Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-19@21:18:59 GMT

بر اساس گروه خونی چه غذا‌هایی بخوریم ؟

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۱۲۴۴۵

بر اساس گروه خونی چه غذا‌هایی بخوریم ؟

به گزارش سرویس گوناگون جام نیـوز،    بر اساس گروه‌های خونی می‌توان نوع تغذیه و خوراک هر شخصی را تعیین کرد گروه خونی با توانایی بدن در هضم غذا‌ها در ارتباط است. بنابراین هر گروه خونی تعیین می‌کند که هر شخص باید چه نوع غذا‌هایی را استفاده کند تا زندگی سالمی داشته باشد. این نظریه توسط دکتر پیتر جی. د. آدامو ارائه شده است، اما تاکنون هیچ گونه تحقیقات و شواهد علمی آن را اثبات نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

گروه خونی A

کسانی که دارای گروه خونی A هستند رژیم سبزیجات پیشنهاد شده است. گفته شده است کسانی که دارای این گروه خونی هستند سطح اسیده معده پایینی دارند و نمی‌توانند چربی و پروتئین‌های حیوانی را به خوبی هضم کنند. به همین دلیل به آن‌ها پیشنهاد می‌شود که میوه، سبزیجات و غلات مصرف کنند. مهم است که این غذا‌ها تازه و ارگانیک و بدون افزودنی باشند.

 

گروه خونی B

در کتاب دکتر پیتز جی. د. آدامو کسانی که دارای گروه خونی B هستند همه چیزخوار هستند؛ بنابراین می‌توانند هر نوع غذایی را هضم کنند. غذا‌هایی مثل ذرت، گندم، گوجه فرنگی و بادام زمینی باعث اضافه وزن، خستگی و افت قند خون می‌شود. یکی دیگر از غذا‌هایی که این گروه خونی نبایند بخورند گوشت مرغ است، زیرا باعث سکته و اختلالات ایمنی در بدن می‌شود. پس بهتر است به جای گوشت مرغ از گوشت بره استفاده کنید.

 

گروه خونی AB

گروه خونی AB از گروه‌های کمیاب است و ترکیبی است که از دو گروه خونی A و B به ارث می‌رود. کسانی که دارای این گروه خونی هستند مثل گروه A سطح اسید معده پایینی دارند، اما سازگاری آن‌ها با گوشت مثل گروه B است. تخم مرغ، غذا‌های دریایی و سبزیجات برگ دار برای این گروه خونی مناسب است.

 

گروه خونی O

کسانی که دارای این گروه خونی هستند سطح اسید معده بالایی دارند و می‌توانند هم چربی‌ها و هم پروتئین‌های حیوانی را به خوبی هضم کنند. به همین دلیل یک رژیم سرشار از پروتئین همراه با گوشت، ماهی، سبزیجات، میوه‌ها برای آن‌ها مناسب است. کربوهیدرات‌هایی مثل غلات و حبوبات به عنوان چربی در سیستم بدن این گروه‌های خونی ذخیره می‌شود. پس اگر در این گروه خونی هستید سعی کنید این غذا‌ها را نخورید.

 

طبق تحقیقاتی که در سال ۲۰۱۴ در این زمینه انجام شد کسانی که این برنامه‌های غذایی را رعایت کردند از سلامت بیشتری برخوردار شدند، اما این پیشرفت هیچ ارتباطی با گروه‌های خونی آن‌ها نداشت. تمام برنامه‌هایی که در این مطلب اشاره شد تاثیر زیادی در سلامت بدن دارند و بهتر است با ورزش همراه باشند.

 

خبرنگاران جوان

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: گوناگون گروه خونی جام نیوز خوراک سبزیجات تغذیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۱۲۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«سال گربه» در کمین «تمساح خونی»

فیلم سال گربه توانست ۸۰,۱۹۳,۵۳۵,۰۰۰ ریال از فروش این هفته را از آن خود کند اما این فیلم در رقابتی تنگاتنگ با تمساح خونی است چرا که تمساح خونی نیز با فروش ۱۰۴,۸۴۶,۸۷۰,۰۰۰ ریالی، در صدر آمار فروش سینما در این هفته قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، به روال هفته قبل این هفته نیز از برهه‌های زمانی پررونق سینمای ایران بود و بر همین اساس از بیست‌وچهارم تا سی‌ام فروردین ماه ۱۴۰۳، سینماها با فروش ۱,۶۳۶,۶۴۱,۷۷۵,۰۰۰ ریالی با ۷۶,۳۱۰ سانس میزبان ۲,۶۷۰,۹۷۷ مخاطب بودند.

