Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@11:59:04 GMT

تخلف برخی از مسئولین دلیل بر فساد جامعه نیست

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۱۲۶۴۰

تخلف برخی از مسئولین دلیل بر فساد جامعه نیست

شهرری-ایرنا- جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: وقتی مردم تخلف عده‌ای از مسئولین را می شنوند نباید تصور کنند که جامعه دچار فساد شده است.

به گزارش ایرنا، سردار «اسماعیل کوثری» روز پنجشنبه در مراسم یادواره شهدای مدافع حرم لشکر 23 خاتم الانبیا سپاه سیدالشهدا (ع) اظهار داشت: تخلفاتی که از سوی برخی مسئولین صورت می گیرد نباید به پای همه نوشته شود چرا که در جامعه ما انسان های خوب و فداکار هم وجود دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: شهدا با عمل خود جانشان را در طبق اخلاص می گذارند تا من و شما به هوش بیاییم و جامعه سلامت و سالم باشد.
سردار کوثری گفت: مسئولینی که از مسئولیت بیشتری برخوردار هستند باید گام‌های موثر و بلندتری را در جهت سلامت جامعه بردارند تا جامعه برای ظهور صاحب اصلی انقلاب، آقا امام زمان (عج) آماده شود.
وی ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی و انقلاب بر مبنا و پایه اسلام ناب محمدی (ص) قرار گرفته است.
وی یادآور شد: حضرت امام راحل با دست خالی و در سن 77 سالگی با جسمی ضعیف و نحیف کاری مهم و ارزشمند انجام داد که در دنیا و تاریخ بی نظیر است.
جانشین قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: امام خمینی (ره) با شفافیت و صراحت با کلام خداوند و ائمه اطهار (ع) در مقابل دو ابرقدرتی که تمام دنیا را بین خود تقسیم کرده بودند، صف آرایی کرد.
سردار کوثری عنوان کرد: کشورها بعد از جنگ جهانی دوم، تحت سلطه دو ابرقدرت بزرگ ، آمریکا و شوروی سابق قرار گرفته بودند.
وی با اشاره به اینکه آمریکا به عنوان یکی از ابرقدرتها، ایران را سهم خود و شوروی سابق هم عراق را سهم خود قرار داده بودند، افزود: هندوستان هم سهم شوروی سابق و پاکستان هم سهم آمریکا شده بود و با زورگویی و قدرت طلبی، کشورها را بین خود تقسیم کرده بودند.
وی اظهار داشت: امام خمینی (ره) با دست خالی در برابر این ابرقدرتها ایستاد و تحولی را در عرصه جهانی به خصوص در حوزه گفتمان معنوی و مباحث سیاسی ایجاد کرد.
جانشین قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه امام راحل چنان تحولی را در عرصه جهانی به وجود آوردند که موجب شگفتی همه دنیا شد، گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران ، همه ابرقدرتهای دنیا با یکدیگر متحد شدند تا بتوانند مانع رشد و حرکت سیر خروشان و معنوی انقلاب اسلامی شوند.
وی با اشاره به اینکه دشمنان هرگز نتوانستند مانع توسعه و پیشرفت انقلاب شوند، خاطر نشان کرد: دو عامل رمز موفقیت انقلاب اسلامی شد که یک عامل رهبری، ولایت و مقام معظم رهبری و عامل دوم وجود مردم ولایتمدار است.
سردار کوثری اظهار داشت: ملت ایران در هر مقطعی از زمان که نیاز بود در صحنه حضور یافته و لبیک گفتند و همه فقط با خدا معامله کردند.
وی یادآور شد: آمریکا و صهونیست‌ها و ارتجاع منطقه همگی مدعی اسلام بودند و همچنین کشورهای عربی از جمله عربستان نیز خود را مسلمان می‌دانستند.
جانشین قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: حضرت امام خمینی (ره) فرمودند که اینها به دنبال اسلام آمریکایی هستند .
وی تصریح کرد: زمانی که جوانان مسلمان و غیرمسلمان همواره به دنبال حقیقت هستند کلام روح بخش و الهی حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری را در هرگوشه جهان شنیده اند آن چنان در صحنه حضور یافتند که باعث شگفتی جهانیان شدند.
سردار کوثری گفت: دشمنان انقلاب اسلامی و قرآن و اسلام برای دست یافتن به اهداف شوم و پلید خود توطئه هایی را طراحی کردند تا مانع گفتمان و پیشرفت انقلاب شوند اما هرگز موفق نشدند.
وی ادامه داد: کسانی که به دنبال حق و حقیقت بودند تا یک انسان الهی در راس امور قرار بگیرد در صحنه حضور یافته و یاری کردند.
جانشین قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اگر جوانان برای یاری ولی امر مسلمین و ولایت در صحنه حاضر نمی شدند قطعا تا امروز انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی پیش نمی رفت.
وی رهبری و ولایت و مردم ولایتمدار دو عامل لازم و ملزوم هم هستند، افزود: در صدر اسلام ، پیامبر (ص) در غدیر خم جانشین خود را تعیین کرده بود ولی آنها نگذاشتن و با تشکیل شورای سقیفه، امیرالمومنین (ع) را 25 سال خانه نشین کردند.
سردار کوثری ادامه داد: در کشور ایران به خاطر وجود مردم ولایتمدار بعد از رحلت امام خمینی (ره) جانشین بر حق امام زمان (عج) یعنی مقام معظم رهبری انتخاب شدند و کار را با صلابت ادامه دادند.
وی یادآور شد: کشور ایران هرگز به هیچ کشوری تعدی نکرد اما در دوران دفاع مقدس جنگ را بر ما تحمیل کردند و رزمندگان به فرماندهی حضرت امام خمینی (ره) رفته و بر اساس کلام خود از کشور دفاع کردند.
جانشین قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: رزمندگان در برابر دشمنی که تا دندان مسلح بود ایستادند و مقاومت کردند.
وی با بیان اینکه جوانان انقلابی و ولایتمدار موجب رعب و وحشت دشمنان و استکبار جهانی شدند، افزود:استکبار جهانی و صهیونیست بین الملل از انسان‌های پاک، مجاهد، فداکار و با روحیه انقلابی می ترسد.
سردار کوثری گفت: مردم در صحنه وارد شده و توطئه های دشمنان انقلاب ونظام را در هر دوره ای خنثی کردند.
وی خاطر نشان کرد: دو فرزند مقام معظم رهبری با سن کمی که داشتند در دوران دفاع مقدس با گمنامی در جبهه های نبرد حق علیه باطل حضور یافتند.
جانشین قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: مقام معظم رهبری پس از حضور فرزندانشان در جبهه فرمودند اگر فرزندان من شهید و یا زخمی شدند ایرادی ندارد فقط سعی کنید تا اسیر دشمن نشوند که دشمن از این موقعیت سوء استفاده کنند.
وی اظهار داشت: مقام معظم رهبری در دوران جنگ هیچ تفاوتی بین فرزندان خود و دیگر جوانان قائل نبودند و شهادت را افتخاری برای خانواده شان می دانستند.
سردار اسماعیل کوثری گفت: رزمندگان برای جهاد فی سبیل الله و در راه خدا قدم برداشتند و حرکت کردند.
1970 / 1539

