Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی در ششمین جلسه شورای اداری استان که با حضور وزیر اطلاعات در محل استانداری برگزار شد، با اشاره به توجه دولت به استان آذربایجان غربی گفت: دولت در لایحه بودجه سال آتی، توجه ویژه‌ای به استان آذربایجان غربی داشته بطوریکه بودجه پیش بینی شده برای استان نسبت به سال‌های قبل، افزایش چشمگیری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در ایام الله دهه فجر امسال نیز ۷۰۰ طرح و پروژه با اشتغال زایی ۷۵۰۰ نفر در سطح استان افتتاح و به بهره برداری می‌رسد.

شهریاری اضافه کرد: در هفته دولت امسال هم شاهد بهره برداری از پروژه‌های مختلف به ارزش ۹۰۰ میلیارد تومان در استان بودیم که همه این‌ها نشانگر توجه ویژه دولت به استان و تلاش در جهت ارتقای شاخص‌های توسعه در آذربایجان غربی است.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به تصویب طرح‌های مختلف در سفر رئیس جمهور به استان افزود: در سفر دکتر روحانی به آذربایجان غربی، چندین طرح و پروژه با ۲۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار به تصویب رسید که با پیگیری‌های انجام گرفته، این رقم به ۳۳۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت؛ بدون تردید با بهره برداری از این طرح‌ها در دو سال آینده، وضعیت شاخص‌های توسعه در استان بهبود قابل توجهی خواهد یافت.

شهریاری در ادامه با تبریک فرا رسیدن ایام الله دهه فجر و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: دهه فجر امسال با سال‌های گذشته بسیار تفاوت دارد؛ بی تردید استقبال پرشکوه و حضور حماسی مردم در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن، بار دیگر تمامی توطئه‌ها و نقشه‌های مستکبرین و ایادی آن‌ها در منطقه علیه جمهوری اسلامی ایران را خنثی خواهد کرد.

وی افزود: هر چه دشمنان و معاندان نظام، عزم خود را برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی جزم می‌کنند، اتحاد، همدلی و انسجام ملت بزرگ ایران اسلامی نیز در برابر این توطئه‌ها بیشتر می‌شود.

شهریاری در بخش دیگری از سخنان خود به شرایط خاص حاکم بر کشور اشاره کرد و گفت: مدیران و مسئولان استان در این شرایط خاص باید همواره در کنار مردم و به فکر حل مشکلات مردم باشند، گا‌ها مردم در مراجعه به ادارات با برخورد‌هایی مواجه می‌شوند که قابل قبول نیست، مدیران باید تعامل و خوش رفتاری با مردم در ادارات را بصورت ویژه در دستور کار قرار دهند.

وی به تلاش دولت در راستای حل مشکل اشتغال نیز اشاره کرد و افزود: حل مشکل بیکاری از مهمترین دغدغه‌های دولت است و برنامه ریزی خوبی در بودجه ۹۸ برای کاهش نرخ بیکاری در کشور و استان‌ها پیش بینی شده است، در استان آذربایجان غربی نیز در راستای سیاست‌های دولت، برای جذب سرمایه گذاری، رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال برای جوانان اهتمام ویژه داریم.

استاندار آذربایجان غربی اظهار کرد: با تلاش‌های صورت گرفته، استان آذربایجان غربی در شش ماهه سال ۹۷، بعنوان سومین استان برتر کشور در جذب سرمایه گذاری خارجی معرفی شده است که امیدواریم این روند با هماهنگی و همت مدیران استان، در سال آینده تقویت و زمینه اشتغال جوانان در استان بیش از پیش فراهم شود.

شهریاری با بیان اینکه آذربایجان غربی از امن‌ترین استان‌های کشور است نیز گفت: بر اساس گزارشات و مستندات موجود، آذربایجان غربی جزو ۵ استان امن کشور است و بی تردید این امنیت پایدار می‌تواند زمینه حضور سرمایه گذاران و فعالین اقتصادی را در استان
فراهم کند.

وی تاکید کرد: حتی در نقاط صفر مرزی استان امکان اجرای طرح‌های سرمایه گذاری وجود دارد و ما از این بابت نیز مشکلی نداریم.

