Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-03-29@08:23:11 GMT

کل کل کارشناسان ایرانی- عراقی در تلویزیون

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۱۰۷۲۶

به گزارش پارس نیوز، 

شب گذشته بعد از تساوی ایران و عراق در آخرین بازی مرحله گروهی جام ملت های آسیا خبرنگار عراقی که قبل از مسابقه با کری خوانی شدید لیث نوبری مواجه شده بود، پاسخ های تند و عجیبی را به کارشناس ایرانی برنامه شبکه المجالس داد.

 

نوبری شب قبل از بازی ایران و عراق اعلام کرده بود که ایران تیم اول آسیا است و با سابقه پرباری که دارد می تواند عراق را با اختلاف دو یا سه گل شکست دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اتفاق اما در جریان بازی رخ نداد تا در برنامه چهارشنبه شب فضای عجیبی حاکم شود.

 

این خبرنگار عراقی خطاب به لیث نوبری حرف هایش را با یک جمله عجیب شروع کرد: «من به شما تسلیت می گویم!» عبارتی که شدیدا بازیکن سابق پرسپولیس را شوکه کرد و باعث شد او واکنش نشان دهد.

 

خبرنگار عراقی که با توپ پر حرف هایش را شروع کرده بود، ادامه داد: «مشخص شد تیم ملی ایران هیچ چیز در چنته ندارد؛ در نیمه دوم هیچ برنامه و هدفی از تیم ایران ندیدیم. ما یک بازیکن 22 ساله وارد زمین کردیم که هر کاری دلش خواست با تیم ملی کرد. ایران چگونه تیم اول آسیا است؟»

 

این خبرنگار عراقی همچنین خطاب به لیث نوبری اعلام کرد: «لیث تو به تیم عراق توهین کردی و گفتی که ایران به راحتی برنده می شود اما ما چیزی از تیم ایران ندیدیم.»

 

نوبری نیز که حرف های خبرنگار عراقی شوکه بود، اعلام کرد: «من چه توهینی کردم؟ اینکه گفتم ایران تیم اول آسیا است و 5 بار به جام جهانی رفته توهین است؟»

 

کل کل کارشناسان ایرانی و عراقی برنامه المجالس به همین شکل ادامه پیدا کرد و در نهایت هم دوطرف به نتیجه ای نرسیدند. این در حالی است که یونس محمود کاپیتان سابق عراقی ها زیاد در این بحث وارد نشد و البته مجری برنامه نیز نتوانست آنچنان که باید بحث را خاتمه دهد.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: ایران و عراق بازی جام ملت های آسیا عراق ایران پرسپولیس تیم ملی ایران زمین تیم ملی جام جهانی بازی تلویزیون تیم ملی فوتبال ایران جام جهانی زمین پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۱۰۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت عظیم شعر برای برنامه‌سازی در تلویزیون

رئیس سازمان صداوسیما شب گذشته با جمعی از شاعران و نویسندگان کشور دیدار کرد و توجه به لزوم اعتلای فرهنگ و ادبیات غنی ایران اسلامی را در زمره رئوس برنامه‌های تحولی دوره جدید صداوسیما برشمرد.

در این دیدار صمیمانه که در مجتمع ملاصدرای سازمان صداوسیما برگزار شد مهمانان حاضر در جلسه به شعرخوانی پرداختند و دیدگاه‌هایشان را درباره موضوعات و دغدغه‌های مشترک با رئیس سازمان صداوسیما در میان گذاشتند.

این پنجمین دیدار رئیس رسانه ملی با شعرا و ادبا طی دو و نیم سال اخیر و سومین نشستی بود که زمینه گفت‌وگوی صمیمانه جبلی با آفرینشگران حوزه شعر و ادبیات را در ماه مبارک رمضان فراهم ساخت.

