Web Analytics Made Easy - Statcounter

چاووش‌اوغلو طی نشست خبری مشترک با همتای مقدونیایی خود، در آنکارا گفت: « ایجاد یک منطقه امن در شمال سوریه برای استقرار صلح، بازگشت سوری‌ها به خانه‌هایشان و نبرد با تروریسم مهم است. مذاکرات ما با آمریکا (در این باره) ادامه دارد».

وی با محکوم کردن انفجاری تروریستی دیروز (چهارشنبه) در شهر منبج و کشته شدن نظامیان آمریکایی، توضیح داد: «عزم ما در مبارزه با تروریسم جدی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. 5 نظامی آمریکا جان خود را از دست دادند و درباره تلفات دیگر هنوز اطلاعات تایید شده‌ای نیست. بعد از تحقیقات، آمریکا به ما خواهد گفت که چه کسی در پشت این حمله بود».

وزیر خارجه ترکیه با ادعای اینکه تروریسم همواره در شکل‌های مختلفی در سوریه بوده، ادامه داد: «چه داعش، چه پ.ک.ک/ی.پ.گ و دیگر عناصر تکفیری مسلح در ادلب، سازمان‌های تروریستی اما نباید بر جدیّت ما در اجرای تصمیم‌ها تاثیر بگذارند».

چاووش‌اوغلو با تایید دیدار ژنرال «جوزف دانفورد» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا با «یاشار گولر» همتای ترکیه‌ای خود در بروکسل، درباره موضوع دیدار آنها تصریح کرد: «آنها درباره تصمیم آمریکا برای عقب‌نشینی از سوریه و هماهنگی در این موضوع صحبت کردند».

وی همچنین افزود که اگر منطقه امنی که آمریکایی‌ها درباره آن صحبت می‌کنند، چیزی باشد که ترکیه انتظار دارد، آنگاه در دیدارها و عمل آنها مشخص‌تر می‌شود.

وزیر خارجه ترکیه درباره پیشنهاد یک سال قبل آنکارا به واشنگتن برای خرید سامانه‌های موشکی پاتریوت از آمریکا نیز گفت: «حدود یک ماه پیش، پیامی درباره پیشنهاد آمریکا در این باره دریافت کردیم. سوال اما اینجاست که چه زمانی این تحویل انجام می‌شود. ولی ما همزمان به سامانه‌های S-400 نیز نیاز داریم».

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: سوریه تروریسم مبارزه با تروریسم ترکیه واشنگتن ایالات متحده ترکیه تروریسم سوریه وزیر خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۱۲۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم حمله های رژیم صهیونیستی به غزه/ حمله موشکی به سدیروت+فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری شهاب، حمله های ددمنشانه رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف غزه ادامه دارد.

توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی شرق اردوگاه البریج درغزه را گلوله باران کرد که بر اثر آن شماری شهید و زخمی شدند.

جنگنده های رژیم صهیونیستی منطقه تل الزعتر در شمال غزه را بمباران کردند.

همزمان منابع محلی در غزه از خارج کردن ۵۱ پیکر دیگر از گور جمعی در محوطه مرکز درمانی ناصر در خان یونس در جنوب غزه خبر دادند.

منابع فلسطینی تصاویری از منطقه الحطیبه در بیت لاهیا در شمال نوار غزه منتشر کردند که طی ساعات گذشته هدف حمله های سنگین رژیم صهیونیستی قرار گرفته است.

از سوی دیگر مبارزان سرایا القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین، سدیروت و نیرعام و شهرک های اطراف غزه را هدف حمله های راکتی قرار داد.

کد خبر 6087727

دیگر خبرها

  • تداوم حمله های رژیم صهیونیستی به غزه/ حمله موشکی به سدیروت+فیلم
  • مذاکرات بغداد و اربیل برای از سرگیری صادرات نفت شمال
  • خیز بغداد و آنکارا برای توسعه همه جانبه رابطه / در سفر کم سابقه اردوغان به عراق چه می گذرد؟ / نفت، آب و تروریسم مهم ترین پرونده های روز میز مذاکرات دوجانبه
  • بشار اسد : گاهی دیدارهایی با آمریکایی ها داریم
  • (ویدیو) هدف قرار گرفتن دو پایگاه آمریکایی در سوریه
  • حمله به پایگاه آمریکا در شمال حسکه
  • هدف قرار گرفتن دو پایگاه آمریکایی در سوریه
  • پایگاه آمریکا در فرودگاه حسکه سوریه هدف قرار گرفت
  • پایگاه آمریکا در فرودگاه حسکه سوریه هدف گرفته شد
  • پایگاه آمریکا در شمال حسکه هدف حمله پهپادی قرار گرفت