌یابد
  • معرفی آثار برتر جشنواره تئاتر و سرود دانش آموزان فیروزه
  • بررسی مشکلات صنایع شهرستان ساوه در سه سطح
  • معدوم سازی بیش از یک تن مواد غذایی فاسد در شهرستان فیروزه