Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ سید مهدی هدایت مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس درباره متقاضیانی که واحد مسکن مهر خود در پردیس را دریافت نکرده اند، اما در حال بازپرداخت اقساط وام خود هستند، اظهار داشت: این دسته از متقاضیان عموما در پروژه‌هایی بوده اند که افتتاح شده بود، اما هنوز نصبیات آن‌ها انجام نشده بود که در حال پیگیری تکمیل نصبیات مورد نیاز این واحد‌ها هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دسته از متقضیان عمدتا در فاز‌های ۸ و ۱۱ مسکن مهر شهر جدید پردیس هستند.

وی ادامه داد: برای این دسته از افراد، معضل پکیج، رادیاتورها، شیرآلات و دیگر نصبیات را در فاز ۱۱ حل کرده ایم. همچنین ۳۶ دستگاه موتور و گیریبکس آسانسور طی روز‌های جاری وارد سایت کوزو می‌شود تا بخش مهمی از اعتراضات ساکنان این بخش که چندین ماه برای همه مشکل ایجاد کرده بود، حل شود. این ۳۶ دستگاه موتور و گیریبکس آسانسور در ۱۸ بلوک نصب می‌شود و خود شرکت پیمانکار ترکیه‌ای این ۳۶ دستگاه آسانسور را از ترکیه وارد کرده است بدنه این آسانسور‌ها ایرانی هستند و قبلا در بلوک‌های سایت مسکن مهر کوزو نصب شده بودند.

وی تاکید کرد: هزینه این اقلام از مردم کسر نخواهد شد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس افزود: مردم هیچ نگرانی بابت تکمیل کمبود‌های واحد‌های مسکن مهر خود نداشته باشند و وزیر راه و شهرسازی به جد پیگیر رفع مشکلات این پروژه است. درباره رفع مشکل ۲۵۰۰ متقاضی بدون واحد در مسکن مهر پردیس هم باید گفت: در پردیس ظرفیت داریم، ولی وزیر راه و شهرسازی با تخصیص زمین به این دسته از متقاضیان در سایت کوزو مخالفت کرد. به همین دلیل در فاز ۸ ظرفیت جدیدی برای ۴ هزار واحد ایجاد کرده ایم. برای ۲۵۰۰ واحد دیگر هم در بخش دیگری برنامه ریزی خواهیم کرد.

وی تأکید کرد: این دسته از افراد حاضر نیستند در هشتگرد یا پرند واحد تحویل بگیرند. به همین دلیل در حال برنامه ریزی هستیم تا متقاضیان بدون واحد را در خودِ پردیس اسکان دهیم. به حدی که حاضرند واحد‌هایی که در مرحله فونداسیون در پردیس است را دریافت کنند، اما واحد‌های آماده و تکمیل شده در پرند و هشتگرد را تحویل نگیرند. منابع اعتباری ساخت این تعداد واحد از سوی بانک عامل تأمین شده، آورده‌های متقاضیان نیز کامل بوده و به زودی در فاز ۸ ساخت ۴ هزار واحد را در سال جاری آغاز خواهیم کرد. ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مابقی را در هم یک فاز دیگر جانمایی خواهیم کرد.

تکمیل پروژه‌های مسکن مهر و متروی شهر جدید هشتگرد تا نیمه نخست سال آینده

مهدی رضیئی، سرپرست شرکت عمران شهر جدید هشتگرد نیز در گفت: وگو با خبرنگار مهر درباره آخرین وضعیت مسکن مهر این شهر جدید گفت: ۴۹ هزار واحد مسکن مهر در هشتگرد در دست اجرا داشتیم که ۲۶ هزار واحد آن تحویل مردم شده ودر ۱۷ هزار واحد نیز مردم ساکن شده اند.

وی افزود: عمده مشکلی که سبب شده مردم در این واحد‌ها ساکن نشوند، مشکلات زیربنایی شامل آب، برق و گاز است که تکمیل این انشعابات وظیفه دستگاه‌های خدمات رسان خواهد بود. طی هماهنگی با استانداری البرز داشته ایم، قرار است ظرف یکی دو ماه آینده مشکلات انشعابات حل می‌شود. شرکت آب و فاضلاب البرز قول نصب ۴ هزار کنتور آب را داده است. شرکت گاز و برق هم متعهده به برق رسانی به ۳ هزار واحد شده است.