«سال گربه» که از هفته گذشته اکران شد تنها در یک روز اکران خود توانست ۷۰,۷۴۸ مخاطب را به سینما بکشاند، ۸۰,۱۹۳,۵۳۵,۰۰۰ ریال از فروش این هفته را از آن خود کند اما این فیلم در رقابتی تنگاتنگ با تمساح خونی است چرا که تمساح خونی نیز با فروش ۲۰۲,۹۸۴ بلیت، در صدر آمار فروش سینما در این هفته قرار دارد، همچنین از نقاط قابل توجه فروش این هفته گیشه‌ها توجه ویژه مخاطب به کودک و نوجوان و رشد چشمگیر «ایلیا، جستجوی قهرمان» نسبت به هفته قبل بود.

در ادامه مروری بر آمار فروش سینما در هفته‌ای که پشت گذاشتیم، خواهیم داشت:

نام فیلم تعداد بلیت فروخته شده (هفته قبل) تعداد بلیت فروخته شده تعداد سانس (هفته قبل) تعداد سانس میزان فروش (ریال) (هفته قبل) میزان فروش
تمساح خونی ۳۵۰,۲۴۸ ۲۰۲,۹۸۴ ۶,۶۴۳ ۴۸۱۰ ۲۰۳,۴۴۹,۲۷۵,۰۰۰ ۱۰۴,۸۴۶,۸۷۰,۰۰۰
سال گربه ۷۰,۷۴۸ ۱۵۶,۸۲۷ ۱,۱۹۰ ۳,۸۵۷ ۵۰,۹۱۵,۷۰۰,۰۰۰ ۸۰,۱۹۳,۵۳۵,۰۰۰
بی بدن ۱۱۰,۷۰۳ ۸۰,۸۱۰ ۳,۶۴۰ ۲,۷۹۵ ۶۵,۰۵۷,۱۱۵,۰۰۰ ۴۲,۸۳۵,۹۲۰,۰۰۰
ایلیا، جستجوی قهرمان ۹,۳۵۲ ۱۵,۵۳۶ ۹۵۳ ۷۸۶ ۴,۳۳۰,۲۵۰,۰۰۰ ۵,۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰
آسمان غرب ۱۲,۶۲۸ ۱۱,۰۰۸ ۸۰۹ ۶۹۳ ۶,۰۳۸,۵۶۰,۰۰۰ ۴,۸۳۳,۵۷۰,۰۰۰
آپاراتچی ۱۲,۲۰۱ ۷,۷۰۴ ۱,۰۲۶ ۶۴۴ ۶,۷۰۷,۰۰۵,۰۰۰ ۳,۵۵۱,۳۴۰,۰۰۰
نوروز ۹,۴۳۰ ۶,۷۸۸ ۸۴۴ ۴۶۵ ۴,۹۸۷,۷۹۰,۰۰۰ ۲,۷۱۲,۵۵۰,۰۰۰
پرویز خان ۴,۳۸۴ ۱,۹۵۵ ۵۰۷ ۲۶۳ ۲,۶۰۱,۳۹۰,۰۰۰ ۱,۰۵۴,۲۰۰,۰۰۰

کد خبر 745861

دیگر خبرها

  • تجلیل از دندانپزشکان جهادگر در همدان
  • «سال گربه» در کمین «تمساح خونی»
  • سبد غذایی رایگان به این گروه از مادران ؛ منتظر پیامک باشید
  • برای درمان نفخ معده چه دمنوش‌هایی بخوریم؟
  • ایتالیا: اتحادیه اروپا بر سر تحریم ایران به اجماع رسیده است
  • کلوپ: شرایط نسبت به بازی با بارسلونا متفاوت است؛ اگر شکست می‌خوریم، باید به زیباترین شکل شکست بخوریم
  • نیروهای حافظ صلح روسیه قره باغ را ترک می‌کنند
  • ۱۱۰۰ نفر در استان ایلام خون اهدا کردند
  • اگر هر روز نوشابه بخوریم چه اتفاقی در بدن ما می‌افتد؟
  • ۱۱۰۰ نفر در استان ایلام خون اهداء کردند