Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@00:22:23 GMT

همایش معلم تراز انقلاب اسلامی در مشهد برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۱۱۳۵۷

همایش معلم تراز انقلاب اسلامی در مشهد برگزار شد

مشهد- ایرنا- همایشی با عنوان 'معلم تراز انقلاب اسلامی و تربیت نسل پنجم' روز پنجشنبه با حضور پنج هزار معلم بسیجی خراسان رضوی در جوار حرم مطهر امام رضا(ع) در مشهد برگزار شد.

مسئول همایش در گفت و گو با خبرنگار ایرنا هدف آن را تجدید سازماندهی معلمان بسیجی خراسان رضوی در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، بصیرت افزایی و جذب اعضای جدید برای شجره طیبه بسیج عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حجت الاسلام محمد علی نوعدوست افزود: تاکنون افزون بر شش هزار نفر از معلمان در خراسان رضوی به عضویت بسیج در آمده اند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در این همایش گفت: تربیت انسان با معاش معادباور وظیفه اصلی معلمان شاغل در آموزش و پرورش و حوزه های علمیه است.
حسن رحیم پور ازغدی افزود: از دیدگاه امام هشتم(ع) در دین مبین اسلام تربیت انسان با معاش معادباور مد نظر است و کار اصلی معلمان همین است که بتوانند عقل معاش را در کنار عقل معاد به انسانها تعلیم بدهند، هم دنیا و هم آخرت افراد را مدیریت کنند و بتوانند انسانهایی فاضل و جامعه ای با موفقیت تربیت کنند.
وی ادامه داد: بهترین خروجی حوزه و آموزش و پرورش زمانی است که برای امنیت، اقتصاد و معاد مردم با تقسیم کار برنامه ریزی داشته باشند. فردی که زندگی شرافتمندانه دنیوی نداشته باشد نمی تواند معاد درستی هم داشته باشد. فردی که به دلیل مشکلات اقتصادی و اجتماعی مجرد مانده در جامعه ناامن زندگی می کند گرسنه است و مسکن ندارد معاد هم ندارد. در مکتب اهل بیت(ع) معاش و معاد یک پروژه هستند و از هم تفکیک ندارند.
6070/1858

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي آموزش و پرورش معلمان بسيجي خراسان رضوي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۱۱۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰ هزار حافظ قرآن کریم در سطح استان خراسان رضوی وجود دارد

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی رمضانی ظهر سه شنبه در نشست خبری نوزدهمین آزمون سراسری اعطا مدارک تخصصی به حافظان قرآن کریم اظهار کردک در حال حاضر ۲۰ هزار حافظ قرآن کریم در سطح استان وجود دارد و بیش از ۲۵۰۰ جلسه قرآن به صورت روزانه در نقاط مختلف استان برگزار می‌شود.

مسؤول دارالقران اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: نوزدهمین آزمون سراسری مدرک تخصصی حافظان قرآن کریم در سه رشته ۱۰ جز و ۲۰ جز و کل قرآن همزمان با سراسر کشور روز ۱۴ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

وی گفت: اعطا مدرک تخصصی یکی از خدمات ویژه است که برای حافظان در نظر گرفته شده است و در این مرحله نوزدهمین آزمون برگزار خواهد شد.

رمضانی بیان کرد: حافظانی که اهتمام به حفظ قرآن داشته باشند برای ۱۰ جز مدرک دیپلم علوم قرآنی، ۲۰ جز مدرک لیسانس علوم قرانی و حفظ کل مدرک دکترا داده می‌شود.

خراسان رضوی دارالقران ایران است

مسؤول دارالقران اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با تاکید بر اینکه استان خراسان رضوی دارالقران ایران است، گفت: هیچ استانی این حجم از قاریان و حافظان را ندارد و در این آزمون با ۱۶۱۷ نفر ثبت نام رتبه اول را در کشور از نظر تعداد شرکت کننده داریم.

وی از افزایش تعداد حوزه‌های امتحانی نسبت به سالهای گذشته خبر داد و افزود: آزمون در هفت حوزه تربت جام، سبزوار، نیشابور، کاشمر، خواف و مشهد در ۲ حوزه خواهران و برادران برگزار می‌شود که در سالهای قبل فقط یک حوزه در استان داشتیم.

رمضانی گفت: برای شرکت در آزمون تأمین هزینه‌های برگزاری از خود حفاظ مبلغی گرفته شود، ولی علی رغم این موضوع تعداد بیشماری شرکت کردند.

کد خبر 6086796

دیگر خبرها

  • شورای آموزش و پرورش بازوی اصلی دستگاه تعلیم و تربیت است
  • ضرورت گره گشایی از مسایل محلات و تربیت نیروی انسانی تراز انقلاب
  • همایش بین‌المللی شعر عربی رضوی در هویزه برگزار می‌شود
  • ۱۰۶۴ شعبه اخذ رای در مشهد و کلات برای دور دوم انتخابات برپا می‌شود
  • ۲۰ هزار حافظ قرآن کریم در سطح استان خراسان رضوی وجود دارد
  • دستمزد معلم خصوصی ابتدایی مشهد چقدر است؟
  • رقابت ۲ نامزد مجلس برای یک سهمیه باقیمانده در مشهد و کلات
  • همایش «شن‌ها مامور خدا بودند» برگزار شد
  • همایش «شن ها مامور خدا بودند» برگزار می‌شود
  • همایش "شن‌ها مامور خدا بودند" در تهران برگزار می‌شود