سرپرست شرکت عمران شهر جدید هشتگرد با بیان اینکه در دهه فجر ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن مهر افتتاح می‌شود، یادآور شد: در مسکن مهر هشتگرد نصب پکیج جزء تعهدات ما نیست، اما آسانسور جزء وظایف ماست بخشی از مشکلاتی که برای آسانسور واحد‌های مسکن مهر هشتگرد ایجاد شد، به دلیل تفاوت قیمتی بود که در پی نوسانات ارزی ایجاد شد؛ با این حال این مشکل نیز در حال رفع است و پیمانکاران به دنبال نصب آن‌ها هستند که در ۳۵ بلوک این مشکل حل خواهد شد.

وی درباره واحد‌های فاقد متقاضی مسکن مهر هشتگرد گفت: بخش مهمی از این واحد‌های مسکن مهر در حد فونداسیون باقی مانده اند. از همین رو امکان تکمیل آن‌ها با شرایط مسکن مهر وجود ندارد.

دولت سیاست جدیدی اتخاذ کرده که قرار است این واحد‌ها به بخش خصوصی واگذار شود. به این صورت که پیمانکار زمین این واحد‌ها را به صورت نقد و اقساط از ما خریداری کرده و پس از تکمیل، به مشتریان واگذار می‌شوند.

رضیئی با بیان اینکه در پی گرانی مسکن، مردم به سمت خرید مسکن در شهر جدید هشتگرد تمایل بیشتری پیدا کرده اند، درباره تکمیل متروی هشتگرد خاطرنشان کرد: ایستگاه متروی هشتگرد ۹۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

زیرسازی و روسازی خط نیز ۸۵ درصد پیشرفت داشته است. مابقی ریل مورد نیاز هم شامل ۳۰۰ تن ریل است که اخیرا تأمین اعتبار و از گمرک ترخیص شد.

وی تأکید کرد: شرکت عمران شهر جدید هشتگرد، مترو را از محل منابع داخلی خود ساخته و پس از تکمیل آن، برای بهره برداری به شرکت متروی تهران و حومه وابسته به شهرداری تهران واگذار می‌کند. البته باید حدود نیم کیلومتر از محل اتصال ایستگاه گلشهر به متروی هشتگرد نیز ریل گذاری شود که پس از تکمیل فرآیند‌های اجرایی آن، این پروژه عملیاتی می‌شود.

همچنین ۱۱ دکل فشار قوی برق در مسیر متروی هشتگرد با هزینه ۱۲ میلیارد تومان و ۳ ماه زمان اجرای آن برای تکمیل مترو، به صورت انتقال از زیر زمین انجام می‌شود.

اگر متروی هشتگرد تکمیل شود، استقبال گسترده‌ای به شهر جدید هشتگرد وجود خواهد داشت. متروی هشتگرد حداکثر تا نیمه اول سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس هزینه هشتگرد مسکن مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۱۰۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزم دولت برای تکمیل ۷۰هزار پروژه نیمه تمام عمرانی جدی است

مهدی جمالی نژاد  روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری همایش معاونان عمرانی استانداری‌ها در بوشهر در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: ریاست جمهوری ، وزرا و مدیران استانی هم قسم شده‌اند که پروژه های نیمه تمام که برخی از آنها بیش از چند دهه بلاتکلیف مانده اند را به اتمام برسانند.

وی افزود: برگزاری جلسات ماهیانه شورای عالی مسکن با حضور رییس جمهور باعث سرعت گیری در اجرای طرح های مسکن شده و در برخی از استانها در حال بهره برداری است.

معاون عمرانی وزیر کشور تصریح کرد: برخی از پروژه های زیرساختی مصوبات سفرهای استانی رییس جمهور نیز روند اجرای پروژه های نیمه تمام سالیان گذشته را تکمیل می کند.

جمالی نژاد یادآور شد: برای رصد پیشرفت فیزیکی پروژه های نیمه تمام که قرار است تا پایان دولت سیزدهم بهره برداری شود سامانه مدیریت و نظارت بر توسعه استانها راه اندازی شده است که پروژه های عمرانی کشور را نیز شامل می شود.

