Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید غلامرضا سجادی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ارقام گندم کشت شده را شامل چمران 2، مهرگان، افق، شبرنگ ،نارین s7811 عنوان کرد و اظهار داشت: حدود 60 درصد سطح زمین های زیر کشت گندم دلگان مجهز به سیستم‌های نوین آبیاری شده‌اند.
وی با بیان اینکه امسال 230 هکتار گندم به روش کشت حفاظتی انجام شده است افزود: تردد کمتر ماشین آلات کشاورزی از هفت بار به یک بار در مزرعه، کاهش مصرف سوخت از 85 لیتر در هکتار به 15 لیتر در هکتار، کاهش رویش علف های هرز و مبارزه با آن، سطح سبز یکنواخت، کاهش مصرف آب به علت پوشش گیاهی مناسب محصول قبلی و جلوگیری از تبخیر آب را از جمله مزایای کشت حفاظتی گندم برشمرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر جهاد کشاورزی دلگان بیان کرد: برنامه ریزی شده است سال های آینده با استفاده از سایت های الگویی و همچنین توصیه و تاکیدات کارشناسان کشت گندم به روش کشت حفاظتی افزایش یابد.
وی بیان کرد: همچنین در سال زراعی پیش رو در دلگان30 هکتار کلزا و 19 هکتار کینوا به روش کشت حفاظتی کشت شده است.
سجادی خاطر نشان کرد: در سال زراعی گذشته گندم کاران دلگان 19 هزار تن گندم مازاد بر مصرف خود را تحویل سیلوهای گندم دادند.
دلگان از توابع سیستان و بلوچستان در 400 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز این استان واقع شده و دارای یک شهر، 2 بخش، پنج دهستان و 277 پارچه آبادی است.
7316**3213
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها جهاد کشاورزی زمین سیستان و بلوچستان کشاورزی گندم جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۱۱۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت دانه‌های طلایی گندم در شادگان

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، جمشید اسلامیان با اشاره به آغاز عملیات برداشت گندم  از سطح بیش از ۲۵ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی شادگان، گفت: محصول گندم برداشت شده از مزارع توسط مراکز خرید سازمان تعاون روستایی شهرستان شادگان با نرخ مصوب خریداری می‌شود.   وی افزود: به منظور سرعت بخشیدن به عملیات برداشت محصول، ۳۵ دستگاه کمباین فعالیت خود را آغاز کردند و تعدادی از کمباین‌های مهاجر نیز در هفته‌های آینده وارد مزارع شادگان خواهند شد.   به گفته اسلامیان؛ در سال زراعی جاری ۵۴۰ هکتار جو و ۴۱۰ هکتار از مزارع کشاورزی شادگان به کشت کلزا اختصاص یافت که برداشت این محصول نیز در حال انجام است.   مدیر جهاد کشاورزی شادگان ادامه داد: ۳ مرکز خرید محصولات در دهستان‌های دارخوین، بوزی و حسینی فعالیت خود را آغاز کرده است و آماده خرید محصول گندم، جو و کلزا از کشاورزان به صورت شبانه روزی هستند.

دیگر خبرها

  • اختصاص بیش از ۶۰۰ هزار هکتار از اراضی کردستان به کشت گندم
  • پیش بینی برداشت بیش از ۹۰ هزار تن گندم در میاندوآب
  • هماهنگی‌های لازم برای برداشت گندم در بخش سعدآباد انجام شد
  • کاشت گندم در ۱۵۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی قزوین
  • مبارزه با آفت سن گندم در بیش از ۱۵ هزار هکتار از مزارع مهاباد
  • پیش بینی تولید بیش از ۹۳ هزار تن محصول گندم در شهرستان میاندوآب
  • خودکفایی ایران در تولید بذر اصلاح شده گندم دیم
  • آغاز برداشت دانه‌های طلایی گندم در شادگان
  • آغازعملیات مبارزه با آفات و علفهای هرز در گندمزارهای مهاباد 
  • ۸۰ درصد گندم خوزستان آماده برداشت