Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران امروز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در نجف درباره سفرش به عراق با بیان اینکه سفر به عراق طولانی ترین سفر خارجی به این کشور بود، گفت: سفر بسیار خوبی بود و جلسات بسیار خوبی با مسئولان عراقی داشتیم.

وی افزود: در همه شهرهایی که سفر کردیم با مسئولان محلی، نمایندگان بخش خصوصی و برخی از فعالان جامعه مدنی و روسای قبایل دیدارهای بسیار خوبی داشتیم و در همه این دیدارها رابطه بسیار نزدیک بین مردم ایران و عراق و دولتهای دو کشور که رابطه ای تاریخی است و این رابطه که با خون شهدای مبارزه با داعش آبیاری شده، کاملا خود را در علاقه مردم دو کشور به یکدیگر نشان می داد و امیدوارم این سفر زمینه را برای همکاری بین بخش های خصوصی ایران و عراق فراهم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دستگاه دیپلماسی جلسه امروز با اتاق نجف را جلسه خوبی خواند. 

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره سفر مخفیانه ترامپ به عراق اظهار داشت. رابطه ما با عراق تصنعی نیست، نیاز نداریم پنهانی به عراق سفر کنیم. ما با مردم دیدار و در جمع آنها حاضر می شویم و ارتباط قوی بین مردم دو کشور وجود دارد.

ظریف افزود: آینده روابط سیاسی و اقتصادی دو کشور بسیار درخشان است و هر روز بهتر از روز قبل خواهد بود. در آینده نزدیک سفر رئیس جمهور ایران به عراق انجام و امیدوارم با تهیه مقدمات کنونی، شاهد سفر بسیار خوبی باشیم. 

وی در پاسخ به سوالی درباره اظهارات اخیر پامپئو وزیر خارجه آمریکا و تاثیر آن بر روابط تهران و بغداد، عنوان کرد: ایشان هیچ حقی ندارد که در مسائل ایران و عراق دخالت کند. ایران و عراق قبل از اینکه دولت آمریکا ایجاد شود، با هم رابطه داشتند و در آینده هم رابطه خواهند داشت.

به گزارش فارس، ظریف یکشنبه عصر ۲۳ دی ماه در راس هیاتی به عراق سفر و با مقامات این کشور دیدار و گفتگو کرد.  

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۱۱۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا : به روسیه در رابطه با احتمال وقوع حمله تروریستی هشدار داده بودیم

متیو میلر، سخنگوی وزارت خارحه آمریکا تاکید کرد که این کشور در اوایل ماه میلادی جاری در رابطه با احتمال وقوع حمله تروریستی در روسیه به این کشور هشدار داده بود.   به گزارش ایسنا، میلر در کنفرانسی خبری گفت: ما در هفتم مارس با اطلاعات واضح و پرجزئیات در رابطه احتمال وقوع حمله تروریستی در گردهمایی‌های بزرگ ازجمله کنسرت‌ها به روسیه هشدار دادیم.   وی در ادامه تاکید کرد: این اولین هشدار نبود که ما به روسیه در این زمینه می‌دادیم.   حمله تروریستی و تیراندازی‌های مرگبار روز جمعه در سالن کنسرت کروکوس در حومه مسکو به کشته شدن ۱۴۰ نفر و زخمی شدن ده‌ها نفر دیگر منجر شد.   «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه اخیرا گفته بود او همچنان اوکراین را مظنون هم‌دستی در حملات تروریستی اخیر در روسیه می‌داند اما در حال حاضر به دنبال پیدا کسی است که دستور این کار را داده است.   وی گفت آمریکا و متحدان در تلاش برای حفاظت از گروه‌های نیابتی خود در اوکراین بوده و می‌گویند که کی‌یف هیچ نقشی در این حملات تروریستی نداشته و داعش مسئول این حملات است.   کمیته تحقیقاتی روسیه امروز اعلام کرد که بازرسان مدارکی کسب کرده‌اند که حاکی از ارتباط تروریست‌های کنسرت کروکوس با اتباع اوکراینی است. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • آمریکا : به روسیه در رابطه با احتمال وقوع حمله تروریستی هشدار داده بودیم
  • جزئیات مذاکرات محرمانه میان ایران و امریکا برای ایجاد آتش بس در منطقه
  • ظریف: روسیه، ایران را فدای آمریکا می‌کند
  • رابطه چین و آمریکا بر آینده بشریت تاثیر دارد
  • عراق همچنان «خویشاوند» ایران / روابط تهران- بغداد در ۱۴۰۲
  • وزیر نفت پاکستان: ما به گاز ایران نیاز داریم
  • افشاگری ظریف در خصوص عدم احیای برجام در تابستان + فیلم
  • چرا مردم ایران برای کار به عراق می‌روند؟ پاسخ تلخ یک مسئول
  • مسکو: چرا داعش فقط به دشمنان آمریکا حمله می‌کند؟
  • ظریف: بعید می دانم بتوانیم اختلاف‌های خود را با آمریکا حل کنیم / ما باید مدیریت اختلافات داشته باشیم (فیلم)