Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول موزه‌های اداره کل میراث فرهنگی استان اردبیل گفت: طرح زنگ گردشگری برای نخستین بار به صورت پایلوت کشوری در اردبیل اجرا می‌شود تا این استان به عنوان یک الگوی آموزشی به سایر استان‌ها معرفی شود. ۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۶ استانها اردیبل نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، فردین عینی ظهر امروز در حاشیه بازدید دانش‌آموزان از موزه‌های اردبیل در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح زنگ گردشگری برای نخستین بار به صورت پایلوت کشوری در اردبیل اجرا می‌شود تا این استان به عنوان یک الگوی آموزشی به سایر استان‌ها معرفی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فراخوان به مردم برای واگذاری میراث تاریخی خانوادگی/ورود وزارت خارجه برای پس‌گیری آثار ایران در موزه‌های جهانباغ‌موزه دفاع مقدس قم به 90 درصد پیشرفت فیزیکی رسیدتهران| «موزه ورزش» با برند سجایای اخلاقی پهلوان تختی در شهرری احداث می‌شود

وی با اشاره به اینکه طی هفته‌های اخیر دانش‌آموزان اردبیلی در راستای طرح زنگ گردشگری از موزه‌های این استان بازدید کرده‌اند، افزود: با اجرای این برنامه‌ها در دستور کار داریم تا مناطق مختلف گردشگری استان را به دانش‌آموزان معرفی کرده و همچنین گامی مثبت در راستای اجرای طرح زنگ گردشگری برداریم.

مسئول موزه‌های اداره کل میراث فرهنگی استان اردبیل  با تاکید بر اهداف این طرح تصریح کرد: این طرح با هدف آشناسازی دانش آموزان با تاریخ و میراث فرهنگی استان و کشور و همچنین نهادینه کردن فرهنگ صیانت از آثار تاریخی در دستور کار قرار گرفته و در طول مدت برگزاری با استقبال مطلوبی از سوی دانش‌آموزان مواجه شده است که در این راستا در قالب زنگ گردشگری دانش‌آموزان از موزه‌های استان بازدید کرده و اطلاعات جامع و مفیدی از گذشته تاریخی و فرهنگی توسط راهنمایان موزه دریافت می‌کنند.

عینی ادامه داد: همچنین در بازدید از نمایشگاه عکس واقع در نگارخانه خطایی با جاذبه‌های طبیعی و تاریخی استان اردبیل نیز آشنا می‌شوند که خوشبختانه تا به اکنون این طرح با استقبال قابل توجه همراه بوده و به اذعان دانش‌آموزان بازدید از موزه‌ها جذاب و سرگرم کننده بوده و اطلاعات مفیدی را به آن‌ها آموخته است.

به گفته مسئول موزه‌های اداره کل میراث فرهنگی استان اردبیل 4 موزه در مرکز استان و 3 موزه در شهرستان‌ها آماده بازدید دانش‌آموزان است و عنوان موزه توسط خود مدرسه انتخاب می‌شود که در این زمینه تا به اکنون بیشترین استقبال از موزه چینی خانه واقع در پایگاه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی بوده است و در ادامه موزه‌های مردم شناسی، باستان شناسی و صنایع دستی استقبال می‌شود.

عینی اظهار کرد: طرح زنگ گردشگری برای نخستین بار به صورت پایلوت کشوری در اردبیل اجرا می‌شود تا این استان به عنوان یک الگوی آموزشی به سایر استان‌ها معرفی شود.

انتهای پیام/ ع

R41374/P/S6,49/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۱۲۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز مسابقات قرآن دانش‌آموزان در ۱۴ منطقه فارس

محمدمهدی متحدزاده در مراسم افتتاحیه مرحله ۱۴ گانه چهل و دومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان فارس، گفت: مطابق روال سال‌های گذشته در مرحله ۱۴ گانه، مسابقات قرآن دانش‌آموزان در ۱۴ منطقه استان برگزار می‌شود.

او، نخستین منطقه را شهرستان داراب اعلام کرد و افزود: داراب در این مرحله میزبان متسابقان شهر‌های جویم، زرین دشت و فورگ بود که روز گذشته، این مسابقات برگزار شد.

متحدزاده تصریح کرد: امسال مرحله ۱۴ گانه مسابقات قرآن دانش‌آموزان به میزبانی شهرستان‌ها و مناطق داراب، خرامه، اشکنان، قیروکارزین، سرچهان، فیروزآباد، اقلید، ارسنجان، خشت وکمارج، ممسنی، سروستان، سپیدان، ناحیه یک شیرازو لارستان است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه امروز نیز شاهد مسابقات منطقه خرامه بودیم، هدف از برگزاری مسابقات قرآن را آشنایی دانش‌آموزان با معارف قرآن و عترت و کشف و پرورش استعداد‌های برتر قرآنی دانش‌آموزان عنوان کرد.

او تصریح کرد: مسابقات خرامه نیز امروز با حضور ۴۶۰ دانش‌آموز قرآنی، ۵۷ داور و مسئولان شهرستان‌ها و مناطق خرامه، مرودشت، زرقان و دردودزن برگزار شد.

متحدزاده در پایان با بیان اینکه این مسابقات در دو بخش دختران و پسران برگزار می‌شود، گفت: برگزیدگان این مرحله به مرحله استانی مسابقات قرآن دانش‌آموزان فارس راه پیدا خواهند کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • برنامه‌های تشویقی و انگیزشی برای رونق «حجاب و عفاف» در دانشگاه‌ها
  • آزادی زندانی غیرعمد با کمک مالی دانش‌آموزان اردبیلی
  • آزادی یک زندانی به همت دانش‌آموزان اردبیلی
  • برخورد با عوامل خاطی در مدرسه شهرستان دلگان
  • بزرگترین میز نقاشی سیستان و بلوچستان در چابهار برگزار شد
  • اجرای اردوی عملی دانش آموزان
  • برگزاری اردوی عملی دانش آموزان
  • زنگ سلامت در مدارس شهرستان گناوه به صدا درآمد
  • آغاز مسابقات قرآن دانش‌آموزان در ۱۴ منطقه فارس
  • آغاز اردوی دوستی کشوری باحضور۴۰۰مربی هلال احمر به میزبانی زنجان