Web Analytics Made Easy - Statcounter

ستاد حقوق بشر قوه‌قضاییه با انتشار بیانیه‌ای، ضمن محکومیت شدید دستگیری خشونت‌آمیز مرضیه هاشمی خبرنگار پرس‌تی‌وی در آمریکا، خواستار واکنش فوری نهادهای بین‌المللی علیه این اقدام ایالات متحده شد. ۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۵ اجتماعی حقوقی و قضایی نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر متن این بیانه به شرح ذیل است: 

خانم مرضیه هاشمی خبرنگار سرشناس ایرانی شبکه خبری پرس تی وی توسط اف بی آی  در شرایطی دستگیر شده است  که رفتار خشونت آمیز و تحقیر کننده با ایشان مصداق کامل دستگیری خودسرانه، شکنجه،  نقض آشکار آزادی بیان و عقیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



 البته از دولت آمریکا که در کارنامه خود سبقه طولانیِ جنایات عظیم علیه بشریت را دارد و دستش به خون هزاران انسان بیگناه ، خصوصا کودکان آلوده است  نقض  استانداردهای حقوق بشری و بین المللیِ انسانی به هیچ وجه بعید نیست. 

ما از کشورهای اروپایی که مدعی حقوق بشر هستند به خصوص سازمان ملل و شورای حقوق بشر و شخص کمیسر عالی انتظار داریم که این اقدام غیرانسانی را سریعا و صریحا محکوم کرده و برای آزادی خانم مرضیه هاشمی تلاش جدی کنند.

بدون شک دولت آمریکا مسئولیت تمام این اقدامات غیرقانونی و غیرموجه و ضد حقوق بشری خود را به عهده دارد.

مدعیان "آزادی بیان" تاب بیان حقیقت را ندارندغل و زنجیر کشیدن و اهانت به حجاب "خبرنگار مسلمان پرس‌تی‌وی" توسط مدعیان دمکراسی امریکایی

انتهای پیام/

R1014142/P/S2,20/CT12 واژه های کاربردی مرتبط قوه قضائیه

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قوه قضائیه قوه قضائیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۱۰۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: قطعنامه آتش‌بس شورای امنیت الزام آور نیست

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران افزود: قطعنامه امروز شورای امنیت سازمان ملل الزام آور نیست و اجرای آن از طریق مذاکرات انجام خواهد شد.

قطعنامه آتش‌بس فوری در غزه، سرانجام پس از نزدیک به ۶ ماه جنگ در غزه روز دوشنبه به وقت محلی ، ۶ فروردین ماه ۱۴۰۳ برابر با ۲۵ مارس ۲۰۲۴ در شورای امنیت سازمان ملل رای ۱۴ عضو از ۱۵ عضو شورای امنیت به تصویب رسید که خواستار آتش بس فوری در غزه در ماه رمضان شده است تا منجر به آتش بس پایدار شود. ایالات متحده آمریکا به این قطعنامه رای ممتنع داد و هیچ کشوری با این قطعنامه مخالفت نکرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این باره گفت: ما به آن رای ندادیم زیرا حملات هفتم اکتبر را محکوم نمی کرد. اما زبان این قطعنامه با مواضع آمریکا همسو بود.

میلر درباره دلایل متعدد آمریکا برای رای ممتنع به  قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل گفت: عدم محکومیت حمله هفتم اکتبر حماس به اسرائیل یکی از دلایلی بود که باعث شد آمریکا از رای مثبت به این قطعنامه خودداری کند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تصریح کرد: «به این دلیل است که ما به آن رای ندادیم. اما دلیل اینکه ما آن را وتو نکردیم این بود که در آن قطعنامه نیز مواردی وجود دارد که با موضع بلندمدت ما که شامل آتش‌بس و آزادی گروگان‌ها نیز می‌شودریال مطابقت دارد. ما می دانیم که موضع دولت اسرائیل نیز همین است.»

همزمان برخی رسانه ها به نقل از یک مقام کاخ سفید اعلام کردند  که قطعنامه شورای امنیت برای برقراری آتش‌بس در غزه الزام‌آور نیست.

قطعنامه آتش‌بس فوری در غزه، سرانجام پس از نزدیک به ۶ ماه جنگ در غزه روز دوشنبه به وقت محلی ، ۶ فروردین ماه ۱۴۰۳ برابر با ۲۵ مارس ۲۰۲۴ در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب رسید که خواستار آتش بس فوری در غزه در ماه رمضان شده است تا منجر به آتش بس پایدار شود.

دیگر خبرها

  • آغاز پویش پنجشنبه‌های مهربانی در سال ۱۴۰۳
  • خبر فوری وزیر کار برای بازنشستگان/ زمان افزایش حقوق بازنشستگان اعلام شد
  • ۶ سوال درباره قطعنامه شورای امنیت برای آتش بس در غزه
  • رسیدگی فوری و ابلاغ ضوابط اجرایی حقوق و دستمزد جدید | سخنگوی دولت خبر داد؛ افزایش جریمه رانندگی تصویب شد
  • فوری؛ احتمال تغییر دستمزد ۱۴۰۳ کارگران جدی شد؛ عدد جدید چقدر است؟
  • فوری؛ احتمال تغییر دستمزد ۱۴۰۳ کارگران جدی شد/ حقوق کارگران چه عددی باشد، بهتر است؟
  • چرا آمریکا قطعنامه آتش‌بس در غزه را وتو نکرد؟
  • سازمان بهداشت جهانی خواستار حمایت از بیماران روانی در افغانستان شد.
  • پاکستان اجرای فوری قطعنامه شورای امنیت را درباره غزه خواستار شد
  • آمریکا: قطعنامه آتش‌بس شورای امنیت الزام آور نیست