Web Analytics Made Easy - Statcounter

«سلیمان مام عزیزی» روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در قالب این طرح هم اکنون 70 درصد جمعیت دانش آموزی مقطع ابتدایی مدارس این شهرستان از امکانات اتاق اسباب بازی برخوردار هستند.
وی با بیان اینکه این اتاق های اسباب بازی برای نوآموزان پیش دبستانی و دانش آموزان دوره اول دبستان یعنی پایه اول، دوم و سوم پیش بینی شده، اضافه کرد: هم اکنون 50 اتاق اسباب بازی در مدارس بوکان ایجاد شده و برای تجهیز آنها تاکنون 500 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مام عزیزی ادامه داد: معلمان و مربیان مدارس ابتدایی با استفاده از وسایل مختلف بازی موجود در این اتاق ها، مهارت های زندگی و درسی را به دانش آموزان می آموزند.
وی ادامه داد: ایجاد اتاق بازی در مدارس ابتدایی برای نخستین بار در کشور، توسط کارشناسان آموزش و پرورش این شهرستان تدوین و برنامه ریزی شد.
مدیر آموزش وپرورش بوکان افزود: این طرح در جلسه‌ای در اداره کل آذربایجان غربی با حضور وزیر آموزش و پرورش مطرح و با استقبال مسوولان کشوری همراه شد و به تازگی دستورالعمل اجرای آن در سطح کشور ابلاغ گردید.
وی بیان کرد: ایجاد این کلاس ها نشاط، جذابیت و فضای خوشایندی را در مدارس ابتدایی ایجاد کرده است که به صورت فوق برنامه در مدارس اجرا می شود.
مام عزیزی افزود: مهارت هایی از قبیل درست راه رفتن، پرتاب کردن و دویدن دانش آموزان اجرا می شود تا کم تحرکی که دامان جامعه دانش آموزی را گرفته، جبران شود.
وی گفت: تاکید ما بر این است که بازی از جنس مهارت های حرکتی اشاعه پیدا کند یعنی علاوه بر اسباب بازی و ابزارهایی که به عنوان وسایل بازی بچه ها بکار برده می شود، مهارت های حسی- حرکتی و تعادلی دانش آموزان هم تقویت شود.
به گزارش ایرنا، معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش قرار است بهمن سال جاری رویکرد جدیدی را به طور آزمایشی در برخی مدارس دنبال کرده و اتاق بازی را همراه برنامه درسی کند.
این معاونت بنا دارد در اولین گام یکهزار مدرسه که البته داوطلب اجرای طرح بازی و یادگیری هستند را در اجرای این طرح مشارکت دهد و فضایی مهیا کند تا شیرینی و لذت آموختن در وجود دانش آموزان نهادینه شده و به نحوی دلبسته مدرسه شوند که حتی پس از ساعات آموزشی نیز مشتاق ماندن در فضای آموزشی باشند.
در بوکان 43 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی مشغول تحصیل هستند که از این تعداد 23 هزار نفر در مقطع ابتدایی تحصیل می کنند.
7510/6185/3072
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها آذربایجان غربی اسباب بازی جامعه دانش آموزان وزارت آموزش و پرورش جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۱۱۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی ۸۰ اتاق بهداشت جدید در مدارس خوزستان

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالله حبیبی ظهر امروز شنبه در آئین نواختن زنگ سلامت در دبیرستان پاینده ناحیه یک اهواز بیان کرد: آموزش و پرورش به دلیل اینکه جامعه بزرگ دانش‌آموزی را در اختیار دارد می‌تواند در حوزه سلامت بسیار اثر گذار باشد و برنامه‌ها و اهداف این بخش را در جمعیت کودک و نوجوان استان عملیاتی کند.

وی از راه اندازی ۸۰ اتاق بهداشت جدید در مدارس خوزستان خبر داد و تاکید کرد: آموزش و پرورش این آمادگی را دارد تا با مشارکت دانشگاه‌های علوم پزشکی، برنامه‌ها و مراقبت‌های بهداشتی حوزه سلامت را در جامعه دانش‌آموزی عملیاتی کند و آنها را ترویج دهد.

حبیبی اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین بازه سنی برای اجرای برنامه‌های حوزه بهداشت و سلامت و ترویج فرهنگ مراقبت و حفاظت از سلامتی، کودکی و نوجوانی است که در این راستا آموزش و پرورش با همکاری حوزه بهداشت و درمان می‌تواند بسیار اثر گذار باشد.

کد خبر 6083650

دیگر خبرها

  • نتایج آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش
  • نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش به‌زودی اعلام می‌شود
  • اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش به‌زودی
  • مسابقات قرآنی دانش آموزان دلیجان
  • ۸۵ درصد مدارس کشور اتاق بهداشت ندارند | جای خالی ۱۶ هزار مربی سلامت در مدارس
  • پوشش تحصیلی در مقطع ابتدایی بیش از ۹۷ درصد است
  • راه اندازی اتاق بهداشت در مدارس خوزستان
  • راه اندازی ۸۰ اتاق بهداشت جدید در مدارس خوزستان
  • مهارت آموزی ورزشی ۱۸ هزار دانش آموز مقطع ابتدایی در قم
  • نواخته شدن زنگ سلامت در مدارس استان همدان