Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، شهریار حنیفی گفت: در سال جاری ۲۵۰ میلیون دلار کالای کشاورزی از این استان به خارج از کشور صادر شده که با توجه به ۶۴۰ میلیون دلار صادرات کل استان محصولات کشاورزی سهمی ۳۹ درصدی از آن دارند.

وی افزود: میزان صادرات محصولات کشاورزی کردستان نسبت به مدت مشابه خود در پارسال حدود از نظر ارزش دلاری ۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۸ برابر رشد و از نظر وزنی نیز ۱.۷ برابر افزایش داشته است.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان افزود: از میزان ۲۵۰ میلیون دلار صادرات محصولات کشاورزی از گمرکات کردستان در سال جاری بر اساس خود اظهاری تجار حدود ۱۳۸ میلیون دلار آن شامل ۵۵ درصد مربوط به تولیدات این استان بوده است و ۴۵ درصد آن مربوط به سایر استان هاست.

حنیفی با بیان اینکه حدود ۵۰ درصد از محصولات صادر شده به خارج از کشور محصولات تولید شده در گلخانه هاست، گفت: گوجه فرنگی با ۲۹ میلیون دلار، سیب با ۲۹ میلیون دلار، ماهی آزاد و قزل آلا حدود ۲۸ میلیون دلار، دام زنده (گاو) حدود ۲۰ میلیون دلار، و هندوانه با حدود ۱۴ میلیون دلار بیشترین میزان محصولات صادراتی از این استان را به خود اختصاص داده اند.

وی بیان کرد:درآمد ناخالص بخش کشاورزی استان در سال ۹۶ بیش از ۴۱ هزار و ۵۴ میلیارد ریال برآورد شده که شامل ۱۶ هزار و ۹ میلیارد ریال در بخش زراعت، هشت هزار و ۸۵۵ میلیارد ریال در زمینه باغبانی، ۱۶ هزار و ۱۹۰ میلیارد ریال آن در زمینه دام و طیور و آبزیان بوده است.

انتهای پیام/م

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کشاورزان اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۱۱۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید سالانه یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی در مرکزی

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا کیشانی ظهر یکشنبه در آئین گرامیداشت روز ملی گندم و نان اظهار کرد: این استان از زمین‌های زراعی نسبتاً خوبی برخوردار است و مشکلاتی نظیر شوری خاک در این استان وجود ندارد.

مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: فعالیت صنایع تولیدی ادوات کشاورزی و مراکز تحقیقاتی می‌توانند حوزه تولید بذر را حمایت کنند و کشاورزان دیم کار نیز باید به لحاظ علمی و دانش فنی ارتقا پیدا کنند.

وی با اشاره به آغاز اجرای طرح جهش تولید در دیمزارهای استان مرکزی از سه سال گذشته، گفت: طرح‌هایی که در این قالب پیگیری می‌شود اثر بسیار مثبتی در مقاومت گیاهان به استرس‌های محیطی داشته است.

مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان مرکزی با اشاره به اینکه سالانه یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی در این استان تولید می‌شود، گفت: با توجه به ظرفیت‌های استان مرکزی، این رقم می‌تواند به بیش از ۲ میلیون تن نیز افزایش پیدا کند.

مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان مرکزی اضافه کرد: نیاز بذر گندم استان در اراضی آبی ۱۰ هزار تن و در اراضی دیم ۲۰ هزار تن است و اگر حداقل ۳۰ درصد از اراضی ما سالانه به بذور گواهی شده اختصاص یابد در نتیجه حداقل سالانه ۱۰ هزار تن بذر گواهی شده آبی و دیم نیاز خواهیم داشت.

کیشانی با اشاره به اینکه اکنون حدود ۵ تا ۶ هزار تن بذر گواهی شده در استان تولید می‌شود، گفت: امسال حدود ۷۲۰۰ تن تولید بذر آبی و حدود ۴۵۰۰ تن تولید بذر دیم برنامه ریزی شده اما تا کنون سه هزار تن بذر دیم تولید شده است.

وی بیان کرد: براساس بررسی‌های میدانی عدم بارندگی مناسب در پاییز سال گذشته بخشی از دیمزارهایی که تولیدکننده بذر دیم بودند را دچار خسارت و از چرخه تولید خارج کرده است.

کیشانی افزود: در صورت عدم بارش‌های مناسب مزارع تولید بذر تحت تأثیر قرار می‌گیرند و مجبور به وارد کردن بذر از سایر استان‌ها خواهیم شد.

وی، برگزاری دوره‌های آموزشی را از برنامه‌های دیگر در راستای افزایش نفوذ بذر گواهی شده عنوان کرد.

کد خبر 6084585

دیگر خبرها

  • هدفگذاری صادرات ۶۵۸ میلیون دلاری از زنجان
  • صادرات ۲۸۶ میلیون دلاری ایران به پاکستان در ۳ ماه
  • ارز آوری حدود ۷ میلیون دلاری صادرات کیوی عباس آباد
  • توسعه صادرات ، مستلزم توانمند سازی بازاریابی تولیدکنندگان
  • تولید سالانه یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی در مرکزی
  • صادرات بخش کشاورزی بیش از ۲۰ درصد رشد کرد/عراق مقصد نخست صادرات
  • رشد ۲۰.۵ درصدی صادرات محصولات غذایی و کشاورزی ایران در سال ۱۴۰۲
  • افزایش ۲۰.۵ درصدی صادرات محصولات غذایی و کشاورزی ایران در سال ۱۴۰۲
  • صادرات ۶.۳ میلیارد دلاری صادرات محصولات غذایی و کشاورزی در سال ۱۴۰۲
  • کشور‌های همسایه مقصد ۸۰ درصد صادرات محصولات غذایی و کشاورزی ایران