Web Analytics Made Easy - Statcounter

فریاد مادران داغدار و ضجه های آنا برای فرزندانشان که جلوی رویشان در تصادفات پر پر می شوند و آمار فاجعه بار معلولان حاصل از تصادفات رانندگی در استان نشان می دهد که فرهنگ رانندگی در استان هنوز که هنوز است ناشناخته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس،از وقتی  ماشین به میان انسان ها و به ویژه به میان مردم ایران آمد متاسفانه افراد زیادی در اثر این ماشین جانشان را از دست دادند اما فلسفه وجود ماشین در ایران از کجا و چگونه  بوده است، گاهی لازم است در خصوص یک مسئله پیشینه آن را نیز بدانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

اولین خودرویی که وارد ایران شد از خارج از کشور برای شاه پهلوی ارسال شد که در حقیقت دو خودرو بود اما یک خودرو در میانه راه خراب شد و خودروی  دوم به مقصد رسید که هنوز هم آن خودرو وجود دارد و یکی از موزه های کشور قرار گرفته است، اما اولین راننده چه کسی بود؟

 

وقتی خودرو برای شاه پهلوی آمد هیچکس رانندگی بلد نبود بنابراین از خارج از کشور فردی را با حقوق ماهانه استخدام کردند که شاه را با این وسیله جا به جا کند اسم این فرد شوپر بود و واژه شوفری که گاهی برای رانندگی به کار می بریم از این اسم نشات گرفته است.

 

به مرور زمان خودروهای زیادی وارد ایران شدند اما تا مدت ها چیزی به اسم قوانین رانندگی وجود نداشت تا اینکه اولین فرد با برخورد با ماشین جانش را از دست داد و این فرد کسی به اسم درویش بود بعد از آن به فکر ایجاد قوانین رانندگی و متصدی خاصی برای این قوانین افتادند.

 

اکنون سال های زیادی از ورود اولین خودرو به کشور می گذرد که متاسفانه طبق گفته برخی از منابع پلیسی تا کنون به اندازه هشت سال دفاع مقدس که شهید دادیم در حوادث رانندگی جان خود را از دست داده اند در کهگیلویه و بویراحمد نیز وضعیت بهتری نداریم و حوادث رانندگی روز به روز جان افرادی زیادی را می گیرد.

 

امار فوتی های ناشی از تصادف در کهگیلویه و بویراحمد نشان می دهد که  روز به روز نه تنها مردم اگاه تر نمی شود بلکه قوانین راهنمایی و رانندگی نیز نادیده تر گرفته می شود در حالی که با این کار با جان خودشان و جان دیگران بازی می کنند اما وقتی پشیمان می شوند که دیگر دیر شده است و سودی ندارد.

 

در اثر تصادفات رانندگی در سال های اخیر اکنون بیش از 150 نفر دچار معلولیت شده اند و این یعنی اینکه افراد زیادی که سالم بودند و زندگی می کردند در اثر یک غفلت از راننده ها باید تا آخر عمر معلول زندگی کنند.

 

خیلی فکر می کنند تصادفات فقط  برای بقیه رخ می دهد و برای من اتفاق نمی افتاد در حالی که بارها گفته شده حادثه خبر نمی کند اگر حادثه خبر می کرد بدون شک آمار فوتی ها نیز خیلی کمتر بودند و یا اصلا نبود، متاسفانه برخی از مردم قوانین راهنمایی و رانندگی را تنها برای رفع تکلیفی انجام می دهند و خیلی به آن توجه نمی کنند.

 

 

سال 96 قریب به 200 نفر در حوادث رانندگی در کهگیلویه و بویراحمد جان خود را از دست داده اند و 4 هزار و 356 نفر مصدوم شدند  این آمار برای یک استانی که جمعیتش به یک میلیون نفر هم نمی رسد  فاجعه بار است نکه جالب اینجاست که دلیل اکثر این تصادفات  سبقت غیر مجاز و انحراف به چپ است که همان عدم رعایت قانون محسوب می شود.

 

تصادفات رانندگی در سال های اخیر خانواده های زیادی را داغ دار کرده است این استان قومی و قبیله ای است مرگ یک نفر یک ایل را به عزا می نشاند، فکر کنید که در یک سانحه یک نفر فوت کند در این میان یک خانواده عزادار شده است، یک خانواده باید به فکر جور کردن دیه باشند و یک ایل و طایفه در داغ این فرد باشند، در زیر برخی از تلخ ترین تصادفات سال های گذشته در استان را مشاهده می کنید.

 

پنج مهر ماه سال 97 پنجشنبه حدود ساعت ۷:۳۰ در محور بهبهان به لیکک نزدیک شهرک شهید مطهری(ورزرد) شهرستان بهمئی یک دستگاه وانت با سواری پراید شاخ به شاخ شدند که سه نفر از سرنشینان پراید که اعضای یک خانواده بودند جان باختند.

