Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارس نیوز، مراسم رونمایی از تازه‌ترین اثر کیخسرو پورناظری با نام «از دوار چرخ» ظهر امروز (چهارشنبه ٢٦ دی ماه) در فرهنسگرای نیاوران رونمایی شد.

 

این آیین رونمایی با حضور شهرام ناظری خواننده، مجید درخشانی آهنگساز، بیژن کامکار نوازنده، شاهو عندلیبی نوازنده، آریاسب دادبه، سهراب پورناظری، تهمورس پورناظری نوازنده، سیدعباس سجادی رئیس فرهنگسرای نیاوران، محمدرضا درویشی پژوهشگر موسیقی و حمیدرضا نوربخش مدیرعامل خانه موسیقی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بیژن کامکار: با موسیقی پاپ مخالف نیستم

بیژن کامکار در این مراسم گفت: نزدیک به ۵۰ سال است که با کیخسرو پورناظری دوست و همکاریم، او با پدر مرحوم من همکار بود و وقتی برای اولین بار دیدمش به من گفت نامم علی است که بخاطر ارادت مادرم به حضرت علی(ع) این نام را برایم گذاشته‌اند، از طرفی دیگر به دلیل علاقه پدرم به شاهنامه نام شناسنامه‌ای من کیخسرو است! 

 

او ادامه داد: خوشحالم که امروز شاهد انتشار این آلبوم هستم و آرزو دارم مانند قدیم همه دوستان دور هم جمع شویم، کیخسرو در موسیقی آثار ارزشمند زیادی دارد و من نیز افتخار داشتم خواننده یکی از این آثار باشم. اما متاسفانه به تازگی به دلیل مشکلات جسمی توان اجرا ندارم و می خواهم خودم را بازنشسته کنم.

 

کامکار اضافه کرد: متاسفانه امروز ۱۵۰ کانال تلویزیونی سعی در تخریب موسیقی دارند اما با این وجود ما تمام قد ما ایستاده‌ایم و آنها موفق نشده اند، علاوه بر این آنقدر کار کرده‌ایم و اثر ضبط کرده‌ایم که هرگاه مخاطب بخواهد به اصالت‌ها برگردد، آثار بسیاری برای شنیدن وجود دارد.

 

او تاکید کرد: خیلی‌ها فکر می‌کنند من با موسیقی پاپ مخالفم اما اینطور نیست، من با موسیقی پاپ مخالف نیستم اما آن را رقیب خود می‌دانم.

 

فضای این روزهای موسیقی مسموم است

در بخش دیگری از این نشست، شهرام ناظری برای ایراد سخنرانی دعوت شد، او که انتظار دعوت برای صحبت را نداشت ضمن اشاره به آماده نبودن خود گفت: کیخسرو و من روی هم تاثیر فراوانی گذشته‌ایم و همین باعث پیشرفت در کارمان تا به امروز شده است. 

 

او ادامه داد: من فقط خواننده نبودم و از کودکی با ادبیات و موسیقی و سپس آواز آشنایی پیدا کردم و همیشه هم در کار آهنگسازان نظر می‌دادم، من و او بخاطر آشنایی با ادبیات نگاهمان فراتر از تکنیک های مرسوم بوده است.

 

ناظری اضافه کرد: این را هم باید بگویم که همیشه در آهنگ‌های کیخسرو من نظر می‌دادم و در آواز خواندن من هم ایشان نظر می‌داد و به کار می‌گرفتیم. ما شانس این را داشتیم‌که هم با گنجینه موسیقی ردیف و گنجینه موسیقی نواحی آشنا شویم. همدلی‌های من و کیخسرو حاصلش آثاری مانند «مطرب مهتاب‌رو» و «صدای سخن» عشق شد.

 

او تاکید کرد: هر کدام در این مدت فعالیت‌های زیادی داشتیم اما هیچ کدام به خوبی سابق نبوده و نیست، این روزها متاسفانه همه تنها هستند و به دنبال اینکه بار خود را ببندند اما قبلا عاشق بودیم.

 

این خواننده همچنین گفت: متاسفانه امروز در موسیقی فضای خوبی حکمفرما نیست و انگار سم پاشیده شده است، آرزو می‌کنیم زودتر این فضا به مانند گذشته شده و ما را دور هم جمع کند.

 

کیخسرو پورناظری به عنوان آخرین سخنران ضمن تشکر از مهمانان و حضار گفت: خوشحالم که بعد از مدت ها شهرام ناطری استاد بزرگ آواز را دیدم. او لطف کرد و با وجود کسالتش به مجلس ما آمد.

 

وی افزود: در خانواده‌ای که من رشد کردم شعر، موسیقی، معنا و صفا بود. راستی‌اندیشی و درستی را به من یاد دادند. پدرم دوستانی داشت که هنوز هم تاثیر آنها در کارهایم هست. خواهر بزرگتری دارم که شعر و موسیقی را بسیار می شناخت. در ۱۳ سالگی شعر «شد ز غمت خانه سودا دلم» را از زبان خواهرم شنیدم و شعر را حفظ کردم. حاصل آن حفظ کردن اثری شد که با صدای شهرام ناظری منتشر شد و هنوز هم شنیدنش زیباست.

 

بر اساس این گزارش، آلبوم «از دوار  چرخ» به تهیه کنندگی شرکت ایرانگام از صبح امروز در بازار موسیقی کشور منتشر شده است.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: شهرام ناظری موسیقی موسیقی پاپ پدر شاهنامه مشکلات ادبیات عشق رشد شعر شهرام ناظری موسیقی پارس فضای مسموم پارس نیوز این روزهای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۱۰۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره دوسالانه سرنانوازی در لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، جشنواره «مروارید اقیانوس» یادمان استاد شاه‌میرزا مرادی و استاد رحم‌خدا نوری‌شاد امروز سوم اردیبهشت ماه در روستای بیشه لرستان برگزارشد.

سُرنا نمادی از فرهنگ و هنر غنی مردمان دیار لرستان است و این جشنواره با هدف توجه هر چه بیشتر به موسیقی محلی استان برگزار شد.

دوسالانه سرنانوازی از سری برنامه‌های طرح شهید آوینی است که امروز با اجرای برنامه‌های متنوع از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان و با همکاری انجمن موسیقی استان، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و حضور اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه استان برگزارشد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • از دلنوشته غم‌انگیز آقای پژوهشگر تا قصه یک پل موسیقایی در روسیه!
  • آغاز فعالیت‌های ارکستر نوای آفتاب در سال ۱۴۰۳/ نخستین کنسرت با موسیقی بدون کلام
  • ارکستر نوای آفتاب سال جدید را با موسیقی بی کلام آغاز می‌کند
  • تعطیلی شنبه یا ۵ شنبه، کشور را با خطر فضای دوقطبی جدید روبرو کرده است
  • شنیدن فهرست بهاری خوانندگان در اردیبهشت/ «غزه» همچنان مهم است!
  • رونمایی از نماهنگ جدید خواننده سلام فرمانده
  • جنگیدن برای ذائقه‌سازی مخاطب موسیقی بسیار سخت شده است
  • برگزاری جشنواره دوسالانه سرنانوازی در لرستان
  • خاص ترین خانه این روزهای ژاپن! (+تصاویر)
  • پرکارترین خواننده پاپ مشخص شد