Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرجع عالیقدر شیعیان گفت: تقویت زیرساخت‌های علمی و فقهی حوزوی، از ضرورت‌هایی است که باید در شهر شیراز دنبال شود. ۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۵ استانها فارس نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، به نقل از روابط عمومی نهاد نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز، آیت‌الله مکارم شیرازی در دیداری که آیت‌الله دژکام  نماینده ولی‌فقیه در فارس و امام جمعه شیراز با او در شهر مقدس قم داشت، با برشمردن مفاخر فقهی و علمی شهر شیراز و استان فارس اظهار داشت: در طی سالها و قرن‌های گذشته شهر شیراز و استان فارس مهد پرورش فقها و مفاخر علمی فراوانی بوده که بسیاری از آنها نیز ناشناخته و گمنام مانده‌اند اما تالیفات ارزشمندی از آنها به یادگار مانده و دارای جایگاه علمی و فقهی رفیعی بوده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مرجع تقلید عالیقدر شیعیان تصریح کرد: تقویت زیرساخت‌های علمی و فقهیِ حوزوی، از ضروریات شهر شیراز است که باید با حمایت مسئولان و مردم صورت بگیرد تا بار دیگر شاهد شکوفایی فقاهت و علم در این شهر مقدس باشیم.

در این دیدار نماینده ولی‌فقیه در فارس و امام جمعه شیراز نیز با  ارائه گزارشی از وضعیت حوزه‌ علمیه شیراز، اظهار داشت: در شهر شیراز ظرفیت‌های علمی و فقهی فراوانی در حوزه‌های علمیه وجود دارد که می‌تواند منشاء اثر و تحولات بسیاری باشد اما زیرساخت‌های حوزوی موجود، پاسخگوی نیاز و ظرفیت بالقوه فعلی نبوده و باید تقویت و توسعه یابد.

آیت‌الله دژکام  بیان کرد: با اتفاق نظر و هم‌افزایی مناسب میان حوزه‌های علمیه و استفاده صحیح از ظرفیت‌های موجود، می‌توان تحولات عظیم معنوی و فرهنگی در سطح جامعه ایجاد کرد که برای تحقق این امر، باید برنامه‌ریزی مناسبی صورت بگیرد.

انتهای پیام/ ت

R41382/P1336/S6,61/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۱۲۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دور دوم انتخابات در شیراز و زرقان تمام الکترونیکی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، اسماعیل قزل‌سفلی گفت: دور دوم انتخابات در استان فارس برای تعیین سه کرسی باقیمانده شامل ۲ کرسی در حوزه انتخابیه شیراز و زرقان و یک کرسی در حوزه انتخابیه مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد همزمان با دیگر نقاط کشور روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات استان فارس ادامه داد: در حوزه انتخابیه مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد نیز انتخابات همانند مرحله نخست به شکل نیمه الکترونیک برگزار می‌شود.

قزل‌سفلی افزود: در دور دوم انتخابات کسانی می‌توانند رأی بدهند که در دور اول در حوزه انتخابیه شیراز و زرقان و حوزه مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد رأی داده‌اند و همچنین افرادی که در دور اول انتخابات در هیچیک از حوزه‌های انتخابیه کشور رأی نداده باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: در مرحله دوم انتخابات در ۲ حوزه انتخابات ۸۲۳ شعبه اخذ رأی پیش بینی شده که ۵۰۰ شعبه مربوط به حوزه انتخابیه شیراز و زرقان و ۳۲۳ شعبه نیز مربوط به حوزه انتخابیه مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد است.

قزل‌سفلی گفت: بر اساس ماده ۷۳ قانون انتخابات و در چارچوب هیأت بررسی تبلیغات، امکانات، تسهیلات دولتی، اماکن، سالن‌ها و تابلوهای تبلیغاتی برای امر تبلیغات پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: علاوه بر ۷۰ سالن، یک هزار و ۵۰۰ تابلو تبلیغاتی و افزون بر ۳۵ هزار متر مربع مکان نیز برای نصب پوسترهای تبلیغاتی نامزدها پیش بینی شده است.

قزل‌سفلی گفت: علاوه بر امکانات پیش بینی شده، هر یک از نامزدها می‌توانند یک فیلم تبلیغاتی ۲۰ دقیقه‌ای برای پخش از سیمای مرکز فارس آماده کنند؛ همچنین یک مناظره ۱۲۰ دقیقه‌ای در حوزه انتخابیه شیراز و زرقان پیش بینی شده که طی سه روز بازپخش می‌شود.

وی افزود: سه مناظره ۹۰ دقیقه‌ای نیز در حوزه مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد پیش بینی شده است و این اقدامات علاوه بر کمک به کاهش هزینه‌های تبلیغاتی نامزدها، کمک می‌کند که مردم شناخت بیشتر و بهتری از نامزدها داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس اظهار کرد: در دور دوم انتخابات در ۲ حوزه انتخابیه مذکور، برابر پیش بینی‌های انجام شده افزون بر ۱۵ هزار نفر در حوزه اجرا، نظارت و حوزه تأمین امنیت شعب اخذ رأی فعالیت و همکاری خواهند داشت.

کد خبر 6087318

دیگر خبرها

  • اعطای گواهینامه فرودگاهی به فرودگاه شیراز
  • ضرورت توجه به زیرساخت‌های حوزه امنیت غذایی
  • دور دوم انتخابات در شیراز و زرقان تمام الکترونیکی برگزار می‌شود
  • رشد ۲ برابری تناژ بارگیری محمولات در راه‌آهن فارس
  • الکترونیکی شدن دور دوم انتخابات در حوزه شیراز و زرقان
  • دور دوم انتخابات در حوزه شیراز و زرقان تمام الکترونیک برگزار می‌شود
  • ضرورت تغییر دیدگاه به بودجه بنیاد ملی نخبگان/ برنامه‌هایی برای نخبه‌های حوزوی داریم
  • ضرورت تغییر دیدگاه به بودجه بنیاد ملی نخبگان/ برنامه‌هایی برای نخبگان حوزوی داریم
  • آیت الله مکارم شیرازی: دادگاه ویژه سبب می‌شود که روحانیت ملاحظه بیشتری داشته باشند
  • راه‌اندازی ۲ ابربیمارستان در فارس با هدف بازسازی زیرساخت‌های آموزشی و درمانی