وی ادامه داد: وزارت کشور شهرداریها و شوراها را مکلف کرده است تا پروژه‌های غیر دولتی عمومی مختص شهرداریها و دهیاریها که با چند صد همت در دست اجرا است را در اولویت اجرا قرار دهند تا پایان دوره که مقارن با پایان دولت سیزدهم است تمام کنند.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور افزود: باتوجه به اینکه همه ۷۰ هزار پروژه نیمه تمام تا پایان این دولت قابل اتمام نیست متناسب با نیازسنجی اولویت های مردمی در استان‌ها طرح های نیمه تمام تکمیل خواهند شد.

جمالی نژاد گفت: یکی از اقدام های خوب دولت سیزدهم که برای سرعت بخشی در اجرای طرح های نیمه تمام دنبال کرده و پای آن نیز ایستاده بحث مولد سازی است که نه تنها باعث تزریق اعتبار و آورده مالی می‌شود بلکه زمینه واگذاری برخی طرح ها به بخش خصوصی را نیز فراهم خواهد کرد.

وی اظهار داشت: هم اینک برخی طرح های نیمه تمام در پردیس ها و شهرک‌های فرهنگی وجود دارد که شهرداری‌ها طالب واگذاری آنها برای تکمیل از محل بودجه محلی خود هستند .

معاون وزیر کشور با اشاره به سیاست دولت برای جذابیت بخشی در شهرهای میانی و کوچک برای جلوگیری از مهاجرت و رونق سرمایه گذاری گفت: باید همان عنایتی که به کلانشهرها و پایتخت می شود در زمینه طرح های جامع، تفصیلی و هادی به شهرهای کوچک و میانی نیز انجام شود .

جمالی نژاد افزود: اگر در مصادیق شهرهای کوچک سخت گیری شود که مانع توسعه شود جریان مهاجرت شتاب می گیرد و تعادل بخشی مد نظر دولت محقق نمی شود.

وی اضافه کرد: در همه موضوعات حتی در بحث نهضت ملی مسکن نیز باید به شهرهای کوچک و میانی توجه شود تا با توزیع عادلانه خدمات امکان توسعه متوازن پیشرفت در کشور فراهم شود.

معاون وزیر کشور با اشاره به اینکه جهش تولید نهضت ملی مسکن از مصادیق تحقق شعار سال است گفت: بدلیل اینکه رونق بخش مسکن فعال شدن بسیاری از مشاغل را به همراه دارد شهرداری‌ها و دهیاری‌ها فضا و بستر فعالیت بخش خصوصی و مشارکت مردم در اجرای پروژه های عمرانی را فراهم کنند.

جمالی نژاد یادآور شد: حضور کمرنگ بخش خصوصی در پروژه های عمرانی از مشکلاتی است که مانع از سرعت گیری پروژه ها شده است برهمین اساس شهرداری‌ها باید با مکانیزم های تشویقی زمینه جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی را فراهم کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • وضعیت دستفروشان از چین تا آمریکا | آیا دستفروشی در مترو شهرهای بزرگ دنیا آزاد است؟
  • وضعیت هوای ۳ شهر بر مدار نارنجی ثبت شد / پاک‌ترین هوا سهم زاهدان است
  • وضعیت راه‌های کشور؛ترافیک نیمه سنگین در جاده چالوس و آزادراه تهران–پردیس
  • زنجان رکورددار آلودگی هوا/ شاخص کیفی ۲۰ شهر سالم و پاک ثبت شد
  • آخرین وضعیت نهضت ملی مسکن در روستاها مشخص شد
  • تکمیل ۴۰۰ واحد مسکن نیمه‌کاره ۲۰ ساله در رزن
  • پاک‌ترین هوا سهم بوشهر و سنندج است
  • عزم دولت برای تکمیل ۷۰هزار پروژه نیمه تمام عمرانی جدی است
  • تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام از اولویت‌های دولت سیزدهم است
  • جزئیات واگذاری زمین نهضت ملی مسکن در روستاهای تهران