Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، علیرضا کاکاوند مدیرعامل شرکت آبفار لرستان اظهار داشت: ۱۱۰ میلیارد ریال از مشترکین طلب داریم که با توجه به مشکلات مالی، پرداخت آن از سوی مشترکین می‌تواند به خدمات رسانی بهتر کمک کند.

وی گفت: در دهه فجر امسال آب رسانی به ۴۰ روستا با جمعیت ۱۵ هزارو ۵۰۰ نفر با اعتبار ۱۵۲ میلیارد ریال به بهره برداری می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: همچنین در طرح قم رود مجوز آب رسانی به ۹۶ روستا گرفته شده که با بیش از ۶ میلیارد ریال اعتبار امسال کلنگ زنی می‌شود.

کاکاوند با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد قبوض روستاییان به صورت غیر حضوری پرداخت می‌شود اضافه کرد: سامانه ۱۵۲۳ راه اندازی شده تا به مشترکین روستایی ارایه خدمات می‌دهد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان اظهار داشت: ۴۰ درصد خطوط و شبکه آب رسانی روستایی فرسوده است که سه هزار و ۲۰۰ کیلومتر را شامل می‌شود.

کاکاوند ادامه داد: ۱۲۵ هزار مشترک در استان وجود دارد و ۱۷ هزار مشترک نیز با تبدیل شدن روستا‌ها به شهر تحویل آب و فاضلاب شهری داده شده اند.

به گفته وی ۲۹ درصد آب تولیدی در لرستان هدر می‌رود.

وی بیان کرد: سالانه حدود پنج هزار انشعاب غیرمجاز در استان شناسایی شده که بیش از نصف آن به مجاز تبدیل می‌شوند.

وی اضافه کرد: جلوگیری از بیماری‌های مرتبط با بهداشت آب، کاهش هزینه‌های درمانی، کاهش روند مهاجرت روستاییان به شهرها، افزایش سرمایه گذاری در مسکن روستایی، افزایش بهره وری نیروی کار، افزایش تولید محصولات کشاورزی و دامی، ایجاد زمینه‌ای برای استقرار صنایع روستایی، افزایش ارزش افزوده محصولات کشاورزی، افزایش رفاه روستاییان و تحقق عدالت اجتماعی از خدمات ارایه شده آبفار است.

کاکاوند افزود: لرستان دارای سه هزار و ۴۱۵ روستای دارای سکنه و خالی از سکنه است که از این تعداد ۲ هزارو ۸۸۶ روستا در برنامه‌های آبفار به عنوان روستا مدنظر قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ۱۸۴ روستا در لرستان دارای آب رسانی بوده اند و عمدتا به صورت شیر آب عمومی در روستا بوده است گفت:، اما اکنون به برکت انقلاب اسلامی ۲ هزارو ۲۱۴ روستا شامل ۱۶۶ هزارو ۱۲۴ خانوار و نزدیک به ۹۷ درصد از نعمت آب رسانی بهره‌مند هستند.

وی بیان کرد: شرکت آبفار لرستان در سال ۱۳۷۷ تاسیس شده است و در آن سال ۹۱۶ روستا دارای شبکه آب آشامیدنی بوده همچنین تعداد ۳۲۷ روستا با ۲۵ هزارو ۵۵۴ مشترک تحت پوشش خدمات این شرکت بودند که در حال حاضر یکهزارو ۴۶۵ روستا با ۱۲۵ هزارو ۸۳۶ مشترک تحت پوشش خدمات هستند.

کاکاوند اضافه کرد: از نظر شاخص بهره مندی از آب شرب که در وزارت نیرو و شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور تعریف شده است آخرین وضعیت لرستان ۸۰.۳۷ است همچنین کاهش زمان رفع اتفاقات از ۲۳ ساعت به ۳.۵ ساعت رسیده است.

انتهای پیام/م

۹۷ درصد از روستاییان از آب آشامیدنی سالم بهره‌مند هستند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت نیرو مدیریت بحران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۱۱۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام سه هزار لرستانی به منطقه عملیاتی بازی‌دراز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، مسئول اردوی راهیان‌نور لرستان گفت: در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، هر ساله جمعی از جوانان، نوجوانان و اقشار مختلف مردم از مناطق عملیاتی بازدید می‌کنند که این برنامه در تبیین حماسه‌آفرینی رزمندگان در دفاع مقدس و خنثی کردن توطئه‌های دشمنان نقش مهمی دارد.
مرتضی سپهوند افزود: برهمین اساس بیش از سه هزار لرستانی از اقشار مختلف مردم در اردیبهشت به منطقه عملیاتی بازی‌دراز اعزام می‌شوند که این برنامه فرهنگی، افتتاحیه اردوی راهیان‌نور امسال است.
وی افزود: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده امسال۲۵ هزار نفر به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام می‌شوند.
 سپهوند گفت: سال گذشته نیز ۱۷ هزار نفر از استان لرستان به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شدند.

دیگر خبرها

  • بهره‌مندی ۹۸ درصد جمعیت روستا‌های بوشهر از راه آسفالته
  • ۱۱۶هزار روستایی و کشاورز در لرستان بیمه شدند
  • مزایای بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر اطلاع رسانی شود
  • زون‌بندی شبکه آبرسانی شهرکرد در راستای توزیع عادلانه آب
  • لرستانی‌ها کدام نوع نان را بیشتر مصرف می‌کنند؟
  • اعزام سه هزار لرستانی به منطقه عملیاتی بازی‌دراز
  • تکمیل آبرسانی به ۱۶۲ روستا تا پایان سال جاری
  • تامین آب آشامیدنی برای روستای آزاد ده تاکستان
  • آب رسانی به ۷ روستا در بم
  • خدمت رسانی هزارو ۵۷۲ گروه جهادی خراسانی