Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ دادخدا سالاری در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در این رابطه دو  متهم مرد و یک زن دستگیر شده اند و کلاهبرداران  از طریق تبلیغ انتقال امتیاز وام ،فروش گوشی تلفن همراه و  تلویزیون ال ای دی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می کردند.

وی تصریح کرد: با توجه به طرح شکایات متعدد در پلیس فتا و پلیس آگاهی کرمان در مورد ارتکاب کلاهبرداری توسط افرادی در  فضای مجازی از طریق تبلیغ انتقال امتیاز وام، فروش گوشی تلفن همراه و تلویزیون ال ای دی از طریق سایت دیوار و  پس از تشکیل ۱۲ پرونده در پلیس  فتا و  تعداد ۹ پرونده در پلیس آگاهی کرمان و تعداد 10پرونده  دیگر در سطح کشور و در شهرهای مختلفی از جمله یزد، میناب، آستارا ،جیرفت، سیرجان و غیره با موضوعات مشابه که بیانگر گستردگی عملیات متهمین بود، بلافاصله رسیدگی به موضوع  در دستور کار این دادسرا قرار گرفت  ودستور کشف هویت  مرتکبین و کشف ادله مرتبط با جرم صادر گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام ارشد قضائی در استان کرمان اعلام کرد: با تحقیقات انجام شده مشخص شد وجوه حاصل از جرم به حساب  آقای (م .ح)متهم ردیف اول منتقل شده است

سالاری گفت: سرانجام مخفیگاه متهمان شناسایی و در این رابطه  سه تن از اعضای باند دستگیر و از محل اختفای کلاهبرداران تعداد زیادی  گوشی تلفن همراه، کارت بانکی و فیش های بانکی که متهمین درصدد تهیه نمونه جعلی اسناد انتقال امتیاز وام بر اساس آن بوده اند،کشف گردیده است.

دادستان کرمان افزود:دونفر از متهمین پس از دستگیری به بزه ارتکابی اقرار نموده اند  و تحقیقات تکمیلی  جهت کشف  اسناد مجعول و موارد استفاده آن و همچنین شناسایی هویت سایر بزه‌دیدگان در جریان است و متهمین با قرار تامین مناسب در بازداشت می باشند.

وی عنوان کرد:بررسی‌های انجام شده حکایت از استفاده متهمین از شماره تلفن های مختلف جهت ثبت آگهی در سایت دیوار و در سطح وسیعی دارد.

سالاری افزود:کلاهبرداران پس از تماس تلفنی شهروندان (قربانی) با وی جهت خرید محصول یا دریافت امتیاز وام به نامبرده اعلام می نمود جهت اخذ خدمات ۵۰ درصد قیمت را به کارت بانکی واریز نماید و ۵۰ درصد باقیمانده نیز پس از دریافت محصول یا اخذ امتیاز وام اخذ می گردد.

 دادستان کرمان گفت:در این راستا متهم جهت جلب اعتماد فرد مقابل، تصویر محصول مورد نظر یا برگه انتقال امتیاز وام را برای قربانی ارسال می نموده است. سپس متهم تلفن همراه خود را خاموش و از پاسخگویی امتناع  می نماید.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان کرمان تلویزیون فضای مجازی نرم افزار یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۱۰۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای کما و فوت دختر تهرانی در متروی تجریش به روایت تسنیم

به گزارش صدای ایران،خبرگزاری تسنیم نوشت: در روز‌های گذشته مشخص شد که این خانم به دلیل سرقت تلفن همراهش ترسیده و تشنج کرده و هیچ ارتباطی با تذکر گشت ارشاد و مسائل مربوط به طرح نور ندارد.

این دختر بعد از ثبت شکایت در کلانتری برای پیگیری تلفن همراه سرقتی خود، صفحه اینستاگرامی جدیدی ایجاد و توضیحاتی را در این حادثه بیان می‌کند. اکنون مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی فیلم کامل‌تری از این حادثه به همراه توضیحات این دختر خانم منتشر کرده است.

دیگر خبرها

  • کلاهبرداری از دانش آموزان در پوشش فروش سوالات کنکور
  • کنکوری‌ها مراقب شگردهای کلاهبرداران باشند
  • جزییات دستگیری اعضای باند جعل مدرک تحصیلی در ٣ شهرستان کرمان
  • ضرورت آگاهی و اطلاع شهروندان از شگرد‌های جدید کلاهبرداری در فضای مجازی
  • دیوار کلاهبرداری فرو ریخت
  • پرداخت وام فرزند آوری ترفند کلاهبرداران سایبری
  • دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای در کرمانشاه
  • پرداخت «وام فرزندآوری» ترفند جدید کلاهبرداران سایبری
  • ماجرای کما و فوت دختر تهرانی در متروی تجریش به روایت تسنیم
  • (ویدیو) کما و فوت دختر تهرانی در متروی تجریش؛ اصل ماجرا چیست؟!