Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا،  محمد جواد ظریف در جمع‌بندی سفر به عراق گفت: سفر اخیرم به عراق که طولانی‌ترین سفر من به این کشور بود، سفر بسیار خوب و با جلسات خوب بود. جلسات بسیار خوبی با مسئولان عراقی داشتم و در همه  جلسات طرح‌های خوبی مطرح شد و با مسئولان محلی و نمایندگان بخش خصوصی و فعالان جامعه مدنی و روسای قبایل دیدارهای بسیار خوبی انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر امور خارجه ادامه داد: در همه این دیدارها بر رابطه بسیار نزدیک بین مردم ایران و عراق و دولت‌های ایران و عراق که ارتباطی تاریخی است، تاکید و گفته شد که این رابطه با خون شهدای مبارزه با داعش آبیاری شده و این خودش را در علاقه مردم عراق و مردم ایران به یکدیگر نشان داده است. امیدوار هستم این سفر زمینه همکاری بیشتر را برای بخش خصوصی ایرانی و بخش خصوصی عراق، فراهم کند، جلسه امروز با اتاق نجف جلسه بسیار خوبی بود و هم اکنون هم دو بخش خصوصی با یکدیگر جلسه دارند.

وی در خصوص سفر مخفیانه رییس‌جمهور آمریکا به عراق گفت: رابطه ما با عراق یک رابطه تصنعی نیست و نیاز نداریم که پنهانی به عراق بیاییم. می‌توانیم بین مردم عراق حضور داشته باشیم و به اماکن مقدس برویم و این لطفی است از جانب خداوند متعال که این ارتباط قوی بین مردم ایران و عراق وجود دارد.

وزیر خارجه کشورمان افزود: سفرها در همه شهرها بسیار سفرهای خوبی بود و من فکر می‌کنم آینده روابط ایران عراق از منظر سیاسی و اقتصادی بسیار درخشان است و ان‌شاء‌الله هر روز بهتر از روز قبل خواهد بود.

ظریف گفت: در آینده نزدیک رییس‌جمهور سفری را به عراق خواهند داشت و امیدوارم با مقدماتی که ما فراهم م‌ کنیم یک سفر بسیار خوبی داشته باشند. 

وی در خصوص دخالت مایک پمپئو در روابط ایران و عراق گفت: ایشان هیچ حقی برای دخالت در این مسائل ندارد. ایران و عراق قبل از اینکه دولت آمریکا ایجاد شود، با هم رابطه داشتند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: عراق محمد جواد ظریف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۱۱۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی ریاست یک چهره جدید بر مجلس آینده /پایان ریاست قالیباف نزدیک است؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مجتبی شاکری دبیر کل جمعیت جانبازان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره اهمیت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات دور دوم گفت : به طور قطع مردم همانند دوره نخست و حتی با قدرت بیشتری پای صندوق های رای خواهند آمد.

او ادامه داد: طبیعتا کسانی که در نامزدهایشان در دور نخست رای نیاوردند حضور پررنگی در انتخابات نخواهند داشت.

شاکری با اشاره به ترکیب هیات رئیسه مجلس آتی افزود: قطعا رای نمایندگان در فراکسیون نیروهای انقلاب نقش بسزایی در شکل گیری هیات رئیسه مجلس دارد.

دبیرکل جمعیت جانبازان گفت: معتقدم که دو جریان اصولگرای مجلس چالشی با یکدیگر ندارند و حدس میزنم که هیات رئیسه نیز ترکیبی از دو جناح اصولگرایی خواهد داشت.

او ادامه داد: نباید این تصور شکل بگیرد که جریان پیروز در هیات رییسه تمامی امور مجلس را به دست خواهد گرفت و البته ممکن است چهره جدیدی ریاست مجلس را عهده دار شود.

شاکری در پایان گفت: نباید با پیش داوری درباره مراکز قدرت مجلس فضا را متشنج و از رسالت اصلی آن دور کرد.

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898774

دیگر خبرها

  • انتقاد کاربران عراقی از توییت اردوغان درباره بغداد
  • این پست عجیب اردوغان به زبان عربی جنجال به پا کرده
  •  توصیف اردوغان از بغداد جنجال به پا کرد + عکس
  • حسینی: در حال آماده شدن برای تعامل بیشتر با مجلس آینده هستیم
  • پیش بینی ریاست یک چهره جدید بر مجلس آینده /پایان ریاست قالیباف نزدیک است؟
  • جشنواره شهر رمضان برای برنامه‌های دیگر پایتخت الگو است
  • اردوغان: عراق درباره آب مطالباتی از ترکیه دارد
  • توافقات خوبی را در سفر رییس جمهور به سریلانکا شاهد خواهیم بود
  • خیز بغداد و آنکارا برای توسعه همه جانبه رابطه / در سفر کم سابقه اردوغان به عراق چه می گذرد؟ / نفت، آب و تروریسم مهم ترین پرونده های روز میز مذاکرات دوجانبه
  • رئیسی: افزایش سطح تبادلات اقتصادی و تجاری دو کشور در گام اول ۱۰ میلیارد دلار هدف‌گذاری شده است / روابط ایران و پاکستان مبتنی بر رابطه تاریخی تمدنی است