Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدهادی بهادری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اینکه پیشرفت‌ها در بخش‌های مختلف از جمله عمرانی و زیربنایی شاید از بارزترین دستاوردهای دولت‌های بعد از انقلاب اسلامی است گفت: نقش دولت‌های بعد از انقلاب، خدمت‌رسانی به مناطق محروم بوده است البته شاید اوایل انقلاب برخی شاخص‌ها در خصوص گازرسانی در روستاها پایین بود اما در حال حاضر به 80 درصد روستاها گازرسانی شده است؛ همچنین در خصوص آب آشامیدنی و مباحث زیرساختی، رشد خوبی بعد از انقلاب داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حوزه مسائل اقتصادی باید گفت که حجم اقتصاد کشور چند برابر شده است و دامنه فعالیت‌ها در این زمینه بسیار گسترده است به طوری که واحدهای مختلف تولیدی و فناوری‌های جدید در کشور توسعه خوبی پیدا کرده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: در حوزه فرهنگی و اجتماعی قابلیت‌های خوبی از خود نشان دادیم به‌طوری‌که در اکثر رشته‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها به لحاظ امکان ادامه تحصیل در دوره‌های تکمیلی به خودکفایی رسیدیم و ایران توانسته از نظر علمی جایگاه مطلوب‌تری داشته باشد.

در توسعه پایدار و توجه به محیط زیست کم دقتی شده است

بهادری با انتقاد از اینکه در فرایند توسعه پایدار کم دقتی شده تصریح کرد: توسعه‌هایی که در حوزه کشاورزی و منابع آب انجام شده در بحث توجه به محیط زیست دقت و توجه کافی نشده و باعث شده در این حوزه آسیب ببینیم و بخش قابل توجهی از تالاب‌ها را از دست دهیم البته در کشورهای در حال توسعه این یک مشکل عمومی است بنابراین عدم توجه به مسائل زیست محیطی در جریان توسعه، یکی از آفت‌های توسعه به حساب می‌آید.

به دلیل توسعه منابع آب، بخشی از دریاچه ارومیه از دست رفته است

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آن قسمت از محیط زیست که آسیب دیده سعی داریم دوباره به حالت عادی برگردانیم و احیا کنیم گفت: نمونه این آسیب، تالاب‌ها و دریاچه‌ها به ویژه دریاچه ارومیه به عنوان یکی از بزرگترین تالاب‌های بین‌المللی دنیا است که متاسفانه توسعه منابع آب و سد سازی‌ها باعث شد تا قسمتی از دریاچه را از دست دهیم البته اکنون برای احیای این دریاچه را تلاش می‌کنیم.

اصلاح الگوی کشت و ممانعت از توسعه اراضی دیم در دست بررسی است

وی با بیان اینکه برای احیای دریاچه ارومیه در 2 محور فعالیت‌هایی صورت گرفته اظهار داشت: یک محور بحث افزایش راندمان مصرف آب در داخل حوزه است که در واقع در این موضوع موفقیت چشمگیری بدست نیامده اما گام‌های اول برداشته شده و دومین بحث، اصلاح الگوی کشت و تغییر بذرها و ممانعت از توسعه اراضی دیم است.

این نماینده مردم در مجلس دهم خاطر نشان کرد: اقدام دیگر انتقال آب به داخل حوزه آبریز است که موفقیت آمیز بوده که پروژه بسیار بزرگی است و بالغ بر 70 درصد آن انجام شده است و سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید؛ بنابراین با انتقال این میزان آب 648 میلیون متر مکعب آب، سالانه به دریاچه ارومیه واریز خواهد شد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: انتقال انتقال آب حفاظت از دریاچه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۱۱۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلاجقه: امیدواریم روند بهبود دریاچه ارومیه مستمر باشد

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست در حاشیه جلسه هیات دولت گفت:خوشبختانه وضعیت دریاچه ارومیه یک وضعیت بسیار خوب است و با توجه به روند بارش ها نیز که ادامه دارد امیدواریم این روند بهبود استمرار داشته باشد.

به گزارش مشرق، علی سلاجقه رئیس سازمان محیط زیست امروز (۲۹ فروردین) حاشیه جلسه هیئت دولت در رابطه با وضعیت دریاچه ارومیه گفت: خوشبختانه وضعیت دریاچه ارومیه یک وضعیت بسیار خوبی است و با توجه به روند بارش ها نیز که ادامه دارد امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.با وضعیت بارش ها و البته تخصیصی که وزارت نیرو در بحث حقابه انجام شد و همکاری وزارت نیرو در بحث حقابه و رهاسازی آب موجب بهبود دریاچه شد.

سلاجقه افزود: محیط زیست یک موضوع فراملی است و همه کشور ها به نوعی با مشکلات محیط زیستی سر و کار دارند این فرصت را داریم تا با بقیه کشور ها همکاری کنیم. کشور کنگو با توجه به این که در قلب آفریقا قرار گرفته است و دارای مناطق بکر زیست محیطی و حیاط وحش خوبی دارد میتوان از تجارب آن استفاده کرد.این کشور در مسائلی مربوط به سیلاب و جنگل تراشی مشکل دارد و خوشبختانه با توجه به نشستی که با معاون نخست وزیری این کشور داشیم و با توجه به استقرار سفیر جدید جمهوری اسلامی در اولین اقدام در این حوزه ها با این کشور همکاری خواهیم داشت .

دیگر خبرها

  • تذکر رئیس قوه قضائیه درباره پرهیز از صدور قرار تامین منتهی به بازداشت (فیلم)
  • لزوم فرهنگ سازی مناسب برای مشارکت مردم در احیای دریاچه ارومیه
  • اختصاص 350 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه طرحهای آبیاری در شهرستان مهاباد
  • خط انتقال طرح آبرسانی به گرمسار راه اندازی شد
  • آخرین وضعیت دریاچه ارومیه
  • تصاویر زیبا و چشم‌نواز از حال خوب دریاچه ارومیه + عکس
  • کاری از سوی دولت برای دریاچه ارومیه صورت نگرفته/ با دو میلیارد متر مکعب آب هم می‌شود در دریاچه قایق‌سواری کرد/ پایان تابستان معلوم می‌شود
  • سلاجقه: امیدواریم روند بهبود دریاچه ارومیه مستمر باشد
  • سلاجقه: وضعیت دریاچه ارومیه مناسب است
  • آخرین وضعیت دریاچه ارومیه |‌ ویدئو