Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@01:11:13 GMT

سودای دنیاطلبی هنر خوشنویسی را تهدید می کند

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۱۰۵۱۶

سودای دنیاطلبی هنر خوشنویسی را تهدید می کند

شیراز- ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: آنچه هنر خوشنویسی را تهدید می‌کند، نه ابداع فرم‌های نو است و نه دست نیافتنی بودن قله‌های بزرگان؛ بلکه دنیا طلبی است.

به گزارش ایرنا، صابر سهرابی 27 دی ماه در آیین افتتاحیه دومین نمایشگاه تخصصی آثار شکسته نویسی باعنوان محفل انس، اضافه کرد: بدل شدن هنر فاخر خوشنویسی به فن زیبانویسی نیز هرگز با حسن هدف و غایت این هنر همسو نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به تلاش های یدالله کابلی خوانساری در اعتلای هنر خوشنویسی ابراز داشت: وی در سالهای دهه 30 تا 50 به تنهایی در این عرصه قلم فرسود و چراغ خاموش خط شکسته را روشن کرد و اگر امروز خط شکسته در جای جای این سرزمین کورسویی دارد، از زحمات اوست.

** در شیراز محلی برای ارائه آثار خوشنویسی نیست
رئیس مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس با بیان اینکه هنرنمایی در مکتب شیراز قدمتی دیرینه دارد، عنوان کرد: امروز هسته مکتب شکسته نویسی شیراز حرفی برای گفتن دارد اما محلی برای عرضه این آثار نه در موزه تاریخی، نه معاصر و نه موزه فرهنگی وجود ندارد.
کوروش کمالی سروستانی ابراز داشت: برآن بودیم که بتوان فضایی برای نمایش این آثار و فروش آن ها فراهم کنیم تا برای همیشه در تاریخ فرهنگ شیراز حفظ شود.
وی افزود: هم اکنون دو مرکز فرهنگی و هنری در حال ساخت وجود دارد که امیدواریم با انعقاد تفاهم نامه ای بتوانیم مکانی برای نمایش آثار خوشنویسی در این بناها ایجاد کنیم.
کمالی سروستانی بیان کرد: با توجه به اینکه نشست های مختلف درباره خوشنویسی در شیراز برگزار می شود، مکتب شیراز می‌تواند جایزه دوسالانه ویژه خوشنویسی را در این شهر اهدا کند و محفل انس به پدیده ای فرهنگی اجتماعی بدل شود.
دومین نمایشگاه تخصصی محفل انس با حشور استادان یدالله کابلی خوانساری و چهره ماندگار خوشنویسی ایران، محمد حیدری عضو شورای تشخیص و ارزشیابی هنری گشایش یافت و تا 3 بهمن ماه در سالن فرهنگ مرکز اسناد و کتایخانه ملی فارس برقرار است.
این نمایشگاه حاصل تلاش های دوساله 17 هنرجوی محمدرضا معین خواه از استادان انجمن خوشنویسان ایران در فارس است.
7375 /1876

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي هنر خوشنويسي محفل انس مكتب شيراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۱۰۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیراز میزبان مسافران نوروزی از نقاط مختلف کشور است + فیلم

محمد ثابت اقلیدی مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس اظهار کرد: تا ششم فروردین ۴ میلیون و ۵۷۳ هزار و ۸۰۵ نفر گردشگر و مسافر نوروزی از اماکن مذهبی، تاریخی، طبیعی و گردشگری فارس دیدن کردند.

شهرداری شیراز و میراث فرهنگی استان هم با ایجاد برنامه‌های شاد و مفرح در فضا‌های گردشگری از این مسافران پذیرایی می‌کنند.

 

 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • مهم ترین خبرهای ورزشی فارس
  • ثبت ۶۲ هزار و ۱۵۷ تردد در محور شیراز- مرودشت
  • ثبت ۶۲ هزار و ۱۵۷ تردد در محور‌ شیراز- مرودشت
  • افزایش ۱۰ درصدی تردد خودرو در جاده‌های فارس
  • ضرورت توجه به خوشنویسی در کتاب‌های آموزشی
  • پویش بنی‌آدم؛ همدلی مردم شیراز در سیل فروردین ماه ۹۸
  • شیراز میزبان مسافران نوروزی از نقاط مختلف کشور است + فیلم
  • رضایت مسافران نوروزی از سفر به شیراز
  • مرگ ۶ نفر بر اثر غرق شدن در باتلاق
  • مرگ ۶ نفر بر اثر غرق شدن در باتلاق در کلستان شیراز