در ادامه مروری اجمالی بر برخی اظهارات و دغدغه‌های مطرح شده ادبا و نویسندگان در این دیدار خواهیم داشت؛ آنها از ضرورت توجه بیشتر به حوزه شعر و ادبیات گفتند، یکی از آنها پیشنهاد کرد که ساختار تشکیلاتی مستقلی در سازمان صداوسیما برای ادبیات و زبان فارسی دایر شود، برخی از پاسداری زبان فارسی گفتند، شماری دغدغه ترویج سبک زندگی ایرانی و اسلامی را در برنامه‌های مختلف تلویزیون داشتند، برخی برنامه سرزمین شعر شبکه چهار سیما را تحسین کردند و شاعری پیشنهاد کرد که برنامه‌هایی در حوزه شعر طنز دوباره ساخته شود.

اقدامات امیدوارکننده در رسانه ملی

محمدرضا سهرابی‌نژاد، شاعر که بازنشسته رادیوست با بیان اینکه اقدامات قابل توجهی در رسانه ملی انجام می‌شود، اما همچنان جای کار وجود دارد گفت: شبکه‌های معاند شبهاتی در ذهن جوانان ما ایجاد می‌کنند و وظیفه صداوسیماست که این شبهات را رفع کند. برنامه‌هایی نظیر پاورقی، گاهی اوقات به مسائل سیاسی پاسخ می‌دهند. اما در مجموع اطلاع‌رسانی درباره شبهه افکنی ضدایرانی بسیار مهم است و اقدامات انجام شده در رسانه ملی امیدوارکننده است.

معرفی کمرنگ ناشران خصوصی در قاب سیما

حمید هنرجو، شاعر کودک و نوجوان نیز خواستار افزایش حمایت صداوسیما از ناشران خصوصی شد و گفت: ناشران خصوصی با انگیزه بالا وارد عرصه فرهنگ و نشر می‌شوند و به سراغ ادبا و شعرا می‌روند. جای این ناشران و معرفی آنها در قاب سیما کمرنگ است. این در حالی است که نویسنده و شاعر می‌تواند به رشد فضای فرهنگی کشور کمک کند.

سرزمین شعر و رویش شکوفه‌هایی بر پیکر شبکه چهار

محمدرضا ترکی، شاعر و استاد دانشگاه تهران نیز ضمن قدردانی بابت تولید برنامه سرزمین شعر که این روز‌ها از شبکه چهارسیما پخش می‌شود گفت: این برنامه را دنبال می‌کنم و بازخورد‌های خوبی هم از اطراف به گوشم رسیده است. این برنامه، چون شکوفه‌هایی بر پیکره شبکه چهار روییده است.

وی بر ضرورت بازطراحی و توجه ویژه به ماموریت‌ها و برنامه‌های شبکه چهار سیما گفت: برنامه سرزمین شعر مخاطب دارد و می‌تواند بهتر از این هم باشد.

دغدغه‌هایی برای نمایش سبک زندگی ایرانی اسلامی

رضا رسولی، نویسنده نیز به بیان دغدغه‌های خود پیرامون ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی در رسانه ملی پرداخت و ضمن طرح انتقاد‌هایی از رویه حاکم بر سریال‌های در حال پخش از شبکه نمایش خانگی گفت: نظارت‌های ساترا بر شبکه نمایش خانگی باید تقویت شود.

وی سخنانی نیز درباره انتشارات پرسابقه سروش که از قبل انقلاب فعال بوده داشت و گفت: این انتشارات آنگونه که باید مورد توجه نیست و باید نگاه تحولی و ثبات مدیریتی دراین انتشارات حاکم شود.

لزوم توجه بیشتر به ادبیات داستانی در رسانه ملی

مهدی بوشهریان، ناشر و نویسنده نیز پیشنهادی پیرامون روند اطلاع رسانی در حوزه نشر ارائه داد و گفت: اطلاع رسانی پیرامون کتاب‌های حوزه دفاع مقدس و مانند آن به شکل مناسبی انجام می‌شود، اما جای پرداختن بیشتر به ادبیات داستانی کمرنگ است که خوب است برای آن تدبیر شود.

محمودرضا اکرامی فر، نویسنده و منتقد ادبی نیز بر ضرورت توجه بیشتر به احوال رادیو در این روزها، نکته‌ای را پیرامون توجه بیشتر به زیرنویس‌های تلویزیون و حفظ استقلال شکلی و محتوایی آنها متذکر شد.

