Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@05:46:34 GMT

آموزش سبک زندگی سالم در کانون‌های سلامت محله

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۱۰۶۵۷

آموزش سبک زندگی سالم در کانون‌های سلامت محله

معاون امور اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با بیان این مطلب گفت: همزمان با آغاز پویش ملی مبارزه با سرطان، کانون‌های سلامت محلات سبک زندگی سالم را به هم محله‌ای ها آموزش می دهند .

به گزارش ایسنا، احمد بامری افزود: توانمندسازی مردم برای خودمراقبتی و توجه به سبک زندگی سالم از اولویت‌های معاونت اجتماعی است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: سبک زندگی سالم به این معنا است که فرد عادات و رفتارهای خوب و سالم را در تمام مراحل زندگی بکار ببرد و از رفتارهای غیر سالم اجتناب کند .

وی افزود: بسیاری از افراد با رفتارهای سالمی که برای سلامت آنها مفید است آشنایی ندارند .

بامری تصریح کرد: فعالیت بدنی ناکافی، چاقی، مصرف الکل و دخانیات، مصرف بیش از حد گوشت قرمز، پایین بودن مصرف میوه و سبزی و.... از عوامل خطر قابل اصلاح مربوط به سبک زندگی افراد است که با اصلاح آن می توان از ابتلا به بیماری ها غیر واگیر مانند سرطان پیشگیری کرد .

وی گفت: افزایش سواد سلامت همگانی و هدایت مردم به سمت سبک زندگی سالم با مشارکت مردم محقق خواهد شد .

وی با بیان اینکه یکم لغایت هفتم بهمن ماه که بعنوان پویش ملی مبارزه با سرطان نام گرفته است فرصت مناسبی است تا مداخلات آموزشی مرتبط با اصلاح سبک زندگی سالم را در سطح جامعه گسترش دهیم، تصریح کرد: بمناسبت این هفته در کانون‌های سلامت محله مداخلات آموزشی با هدف آموزش سبک زندگی سالم ، معرفی عوامل خطر بیماری های غیر واگیر راههای تشخیص زود هنگام سرطان اجرا خواهد شد .

بامری پخش کلیپ آموزشی باورهای درست و نادرست در مورد سرطان، پخش زیر نویس پیام‌های بهداشتی در خصوص سرطان در شبکه استانی، عیادت از بیماران سرطانی و اهدای بسته های حمایتی به آنها با مشارکت NGO های سلامت و گروه های جهادی، برگزاری جشن ویژه کودکان سرطانی با کمک خیرین سلامت ، انجام مشاوره به خانواده‌های افراد بیمار توسط مددکاران و روانشناسان داوطلب، چاپ محتوای آموزشی در روزنامه های محلی، اطلاع رسانی و آموزش از طریق فضای مجازی را از سایر اقدامات پیش بینی شده جهت اجرا در پویش ملی مبارزه با سرطان نام برد.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: زندگی سالم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۱۰۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش چشمگیر آمار سرطان در استان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، محمود شهامت در آئین تودیع و معارفه مدیران سابق و جدید بیمارستان شهید جلیل یاسوج افزود: روزانه ۳ نفر در استان به شکل میانگین به سرطان مبتلا می‌شود. وی ادامه داد: تغذیه، محوری‌ترین مسئله در بحث سرطان است. شهامت با تاکید بر نظارت بر تولید محصولات غذایی، گفت: مواد غذایی که به عنوان ضد سرطان و آنتی اکسیدان مطرح است، خود عامل سرطان است. معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: چرا در بخش سلامت فقط دانشگاه علوم پزشکی محور است و باید دید نقش سایر بخش‌ها و دستگاه‌ها به چه شکل است؟ شهامت تصریح کرد: نقش جهاد کشاورزی ما و بخش‌های متولی در سلامت غذایی چگونه است؟. شهامت خواستار تشکیل کارگروهی در محور سلامت شد و ادامه داد: کمبود این کارگروه در استان احساس می‌شود. معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان خاطرنشان کرد: در بحث مطالبات بیمه‌ای باید اقدامات مطلوب و مناسبی شکل بگیرد و مشکلات و موانع برطرف شود. شهامت با اشاره به تلاش برای رفع مشکلات معوقات کارکنان بیمارستان‌ها، گفت: در بخش کارانه‌ها و معوقات بروزرسانی از مواردی است که هدفگذاری شد.

دیگر خبرها

  • شبکه ملی تسهیل‌گر جوانی جمعیت در سمنان ایجاد می‌شود
  • راه‌یابی دو عضو برتر ادبی استان گلستان به باشگاه کشوری استعدادهای برتر "قاف"
  • ایران روی کمربند سنگ کلیه
  • مراقبین سلامت کردستان در دوره‌های توانمندسازی شرکت کردند
  • اجرای طرح خانواده سالم در ۳۶۰۰ مرکز بهداشت | خانواده‌ها در این طرح چه آموزش‌هایی می‌بینند؟ | انجام غربالگریِ روان برای متقاضیان
  • طب ایرانی یکی از اصول ششگانه سبک زندگی را محیط می‌داند
  • دانش‌آموزان مدارس استثنایی رفتارهای صحیح ترافیکی را فرامی‌گیرند
  • دانش‌آموزان مدارس استثنایی رفتارهای صحیح ترافیکی را فرا می‌گیرند
  • رسالت کانون تقویت ادبیات داستانی است
  • افزایش چشمگیر آمار سرطان در استان