 

23اسفند ماه سال 95 در اثر برخورد یک پراید با وانت بار سه سرنشین خودروی پراید در دم کشته شدند.

 

4 مرداد ماه سال 97 راننده نیسان زنده در آتش سوخت.

 

 

شامگاه چهارشنبه (24 دی 94)  یکدستگاه آمبولانس اورژانس 115 یاسوج حامل مجروحان یک تصادف رانندگی در حال عبور از مسیر بابامیدان به یاسوج در حدفاصل دهستان دشتروم و نزدیک پمپ بنزین منصوری با یک دستگاه خودروی پیکان برخورد می‌کند که متأسفانه در این سانحه سه نفر از سرنشینان پیکان شامل سه کودک 5، 10 و14 ساله کشته می‌شوند.

 

چه کسی می‌تواند شرح دهد لحظه جان دادن پریسای ۱۴ ساله و پدرام ۱۰ ساله و پرهام ۵ ساله عزیز و دوست داشتنی را؟؟؟؟! چه کسی می‌تواند شرح دهد حال پدری را که بدنهای بیجان فرزندان دلبندش را یکی یکی در آغوش گرفت و به امید اینکه شاید نفسی مانده باشد به بیمارستان فرستاد؟؟؟!!!

 

5مهر ماه سال 93 خودروی پژو 206 پس از برخورد با وانت پیکان از جاده منحرف شده و به کناره جاده برخورد می کند که به دلیل شدت برخورد این خودرو دچار آتش سوزی می شود که طی آن دو نفر از سرنشینان این خودرو زنده در آتش سوختند .

 

اول اسفند ماه سال 94 پس از برخوردبرخورد یک دستگاه سمند و یک دستگاه پژو 405  کپسول غیر استاندارد ال‌پی‌جی در یکی از خودروها منفجر می‌شود که بر اثر آن یک زن و سه فرزندش در آتش می‌سوزند و جان خود را از دست می‌دهند.

 

بله اینها تنها تعداد کمی از حوادث رانندگی هستند که با خواندنشان مو بر تن انسان سیخ می شود تصادفات وحشتناکی که باعث شدند افرادی زیادی در آتش بسوزند و کودکان بی گناه زیادی جانشان را از دست بدهند، رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی تنها برای بقیه نیست بلکه ما نیز باید رعایت کنیم تا شاهد چنین  تصادفات وحشتناکی در استان نباشیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۱۲۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی، جان باختند

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که هزار و ۱۷۵ نفر فوتی ناشی از تصادفات رانندگی داشتیم، حدود ۹ و نیم درصد کاهش داشته است

بیشترین آمار مرگ‌ومیرهای ناشی از تصادفات رانندگی نوروز امسال در روزهای سوم فروردین و ۲۸ اسفند رقم خورد

۷۶ درصد فوتی‌های ناشی از تصادفات ایام نوروز سال جاری از آقایان و ۲۴ درصد از خانم‌ها بودند

تعداد مصدومین ناشی از تصادفات رانندگی نیز در این ایام، ۱۷ هزار و ۲۴۴ نفر بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود چهارو نیم درصد کاهش داشت

تعداد مصدومین ناشی از تصادفات رانندگی نیز در این ایام، ۱۷ هزار و ۲۴۴ نفر بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۴ و نیم درصد کاهش داشت.

«مسجدی» رئیس سازمان پزشکی قانونی در رابطه با میزان مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی در ایام نوروز سال ۱۴۰۳ با بیان مطلب فوق گفت: در حدفاصل روزهای ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ (۲۰ روز)، تعداد هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی، جان خود را از دست دادند؛ این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که هزار و ۱۷۵ نفر فوتی ناشی از تصادفات رانندگی داشتیم، حدود ۹ و نیم درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه بیشترین آمار مرگ‌ومیرهای ناشی از تصادفات رانندگی نوروز امسال در روزهای سوم فروردین و ۲۸ اسفند رقم خورد، عنوان کرد: ۷۶ درصد فوتی‌های ناشی از تصادفات ایام نوروز سال جاری از آقایان و ۲۴ درصد از خانم‌ها بودند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آمار نهایی فوتی‌ها و مصدومان تصادفات در نوروز ۱۴۰۳ اعلام شد
  • آخرین آمار تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • آخرین آمار فوتی‌ تصادفات در تعطیلات نوروزی
  • اعلام آخرین آمار فوتی های ناشی از تصادفات در تعطیلات نوروز / ۱۰۶۵ نفر جان باختند
  • آخرین آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات در تعطیلات نوروز اعلام شد
  • فوت هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در تعطیلات
  • فوت هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در تعطیلات نوروز
  • آمار سازمان پزشکی قانونی؛ نوروز امسال هزار و ۶۵ نفر در تصادفات جان باختند
  • در تعطیلات نوروزی یک هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات جان باختند
  • ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی، جان باختند