جواد کلاته عربی، نویسنده نیز با اشاره به رسالت‌های رسانه ملی به عنوان بزرگترین دانشگاه کشور اظهاراتی نسبت به در صدر نشستن برخی چهره‌ها در تلویزیون و آسیب‌های حضور سلبریتی‌ها در رسانه ملی مطرح کرد.

شعر به مثابه سرمایه ملی

حجت‌الاسلام سید عبدالله حسینی، شاعر نیز با بیان اینکه شعر سرمایه ملی ماست گفت: به بیش از ۸۰ کشور جهان سفرکرده‌ام و به هرکجا که می‌روم درباره شعر آنجا تحقیق اجمالی می‌کنم و متوجه شده‌ام که یک علت قدر ندانستن شعرا در کشور، وفور شعر و شاعران در کشور ماست. لازم است توجه جدی به این مقوله داشته باشیم. علاوه بر این نهضت ترجمه را هم باید جدی گرفت.

شعر و ظرفیت عظیم برنامه‌سازی در رسانه ملی

مصطفی محدثی خراسانی، شاعر نیز پخش برنامه سرزمین شعر را اتفاق خجسته‌ای دانست که برای شعر در این ۴۰ سال اتفاق افتاده و مشابهش کمتر ساخته شده بود گفت: شعر ظرفیت عظیمی‌برای برنامه سازی در رسانه ملی دارد که ساده‌ترینش همان مشاعره بود. این ظرفیت عظیم را دریابید.

فائزه ساسانی‌خواه، نویسنده نیز با اشاره به مضامین سریال‌های تلویزیون در چند سال اخیر، به کاهش شمار سریال‌های خانوادگی اشاره کرد و گفت: باید روی سریال‌های خانوادگی سرمایه گذاری شود. موضوع شبکه نمایش خانگی و سریال‌های ساخته شده در آن هم جدی است. قهرمان در خلأ رشد نمی‌کند. رسانه ملی باید قهرمانان ملی را معرفی کند.

معرفی کتاب در تلویزیون بیشتر شود

عاطفه جوشقانیان، شاعر نیز بر ضرورت معرفی کتاب در برنامه‌های مختلف شبکه‌های تلویزیونی تاکید کرد. فاطمه افشاریان، شاعر و مجری تلویزیون نیز با بیان اینکه سال گذشته ویژه برنامه باغ کتاب را از نمایشگاه کتاب تقدیم نگاه مخاطبان کردیم که بهترین ویژه برنامه نمایشگاه کتاب هم شد گفت: ما همان فرصت ۱۰ روزه را غتیمت شمردیم و استودیویی در اختیارمان بود که توانستیم به طور مبسوط به موضوع کتاب بپردازیم و برنامه بسازیم. با کمترین هزینه مجموعه‌های شعر را معرفی کردیم. برای نمایشگاه آتی هم می‌توان برنامه ریزی دقیقی انجام داد.

پیشنهاد ساخت برنامه‌ای مختص شعر طنز

عباس احمدی، شاعر طنزپرداز نیز با بیان اینکه سرزمین شعر کار خوبی است که در ایام نوروز از شبکه چهار سیما در حال پخش است، پیشنهاد کرد که برنامه‌ای مختص طنز و شعر طنز هم ساخته شود.

سینا واحد، پژوهشگر و نویسنده نیز از راهبری تلویزیون در دوران کنونی قدردانی کرد و توضیحاتی پیرامون برخی پژوهش‌هایش ارائه داد.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • گاندو و پایتخت جدید امسال ساخته می‌شوند؟
  • محسن رضایی با یک هواپیمای جنگنده به تهران آمد
  • امام از حرف محسن رضایی ناراحت شدند و گفتند بروید کارتان را بکنید!
  • ظرفیت عظیم شعر برای برنامه‌سازی در تلویزیون
  • شیوه عجیب سانسور شلوار جین در تلویزیون کره شمالی
  • جزئیات برنامه‌ های شب قدر در تلویزیون
  • برنامه‌های شب قدر تلویزیون + جزئیات
  • برنامه های تلویزیون در شب های قدر
  • یک برنامه جدید با محوریت جناب خان در راه است
  • پیشنهاد پرادو برای رشوه به داور سرشناس ایران | فقط می خواست در تلویزیون دیده شود