Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@01:59:54 GMT

سد جگین مرکزمبادله آب درهرمزگان قرار گرفت

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۱۱۰۳۷

سد جگین مرکزمبادله آب درهرمزگان قرار گرفت

بندرعباس- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان گفت: استفاده از آب سد جگین درجاسک به عنوان مرکزمبادله آب سدها قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، هوشنگ ملایی روز پنجشنبه درنشست تخصصی مطالعات بهره گیری از ظرفیت های بورس انرژی افزود: برای نخستین باردرکشور، با بهره گیری از ظرفیت های بورس انرژی، امکان عرضه و تقاضا با هدف استفاده از ظرفیت موجود آب درمنطقه جگین و مکران مورد بررسی قرارمی گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان داشت: با استفاده ازظرفیت سازمان بورس انرژی ایران، ایجاد ساز و کار مناسب جهت تحقق برنامه های توسعه ای سواحل مکران و استفاده از سرمایه گذاری بخش خصوصی زیرساخت های تامین و انتقال آب فراهم می شود.
این مقام مسوول اظهارداشت: امیدواریم در وزارت نیرو، با طرح های تامین سرمایه برای خطوط انتقال آب در جاسک به ویژه اجرای خط انتقال از سد جگین تا کوه مبارک و استفاده از ظرفیت بورس در جلب سرمایه گذاری برای تامین آب صنایع موافقت شود.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان خاطرنشان کرد: چنانچه دریافت مجوز از وزارت نیرو برای تخصیص و مبادله آب سد جگین در بورس مدت دار باشد، انجام مبادلات آبی در قالب بازارهای محلی و منطقه ای آب برای کشاورزان سد جگین برنامه ریزی می شود.
ملایی گفت: با توجه به ظرفیت افزایش تقاضای آب در منطقه واهمیت اجرای طرح توسعه مکران، به دنبال دریافت مجوزهای لازم برای انجام آن هستیم.
سد جگین درهرمزگان و در 107 کیلومتری شمال شرقی جاسک واقع شده که حوضه آبریزی حدود 3هزار و 920 کیلومترمربع بر روی رودخانه جگین در محلی به نام تنگه دهنه مرنگ قرار گرفته و اولین سد بتنی غلطکی از ویژگی های خاص این سد است.
9944 /6048

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي شركت آب منطقه اي هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۱۱۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توافق اتحادیه اروپا برای تشدید تحریم‌های ایران

آفتاب‌‌نیوز :

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که اعضای شورای وزیران امور خارجه اتحادیه در نشست امروز (دوشنبه)، درباره تشدید تحریم‌ها علیه تهران به توافق رسیدند.

جوزپ بورل در نشست با خبرنگاران، در لوگزامبورگ، عنوان کرد که تحریم‌های پیشنهادی، ممنوعیت انتقال قطعات مورد نیاز برای تولید پهپاد و موشک در ایران و صادرات آن به آنچه گروه‌های نبابتی ایران در منطقه خواند، شامل می‌شود.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: «ما درباره گسترش تحریم پهپادی ایران به نحوی که تولید موشک و احتمال انتقال آن‌ها به روسیه را شامل شود، به توافق سیاسی دست یافتیم.»

این مقام اروپایی ادامه داد که حوزه تحریم‌ها نیز بر اساس پیشنهاد اعضای شورا، کل منطقه خاورمیانه و دریای سرخ را شامل می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • نیروگاه ساخت ایران در سریلانکا چه خصوصیاتی دارد؟ + تصاویر
  • توافق اتحادیه اروپا برای تشدید تحریم‌های ایران
  • ‌انتقال آب رودخانه کرج به البرز برای عبور از تنش تابستان
  • شرکت آب منطقه‌ای کرمان دیگر کارفرمای پروژه انتقال آب خلیج فارس به شهر کرمان نیست
  • تعمیر شکستگی خط انتقال آب زاینده رود به کاشان
  • لزوم اعلام رسمی تبدیل شدن بندر چند منظوره سیریک به مرز مجاز دریایی
  • از منطقه شش عملیات تجلیل شد
  • ◄ تبدیل شدن بندر چند منظوره سیریک به مرز مجاز دریایی
  • صعود بورس از منطقه امن