Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ محمدجواد حق شناس، عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با اشاره به برخی انتقادات نسبت به دولت بیان کرد: رییس‌جمهور در یک فضای رقابتی انتخاب می‌شود. زمانی که ساختار انتخاباتی است طبیعتا مردم انتخاب خود را براساس برنامه‌ها، وعده‌ها و رویکردی که نامزدهای انتخاباتی دارند، انجام می‌دهند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه در دوران انتخابات، مناظره‌هایی انجام می‌گیرد که به پربیننده‌ترین برنامه‌های تلویزیون بدل می‌شود، گفت: علت این چیست که مردم بین آقای روحانی، آقای رییسی و آقای میرسلیم و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. انتخاب می‌کنند؟ در آن زمان که مردم براساس معیار خوش‌تیپی و قدبلندی دست به انتخاب نمی‌زنند، بلکه براساس رویکردهایی که در آنجا مطرح می‌شود، انتخاب می‌کنند.

او در ادامه افزود: ضمانت این رویکردها هم به حامیان این نامزدهایی برمی‌گردد که توانسته‌اند بدنه رای را به خود جلب کنند و مورد اعتماد مردم هستند.

حق‌شناس با اشاره به تلاش‌ها برای جلب اعتماد مردم بیان کرد: این حمایت‌ها ممکن است از طرف احزاب باشد، چهره‌های سیاسی مورد حمایت و شناخته شده باشند که در افکارعمومی دارای وجاحت هستند. در این زمان است که مردم اعتماد می‌کنند و به آن نامزد رای می‌دهند.

او افزود: بنابراین اگر فردی با حمایت یک جریان، احزاب شاخص و ... توانست بر رقیب انتخاباتی خود پیروز شود، فردای انتخابات خود یا هر یک از اطرافیانش نمی‌‌توانند تلاش‌هایی که منجر به رای‌آوری شده را ناچیز بشمارند. 

عضو حزب اعتمادملی ادامه داد: این روند یک ناسپاسی به رای و افکارعمومی است و عملا هیچ فضای اعتمادی را در عرصه سیاسی باقی نمی‌گذارد.

حق‌شناس با بیان اینکه اگر اظهارنظرهای اخیر رییس دفتر رییس‌جمهوری را ملاک قرار دهیم، عنوان کرد: جامعه فردا از آقای خاتمی، چهره‌ها و احزاب اصلاح‌طلبی که حمایت کردند این پرسش را خواهد داشت که شما در دوره قبل حمایت کردید و ما هم بر همان اساس رای دادیم؛ وقتی به بدیهی‌ترین امور در این حمایت پایبندی وجود ندارد، چگونه انتظار می‌رود که ما در آینده در امر انتخابات مشارکت کنیم.

او با اشاره به طرح موضوع جناحی یا فراجناحی بودن رییس‌جمهوری با بیان اینکه رییس‌جمهور وقتی انتخاب می‌شود، رییس‌جمهور همه حتی فردی که در انتخابات مشارکت نکرده، هست، تاکید کرد: رییس‌جمهور همان‌طور که حافظ حقوق رای‌دهندگان است، حافظ حقوق افرادی که به او رای نداده‌اند یا اصلا مشارکتی در انتخابات نداشته‌اند، هم هست.

حق‌شناس افزود: همه در این قسمت دارای سهم برابر هستند و رییس‌جمهور در قبال همه این گروه‌ها دارای مسئولیت برابر است که باید تلاش لازم رای برای احقاق حقوق آنها  انجام دهد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه درباره آن بخشی که به عموم جامعه مرتبط است هر رییس‌‌جمهوری وظیفه دارد که آن خواسته‌ها را برآورده کند و در اینجا بحث جناح موضوعیت ندارد؛ گفت: درباره برنامه‌هایی که شخص رییس‌جمهور وعده داده و همچنین تلاشی که احزاب و گروه‌هایی که تلاش کردند تا او به پیروزی برسد؛ قطعا نمی‌توان بی‌توجه بود.

عضو حزب اعتمادملی عنوان کرد: اگر کسی احساس کند شما نسبت به تعهدات خود بی‌توجه هستید دیگر دلیلی ندارد که در کنار ماجرا با شما همراه باشد.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها انتخابات حسن روحانی حزب اعتماد ملی محمدجواد حق شناس جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۱۱۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش نرخ بی‌کاری در کشور/ دولت از برنامه‌های اعلامی خود عقب نیست

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلامگفت حس سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور در جمع مردم جنوب غرب پایتخت در امام زاده حسن گفت: در ابتدای دولت گفتیم که هر سال باید یک میلیون شغل ایجاد می‌شد که اگر می‌شد امروز با مشکل روبرو نبودیم.


وی ادامه داد: امروز از وعده خود عقب نیستیم، در بسیاری از استان‌ها نرخ بی‌کاری در کشور کاهشی است، مسئله مسکن هم مهم است. اگر در سال‌های قبل سالی یک میلیون مسکن ساخته می‌شد، امروز در تهران و استان‌ها مشکل مسکن نداشتیم.

رییس جمهور تصریح کرد: هم قانون می‌گوید و هم نیاز کشور است که یک میلیون مسکن ساخته شود، اگر این اتفاق رخ دهد نیاز مردم برطرف خواهد شد.

وی ادامه داد: آن‌چه که شهدای عزیز ما جان خود را نثار آن کردند، توجه به قوانین خداوند و اجرای آن در همه عرصه‌های زندگی است

رییسی خاطرنشان کرد: آن‌چه در وصایای شهدا آمده، اجرای عدالت است، یعنی آن ظرفیتی که در کشور وجود داردبر اساس عدالت توزیع شود.

رییس جمهور تصریح کرد: امروز طبق برنامه‌ریزی‌ها مشکلات آبی و برقی کشور در حال برطرف شدن هستند.

کد خبر 6088713 هادی رضایی

دیگر خبرها

  • کاهش نرخ بی‌کاری در کشور/ دولت از برنامه‌های اعلامی خود عقب نیست
  • توسعه اجتماعی شاخص‌ترین دارایی نظام است
  • نگاه به اقشار کم‌بضاعت لرستان در راستای خودکفایی آنها باشد
  • بایدن: اوکراین نیمی از اراضی خود را از روسیه پس گرفته است
  • مسئولان مصوبات دور دوم سفر رئیس جمهور را پیگیری کنند
  • هشدار کنکوری مخبر به ۳ وزارتخانه
  • سفر خارجی رئیسی بعد از «وعده صادق» نشان از اقتدار کشور است
  • ۴۷ هزار درخواست تلفنی در سفر رییس جمهور به استان سمنان ثبت شد
  • ۱۲۸ هزار درخواست مردم استان سمنان در سفر رییس‌جمهور ثبت شد
  • انتخاب پنجمین رئیس‌جمهور در وقت فوق‌العاده