Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان درجریان سفر یک روز محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و معاون رئیس جمهور به جنوب استان کرمان به منظور بررسی مشکلات این منطقه با کشاورزان جنوب استان کرمان دیدار داشت.

 تعدادی از کشاورزان جنوب استان کرمان گلایه‌های و مشکلات خود درحوزه کشاورزی وبه ویژه وام ها وتسهیلات کشاورزی را با رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در میان گذاشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از کشاورزان جنوب کرمان گفت: حدود بیست سال است که خشکسالی امان مردم این منطقه را بریده و نیاز است به جنوب استان کرمان توجه ویژه‌ای از سوی دولت شود چرا که این منطقه از لحاظ کشاورزی ظرفیت بزرگی نه تنها برای استان که برای کشور محسوب می‌شود واز بزرگ ترین صادرکنندگان انواع محصول کشاورزی کشور هستیم.

یکی دیگر از کشاورزان جنوب کرمان در این دیدار با برشمردن مشکلات متعدد کشاورزی دراین منطقه گفت: در کنار خشکسالی‌های متوالی و بحران آب که سال‌هاست میهمان ناخوانده مردم و کشاورزان این منطقه است ، نبود برند برای صادرات محصولات کشاورزی و وجود دلالانی که حاصل زحمات کشاورزان  رابه راحتی به جیب می زنند از دیگر مشکلاتی است که می‌طلبد در این زمینه چاره‌ای اندیشیده شود.

این کشاورز تصریح کرد: متاسفانه هنور از امهال وام‌های کشاورزی برای کشاورزان در جنوب کرمان  خبری نیست.

نوبخت معاون رئیس جمهور در این دیدار با اشاره به اینکه مصوبه کرده‌ایم که تمامی بدهی کشاورزان باید امهال شود گفت:مصوبه ای داریم که این سهمیه‌بندی با ما حساب شود تا از جیب کشاورزان هزینه نشود.

وی قول داد در سریع ترین زمان ممکن مسئله امهال وام های کشاورزی برطرف و بخشی از نگرانی کشاورزان برطرف شود.

نوبخت همچنین با تعدادی از مردم روستاهای کپرنشین منظقه حاجی آباد نیز دیدار کرد.

انتهای پیام/ح

دیدار نوبخت با کشاورزان جنوب کرمان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کشاورزی تسهیلات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۱۰۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید استاندار خوزستان از هلدینگ کشاورزی در دزفول

علی اکبر حسینی محراب  استاندار خوزستان با اشاره به اینکه گام‌های صادراتی خوبی در این واحد تولیدی برداشته شده است بر افزایش تعامل این هلدینگ با کشاورزان تاکید کرد. 

 هلدینگ رحمت تجارت که اسفند سال ۱۴۰۲ با حضور وزیر جهاد کشاورزی در دزفول به طور رسمی افتتاح شد فعالیت آزمایشی خود را از سال ۹۸ آغاز کرد. 

 این هلدینگ از ۲ هزار و ۴۰۰ کشاورز شمال خوزستان و استان‌های همجوار حمایت می‌کند و ۱۵۰ واحد دامپروری سطح کشور نیز زیر پوشش این هلدینگ برای تامین خوراک دام قرار دارند.

مجتمع کارخانجات هلدینگ رحمت تجارت در ۱۵ کیلومتری جنوب شهر دزفول و در محل چهارراه آوج این شهرستان قرار دارد که فعالیت آزمایشی خود را از سال ۱۳۹۸ آغاز کرده است.

هلدینگ رحمت تجارت با هدف پشتیبانی از کشاورزان شمال خوزستان، ارزآوری برای کشور و ایجاد اشتغال پایدار تاسیس شده است.

بازدید از طرح‌های اقتصادی و زیرساختی، دیدار با نخبگان، شرکت در نشست شورای اداری شهرستان و دیدار با خانواده شهدا از جمله برنامه‌های سفر استاندار خوزستان به شهرستان دزفول است.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • بازدید استاندار خوزستان از هلدینگ کشاورزی در دزفول
  • چتر حمایتی بانک کشاورزی بر سر کشاورزان کردستانی + فیلم
  • ۶۰ کیلومتر کانال آبیاری دشت قزوین لایروبی شد
  • خرید۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • مرگ کشاورزی با قطع روزانه برق چاه‌ها در اوج نیاز کشاورزان
  • مدیریت آبرسانی به زمین های کشاورزی پایین دست سد زیردان چابهار سرعت می‌گیرد
  • ماجرای عجیب قطع مسیر حقابه زمین‌های کشاورزی در قم
  • گل محمدی به عنوان گیاهی اقتصادی برای کشاورزان یزدی
  • خرید ۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • آفت واردات بر بار برنج مازندران