Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-25@21:30:25 GMT

آماده باش حشد شعبی عراق

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۱۱۹۰۰

آماده باش حشد شعبی عراق

نیروهای حشد شعبی عراق پس از اینکه نیروهای سوریه دموکراتیک در هجین و سوسه هدف حمله‌ای از سوی داعش قرار گرفتند، سطح آماده باش خود را افزایش دادند.

سایت نیروهای حشد شعبی عراق اعلام کرد: در پی حمله اخیر داعش به نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) در مناطق هجین و سوسه حالت آماده باش نیروهای ما افزایش یافته و تعداد بیشتری از این نیروها در نوار مرزی عراق با سوریه جهت مقابله با هر گونه اتفاق فوق‌العاده‌ای مستقر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از این نیز نیروهای امنیتی عراق و حشد شعبی جهت مقابله با نفوذ داعشی‌ها از سوریه به خاک عراق در این نوار مرزی مستقر شده بودند.

سرهنگ یحیی رسول، سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، اعلام کرد: تمامی مرزها توسط نیروهای امنیتی عراق چه نیروهای گارد مرزی، ارتش یا حشد شعبی در کنترل هستند و به شدت از آنها محافظت می‌شود. تکنولوژی‌های کنترلی نیز به کار گرفته شده و بخشی از نیروها نیز در برج‌های مراقبت مستقر شده‌اند.

سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق در ادامه‌ تاکید کرد: جنگنده‌های ارتش نیز به طور مستمر منطقه را تحت نظر دارند و پهپادها نیز هرگونه تحرک داعشی‌ها را رصد می‌کنند. ما عملیات پیش‌دستانه‌ای را در خاک سوریه آغاز کرده‌ایم و چندین حملات نیز توسط یگان هوایی ارتش عراق انجام شده‌اند.

قاسم مصلح، فرمانده عملیات الانبار در حشد شعبی عراق نیز در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی سومریه نیوز عراق از افزایش نیروها در نوار مرزی پس از حمله داعش به نیروهای سوریه دموکراتیک خبر داد.

مصلح گفت‌: داعش عصر روز چهارشنبه حمله‌ای را علیه نیروهای سوریه دموکراتیک در داخل خاک سوریه آغاز کرد.

وی افزود: به عنوان اقدامی احتیاطی نیروهای حشد شعبی برای مقابله با هر گونه شرایط فوق‌العاده‌ای نیروهای خود را در نوار مرزی افزایش دادند./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۱۱۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلاعیه مرزبانی درباره بازداشت ۶ مرزبان توسط طالبان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، در اطلاعیه مرزبانی کشور که شامگاه پنجشنبه منتشر شد، آمده است: بعدازظهر امروز (۶ اردیبهشت) تعداد ۶ نفر از کارکنان گروهان احتیاط مرزی استان خراسان جنوبی که برای رصد و پایش نوار مرز در نقطه صفر مرزی حضور یافتند، با نیروهای طالبان مواجه می شوند.

این اطلاعیه می‌افزاید: این افراد به دلیل جلوگیری از بروز هرگونه تنش مرزی و انجام درخواست نیروهای طالبان مبنی بر رفع سوتفاهم پیش آمده، به مذاکره می‌پردازند.

براساس این اطلاعیه، پس از چندساعت با ورود مرزبان درجه ۲ و انجام ملاقات مرزی با همتای کشور مقابل موضوع خاتمه یافت و کارکنان مرزبانی با کمال احترام و در صحت و سلامت کامل به خاک مقدس کشور عزیزمان بازگردانده شدند.

کد خبر 847187 برچسب‌ها خبر ویژه افغانستان طالبان

دیگر خبرها

  • اطلاعیه مرزبانی درباره بازداشت ۶ مرزبان توسط طالبان
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر «طوفان القوافی»/ اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر«طوفان القوافی»/اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر«طوفان االقوافی»/اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • ایروانی: ادامه حضور غیرقانونی نیروهای آمریکایی منشأ اصلی بی‌ثباتی در سوریه است
  • توافق مهم امنیتی ایران و عراق (+جزئیات)
  • هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا
  • رزمایش دریایی مشترک سوریه و روسیه آغاز شد
  • احتمال احیای داعش در منطقه تا چه حد جدی است؟
  • مخفیگاه داعشی‌ها در «حمرین» عراق بمباران شد