Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-28@14:10:09 GMT

محکومیت یک عضو تاجیکی جماعت تبلیغ در قرقیزستان

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۱۰۸۹۰

محکومیت یک عضو تاجیکی جماعت تبلیغ در قرقیزستان

یک شهروند تاجیک که در بنگلادش آموزش‌های مربوط به جماعت تبلیغ را گذرانده بود، به دلیل استفاده از پاسپورت جعلی و اقدام برای عبور غیرقانونی از قرقیزستان توسط نیروهای امنیتی این کشور بازداشت شد. ۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰ بین الملل ترکیه و اوراسیا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از 24.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کی‌جی، دادگاه محلی پروومایسکی بیشکک یک عضو فعال گروه مذهبی جماعت تبلیغ را به 3 سال و نیم زندان محکوم کرد. جرم این فرد جعل سند و اقدام برای عبور غیرقانونی از مرزهای این کشور عنوان شده است.

حکم دادگاه مذکور می‌گوید که این شهروند تاجیک محکوم شده 9 سال را در کشور بنگلادش گذرانده و در آنجا بنیان‌ها و ایده‌های جماعت تبلیغ را آموزش دیده است.

این حکم همچنین تصریح می‌کند: این فرد برای بازگشت به وطنش از مسیر قرقیزستان یک گذرنامه را جعل کرده است. در سپتامبر 2018، او یک بلیط هواپیما را با استفاده از این پاسپورت جعلی خریداری کرده و به بیشکک آمده است. متهم زمانی که در حال عبور از گیت بازرسی گذرنامه فرودگاه ماناس در بیشکک بود، دستگیر شد.

جماعت تبلیغ در تمام کشورهای آسیای مرکزی و روسیه به عنوان یک سازمان افراط‌گرا شناخته شده و فعالیت آن ممنوع است. با این حال قرقیزستان تنها جمهوری این منطقه است که فعالیت جماعت تبلیغ در آن آزاد است. برخی تحلیل‌گران بر این عقیده‌اند که شماری از چهره‌های سیاسی قرقیز به دیدگاه‌های این گروه مذهبی نزدیک بوده و حتی برخی از نمایندگان آن در ساختارهای مذهبی قرقیزستان نظیر اداره امور دینی این کشور نیز مشغول به کار هستند.

پس از ممنوعه اعلام شدن فعالیت این گروه در کشورهای آسیای مرکزی، شمار زیادی از اعضا و طرفداران آن به قرقیزستان مهاجرت کرده‌اند. رئیس سابق کمیسیون دولتی امور ادیان قرقیزستان پیش از این فعالیت‌های جماعت تبلیغ را صرفا مذهبی و غیرسیاسی عنوان کرده و گفته بود اداره مفتیات قرقیزستان برنامه‌های ویژه‌ای برای افزایش دانش و آگاهی این افراد و انجام امور تبلیغی صورت داده است.  

گزارش تسنیم| تداوم پرونده‌های سیاسیِ فساد در قرقیزستان و دور جدید رقابت‌های سیاسیسهم 2.2 میلیارد دلاری مهاجرین در اقتصاد قرقیزستان در سال 2018فصل جدید روابط قطر و قرقیزستان؛ دوحه در بیشکک به دنبال چیست؟درگذشت رئیس "جماعت تبلیغی" پاکستان و تکمیل ظرفیت پروازها به لاهور

انتهای پیام/

R7650/P36446/S8,1414/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "تاجیکستان"

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۱۰۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازیکن غنایی، ستاره جدید فوتبال آسیا!

به گزارش "ورزش سه"، جوئل کوجو، بازیکن غنایی تیم ملی قرقیزستان، روز سه‌شنبه در مقابل چین تایپه عملکرد خیره کننده‌ای داشت و در قامت یک ستاره در مقدماتی جام جهانی حاضر شد.

این بازیکن 25 ساله غنایی که در تیم ملی قرقیزستان به میدان می‌رود در یک نیمه هتریک کرد و پیروزی پرکلی را برای قرقیزستان در مقابل چین تایپه رقم زد و در نهایت این مسابقه با نتیجه پنج بر یک به سود قرقیزستانی‌ها به پایان رسید.

این بازیکن در جام ملت‌های آسیا هم مقابل عمان تک گل تاثیرگذاری را به ثمر رساند که تک امتیاز آنها در مسابقات را به همراه داشت، این گل باعث شد تا او در کشورهای شرق آسیا محوبیت خاصی بین هواداران فوتبال اندونزی و قرقیزستان به دست آورد، تک گل او باعث کسب تک امتیاز تیم ملی کشورش در این مسابقات شد و باعث حذف اردن و صعود اندونزی به مرحله حذفی جام ملت های آسیا شد که در زمان خود واکنش‌های جالبی به همراه داشت و این بازیکن محبوبیت زیادی بین فوتبال دوستان اندونزی پیدا کرد.

این بازیکن که در پست وینگر چپ بازی می‌کند، با سرعت و تکنیک بالای خود خلق موقعیت روی دروازه حریف انجام می‌دهد و در نقش یک ستاره در تیم ملی نه چندان قدرتمند قرقیزستان ایفای نقش می‌کند.

این بازیکن در تیم دینامو سمرقند در لیگ ازبکستان فوتبال بازی می‌کند و با ادامه روند و حفظ کیفیت کنونی خود می‌تواند شانس حضور در لیگ‌های معتر آسیا را هم داشته باشد.

دیگر خبرها

  • آنچه از ما دریغ شده است خود ماییم/جغرافیا و جماعت تصوری ما چیست؟
  • طالبان: برخی افراد داعش را تبلیغ می‌‌کنند
  • ستاره فوتبال آسیا امام جماعت شد! (+فیلم)
  • بازیکن غنایی، ستاره جدید فوتبال آسیا!
  • (ویدئو) ستاره فوتبال آسیا امام جماعت شد!
  • ترکیب کاملا روس بحرین برای مسابقات کشتی قهرمانی آسیا/قهرمان جهان به بیشکک می‌آید
  • فابریتزیو رومانو و تکذیب ادعای دریافت پول برای تبلیغ بازیکنان بارسلونا + عکس
  • ضرورت تبلیغ چهره به چهره معارف قرآن
  • مصدومیت تلخ مدافع تاجیکی پرسپولیس
  • پیروزی شش برصفر دختران هاکی روی یخ