Web Analytics Made Easy - Statcounter

زائری دل‌سپرده به جاده‌های زیارت امام حسین(ع) پس از ۲۴ روز به خرم‌آباد رسیده‌ و حالا پیش پای تمنای او راه‌های انتظار بیقرارند. ۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۴ استانها لرستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، با پای تاول زده 24 روز است که پرچم «السلام علیک یا ابوالفضل العباس(ع)» را متصل کرده به تن.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

می‌کشاند با خود، با موهای سپید، با دست‌های دل سپرده‌ای که او را نمک‌گیر این خاندان کرده: «24 روز است که دل و دین داده‌ام به جاده‌ها. به راه‌های پیاده. این رسم عهدی است که آن را با سقای کربلا بسته‌ام، به دخیل باب‌الحوائج. دخترم فلج بود. نمی‌توانست راه برود. خانه پیش پای حسرتِ او آب می‌شد. کمر بستم به دخیل. صبرِ لبریز طاقت نداشت. باب‌الحوائج دستم را گرفت. زهرا را شفا داد. حالا چهار سال است که هزاران فرسنگ را به جان می‌خرم تا با پای پیاده برسم به قرار. به حرم امام حسین(ع).»

جاده تلاشی است برای کوتاه‌کردن این چشم‌انتظاریِ چهار ساله. راه‌ها برای او غریبه نیست پس از سال‌ها همنشینی. پرچم سپید براق در زیر نور ماه می‌درخشد. آوای مأنوس او بلندتر به گوش می‌رسد، پرحجم‌تر. جا باز می‌کند از میان ارادتی که به ذکرها و دعاها مأنوس است.

قم| بارش باران در مسیر زائران پیاده اربعین حسینی به روایت تصویرآستان قدس رضوی به زائران پیاده اربعین خدمات درمانی ارائه می‌کندنخستین کاروان پیاده اربعین امشب وارد استان کرمانشاه می‌شود

مسافت راه که کمی سخت‌شده، می‌نشیند روی زمین سرمازده. بی‌خیال ماشین‌هایی که گردش گرفته‌اند در آسمان سرد خرم‌آباد. دست می‌برد به تسبیح. چقدر تمنا، چقدر نیاز از بین دست‌های زبرش بر آسمان می‌رود:«حدود 10 روز دیگر می‌رسم به کربلا. از مرز مهران می‌روم. سردی هوا اصلاً روی ارادتم اثر که ندارد. انگار روی هوا راه می‌روم. من هستم و زندگی‌ای که فدای حرم شش‌گوشه ارباب و حضرت عباس(ع) است.»

زائر با پای ارادت دوباره دل می‌سپارد به جاده. با کوله‌باری مختصر برای راه‌های انتظار. همین که به کربلا برسد آن‌جا در میان انبوه زائران محو می‌شود، چونان اشکی ریخته در تمنای یار.

انتهای پیام/ ع

R41450/P1494/S6,72/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۱۰۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام بیش از ۹ هزار زائر خراسان‌رضوی امسال به سرزمین وحی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی حجت‌الاسلام‌ والمسلمین شجاع افزود: امسال ۹ هزار و ۳۶۵ زائر در قالب ۶۷ کاروان از خراسان رضوی به حج تمتع اعزام خواهند شد که از این تعداد ۳۲ کاروان به ظرفیت ۴هزار و ۴۴۰ زائر در کاروان‌های مدینه‌بعد و ۳۵ کاروان به ظرفیت ۴هزار و ۹۲۵ زائر در کاروان‌های مدینه‌ قبل ثبت‌نام شده‌اند. وی گفت: تعداد ۵ هزار و ۳۹۰ زائر از مشهد در قالب ۳۷ کاروان و ۳ هزار و ۹۷۵ زائر از شهرستان‌های استان نیز در قالب ۳۰ کاروان به سرزمین وحی اعزام خواهند شد. سرپرست حج و زیارت خراسان‌رضوی ادامه داد: در عملیات حج تمتع امسال نیز زائران استان خراسان‌شمالی طبق سنوات گذشته به همراه زائران استان خراسان‌رضوی از اواخر اردیبهشت ماه از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد مقدس به سرزمین وحی اعزام خواهند شد. مدیرکل فرودگاه‌های خراسان‌رضوی هم گفت: اعزام زائران عمره مفردهاز امروز (۳ اردیبهشت‌ماه) از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهدمقدس از سرگرفته شد.  
محمود امانی‌بنی افزود: در همین زمینه نخستین کاروان زائران عمره مفرده از فرودگاه مشهد از طریق پرواز شرکت هواپیمایی ایران‌ایر در ساعت ۱۵ و ۴۰ دقیقه امروز به عربستان اعزام شدند.  
امانی‌بنی از پیش‌بینی تمام تمهیدات برای عملیات اعزام و بازگشت زائران عمره مفرده در فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهدمقدس خبر داد و خاطرنشان کرد: نخستین کاروان زائران خراسانی عمره مفرده درحالی امروز عازم سرزمین وحی می‌شوند که این سفر زیارتی ۹ سال متوقف شده بود.

دیگر خبرها

  • اولین گروه از زائران خراسان جنوبی به عمره اعزام شدند
  • ماجرای گروگانگیری خونبار!
  • اعزام زائران عمره خراسان‌ جنوبی عصر امروز از فرودگاه زاهدان
  • گروگان گیری خونبار در مشهد
  • ماجرای گروگانگیری خونبار در خراسان
  • نخستین پرواز زائران عمره از فرودگاه مشهد انجام شد
  • اعزام بیش از ۹ هزار زائر خراسان‌رضوی امسال به سرزمین وحی
  • حدود هفت درصد از زائران حج عمره مفرده کشور اهل خراسان رضوی هستند
  • اعزام بیش از ۹ هزار زائر از خراسان‌رضوی به سرزمین وحی
  • ببینید | از کجا بفهمیم نماز هایی که میخوانیم بدرد قیامت می خورد؟