Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد: روسیه آماده دیدار با شرکای آمریکایی خود برای گفت‌وگو درباره پیمان منع موشک‌های میان برد هسته‌ای در هر زمانی است.

به گزارش ایسنا، سرگئی ریابکوف، دیپلمات ارشد روسی اعلام کرد: ما آماده دیدار و گفت‌وگو با طرف آمریکا در هر زمانی که برای آنها مناسب باشد هستیم. اگر آنها زمان و مکان مذاکرات را اعلام کنند ما آنجا خواهیم بود اما ما همواره اعلام کرده‌ایم و دوباره نیز می‌گوییم که ما چنین آمادگی را برای انجام تماس‌هایی از  این دست از طرف مقابل نمی‌بینیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: مسکو از دیپلمات‌های آمریکایی برای شرکت در نشست بررسی پیمان منع موشک‌های میان برد هسته‌ای دعوت کرده و امیدوار است که شرکای آمریکایی در این مذاکرات شرکت کنند. این نشست قرار است در فردا هجدهم ژانویه برگزار شود برخی کشورها از جمله آلمان، یونان، سوئد و آمریکا تایید کرده‌اند که در این نشست شرکت می‌کنند.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ریابکوف اضافه کرد: روسیه نمی‌داند که آیا آمریکا به دنبال جدایی از این معاهده بوده و یا آماده همکاری مشترک است.

ریابکوف افزود، واشنگتن به اراده اطلاعات ساختگی به شرکا ادامه داده و مسکو را به نقض‌های جدید این پیمان متهم می‌کند.

معاون وزیر خارجه روسیه ادامه داد: آنچه ما می‌شنویم تنها تبلیغات در راستای رویکرد تخریبی آمریکا و ادامه ادعاهای دروغین آمریکا در این باره است.

با این حال سفیر آمریکا در ناتو روز چهارشنبه اعلام کرد که واشنگتن به طور کامل از پیمان منع موشک‌های میان برد هسته‌ای بعد از شش ماه دوره گذار، خارج خواهد شد.

همچنین وی از مسکو خواست که شواهد قانع کننده‌ای مبنی بر تبعیت از مفاد این پیمان ارائه کند.

با این حال این مقام روس اعلام کرد: مشخص نیست موضع کنونی آمریکا چیست؟ ما می‌خواهیم که با طرف آمریکایی این پیمان را حفظ کرده و با یکدیگر کار کنیم.

وی در ادامه اظهاراتش با اشاره به استقرار موشک‌های آمریکایی در اروپا گفت: اقدامات و اظهارات آمریکا کاملا تحریک آمیز هستند.

انتهای پیام

مترجم: ساناز عباسعلی زاده

دبیر: زهرا موسوی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آمريكا روسيه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۱۲۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا و اوکراین مذاکره درباره توافق همکاری امنیتی را آغاز کردند

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین دوشنبه شب گفت که کی‌یف و واشنگتن مذاکرات در مورد توافق همکاری امنیتی دوجانبه را آغاز و طرح ارسال موشک‌های دوربرد به نیرو‌های مسلح اوکراین را نهایی کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، زلنسکی در پیام شبانه اظهار کرد: تیم‌های آمریکا و اوکراین کار روی توافقنامه امنیتی دوجانبه را شروع کرده‌اند که واقعا یک توافق نمونه خواهد بود.

کی‌یف چندین توافقنامه امنیتی ۱۰ ساله با شماری از کشور‌های عضو ناتو امضا کرده است. این توافقنامه‌ها شامل حمایت طولانی‌مدت از اوکراین در مقابل حمله روسیه است. این توافقنامه‌ها بیانگر حمایت نظامی، سیاسی و مالی از اوکراین در سال‌های آتی است.

زلنسکی دوشنبه شب پس از تماس تلفنی با جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا همچنین گفت که طرح انتقال موشک‌های دوبرد ATACMS به اوکراین نیز نهایی شده است.این موشک‌ها تا حدود ۳۰۰ کیلومتر برد دارند و موجب تقویت قابلیت‌های نظامی اوکراین در جنگ با روسیه می‌شود.موشک‌های قبلی که به اوکراین داده شده بود دارای محدودیت برد تا ۱۶۵ کیلومتر بودند، زیرا این نگرانی وجود داشت که کی‌یف حملاتی در عمق خاک روسیه انجام دهد.

کشور‌های غربی از آغاز جنگ روسیه و اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، صد‌ها میلیارد دلار کمک به کی‌یف ارائه کرده‌اند. کمک‌های نظامی به اوکراین در سال ۲۰۲۲ با مهمات توپخانه و آموزش آغاز شد و اکنون این کمک‌ها به تانک، سامانه‌های دفاع هوایی پیشرفته، موشک‌ها و مهمات خوشه‌ای گسترش یافته است.به تازگی ویلیام برنز رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) به اعضای کنگره هشدار داد که اگر اکنون بسته کمک به اوکراین را تصویب نکنید، کی‌یف تا پایان سال (۲۰۲۴) بازنده جنگ خواهد بود.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • نیویورک تایمز: نابودی حماس ممکن نیست
  • نیویورک تایمز: فعالیت حماس در بالا و زیر زمین ادامه دارد
  • دست برتر ایران و روایت وارونه غربگرایان
  • آمریکا و اوکراین مذاکره درباره توافق همکاری امنیتی را آغاز کردند
  • لاوروف: غرب در آستانه یک درگیری هسته‌ای است
  • مذاکرات مستقیم میان ایران و آمریکا در جریان است؟ | پاسخ یک مقام آگاه
  • ظریف: ترامپ از من چند بار دعوت به مذاکره کرد، ولی ما اجازه نداشتیم/ آمریکایی‌ها هم در برجام علاقمند به سرمایه‌گذاری در ایران بودند
  • جزئیات جدید از مذاکرات ایران و آمریکا به روایت ظریف: ترامپ برای مذاکره از من دعوت کرد
  • افشاگری ظریف از دعوت ترامپ برای مذاکره + جزئیات
  • ادعای روزنامه آمریکایی درباره انتقال دفاتر حماس به خارج از قطر