Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-24@05:47:06 GMT

پيامدهاي کمردرد مزمن

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۱۰۹۰۷

پيامدهاي کمردرد مزمن

خبرگزاري آريا - بيشتر افراد در دوره‌اي از زندگي‌شان با عارضه درد کمر روبرو بوده‌اند که تاثيرات آن بر کيفيت زندگي بسيار وسيع است.
به گزارش خبرگزاري آريا از ايسنا، بررسي‌هايي که در گذشته انجام گرفته حاکي از آن است که درد کمر عامل اصلي محدود شدن فعاليت بدني و غيبت در محل کار در کشورهاي سراسر جهان است. علاوه بر اين، کمردرد با مشکلات روحي-رواني از جمله افسردگي و اضطراب همراه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به دليل تاثيرات گسترده کمردرد و اين حقيقت که يافتن روش درماني مناسب براي اين عارضه کار ساده‌اي نيست، هزينه‌هاي خدمات درماني آن بسيار زياد است. در مطالعه‌اي که سال 2016 انجام گرفت مشخص شد تنها در سال 2013 درد کمر و گردن درميان سه رتبه اول مربوط به هزينه‌هاي خدمات درماني در آمريکا بوده که رقم آن در حدود 87.6 ميليارد تومان برآورد شده است.
در اين بررسي متخصصان کانادايي به بررسي تاثيرات کمردرد روي عموم افراد با گذشت زمان پرداخته و اطلاعات موجود در مورد چند ابتلايي (وجود يک يا چند بيماري رواني علاوه بر بيماري يا اختلال اوليه)، معلوليت ناشي از اين عارضه و مصرف دارو را در ميان فاکتورهاي ديگر مورد ارزيابي قرار دادند.
آنها اطلاعات جمع‌آوري شده از 12 هزار و 782 نفر را در کانادا بازبيني کردند که وضعيت سلامت آنان در فاصله سال‌هاي 1994 تا 2011 مورد بررسي قرار گرفته بود. اين افراد هر دو سال يک‌بار تحت مصاحبه قرار گرفته و اطلاعات آنان در مورد چند ابتلايي، ميزان و دفعات درد، وضعيت معلوليت، مصرف دارو و مراجعه به پزشک جمع‌آوري شد.
در مدت زمان انجام مطالعه، 45.6 درصد از شرکت‌کنندگان حداقل يک نمونه از تجربه درد کمر را گزارش کردند.
به گفته متخصصان، افرادي که دچار کمردرد مداوم و در حال پيشرفت بوده‌اند در مجموع درد و ناتواني بسيار بيشتري را تجربه کرده‌اند. همچنين مصرف داروهاي مسکن در اين افراد نسبت به افرادي با کمردردهاي موردي و بهبود يافته به مراتب بيشتر است.
متخصصان همچنين معتقدند پزشکان بايد به هر بيمار روش درماني مخصوصي را توصيه کنند و نمي‌توان يک روش عمومي را براي همه افراد به کار گرفت.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۱۰۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از سه طرح بهداشتی، درمانی در فیروزکوه

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بهره برداری از سه طرح بهداشتی، درمانی در فیروزکوه
  • آموزش‌های ورزشی و پیامدهای قانونی ناشی از تعلل
  • پیامدهای عملیات «وعده صادق» در آینده مشخص خواهد شد
  • خسارات درمانی صورت ۱۴۰۳
  • تأثیر رایحه درمانی از نگاه طب سنتی
  • رفتاردرمانی دیالکتیکی برای اختلال شخصیت مرزی
  • بررسی امکان جریمه افراد بی‌خانمان در آمریکا
  • بررسی فقهی، پزشکی عبادات و عقود افراد دارای اختلالات گفتاری
  • رئیس سرویس اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی استعفا می‌دهد
  • چگونه با کمر درد مواجه شویم؟