استاندار آذربایجان غربی به دیگر برنامه‌های در دست اجرا برای رشد و توسعه استان اشاره کرد و افزود: برای توسعه ارتباطات و مناسبات استان با کشور‌های خارجی بویژه کشور‌های همجوار نیز برنامه ریزی‌های لازم انجام گرفته و در آینده نزدیک ساختاری برای توسعه روابط خارجی استان تعریف می‌شود.

شهریاری، آذربایجان غربی را دارای ظرفیت‌های صادراتی بی نظیر عنوان کرد و گفت: در شرایط کنونی، استان آذربایجان غربی با توجه به موقعیت مرزی خود می‌تواند به قطب صادرات و واردات کالا‌های مورد نیاز کشور تبدیل شود.

مقام عالی استان همچنین به وجود وحدت و همدلی در میان مسئولان استان اشاره و خاطرنشان کرد: خوشبختانه وحدت، انسجام و همدلی بسیار خوبی میان مسئولان استان وجود دارد و به برکت همین همدلی، بسیاری از مسائل و مشکلات موجود در استان رفع شده است.

استاندار آذربایجان غربی در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با عملکرد وزارت اطلاعات گفت: مردم امروز دیدگاه بسیار مثبتی به وزارت اطلاعات دارند و این بخاطر عملکرد درخشان وزارت و سربازان گمنام آن در راستای تامین امنیت و آرامش کشور بوده است.

شهریاری در پایان ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های مدیرکل پیشین اطلاعات آذربایجان غربی، برای مدیرکل جدید اطلاعات استان آرزوی توفیق نمود.

انتهای پیام/م

 

برگزاری جلسه شورای اداری

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری اخبار اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۱۰۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قانون برنامه هفتم توسعه به زودی ابلاغ خواهد شد

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس جمهور در حاشیه جلسه امروز چهارشنبه (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) هیأت دولت با حضور در جمع خبرنگاران، با اشاره به زمان ابلاغ برنامه هفتم توسعه، گفت: ایرادات باقیمانده از لایحه برنامه پنج ساله هفتم توسعه برطرف شده است و به زودی برای اجرا ابلاغ خواهد شد.

وی ادامه داد: درباره بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳، این بخش از لایحه بودجه هم اکنون در کمیسیون تلفیق در حال بررسی است و با توجه به اینکه سقف درآمدها و هزینه‌های بودجه در بخش اول مشخص شده است، علی القاعده تغییرات قابل توجهی در این حوزه نباید داشته باشیم.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به احتمال استیضاح وزیر آموزش و پرورش، بیان کرد: این استیضاح از پیش از این مطرح بوده و گفت‌وگوهایی با نمایندگان درخواست‌کننده استیضاح مطرح شده تا به ایرادات و اشکالات پاسخ داده شود و نماینده استیضاح کننده گفت‌وگوها و مکاتباتی را با وزیر داشته است.

وی در ادامه اظهار کرد: البته با توجه به زمان اندک باقیمانده از کار مجلس بعید است که نوبت به این گونه مسائل برسد.

کد خبر 6080347

دیگر خبرها

  • پیوند مسجد و جوانان نقطه مثبتی در احیای کارکردهای مسجد است
  • دولت سیزدهم گام‌های مثبتی در زمینه مالیات برداشته است
  • برگزاری میز خدمت فرماندار چالدران با جامعه هدف بهزیستی
  • ذوالنوری: زنانی که حجاب غیرکاملی دارند، داغ و درفش نمی‌شوند
  • رشد دیپلماسی منطقه‌ای سیاست دولت است
  • قانون برنامه هفتم توسعه به زودی ابلاغ می‌شود
  • قانون برنامه هفتم توسعه به زودی ابلاغ خواهد شد
  • بیماران هموفیلی چشم انتظار توجه ویژه دولت و مجلس
  • وزارت نفت اثر تحریم‌ها در تولید و صادرات نفت را کم کرد/ جهشی قابل‌توجه در صادرات گاز داشته‌ایم
  • فردا؛حضور معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار آذربایجان غربی در سامانه سامد