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي سردار كوثري شهداي مدافع حرم شهرستان ري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۱۲۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منصوری: سپاه و ارتش در عملیات «وعده صادق» هم‌افزایی نشان دادند

به گزارش همشهری آنلاین، رهبری معظم انقلاب آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در دیداری که با فرماندهان نیروهای مسلح داشتتند نکاتی را درباره ارزش قوای نظامی ایران و عملکرد مطلوب آنان بیان کردند. در این راستا با جواد منصوری، اولین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت‌وگویی داشتیم که در ادامه می‌خوانید.

منصوری در ابتدا گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، یکی از مهم‌ترین مسائلی که مطرح شد این بود که نیروهای مسلح کشور باید تحت امر چه کسی یا چه نهادی قرار گیرند؟ برخی عقیده داشتند که باید نیروهای مسلح ذیل دولت فعالیت کنند، برخی آنان را تحت امر رئیس‌جمهوری می‌دانستند و گروه دیگر، عقیده داشتند که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی باید تحت امر و فرامین رهبری و ولایت‌فقیه خدمت کنند. هر سه نظر مذکور دارای دلایلی بودند که دست آخر برای مجلس خبرگان قانون اساسی، دلایل نظر سوم مقبول افتاد و طبق تصویب در قانون اساسی، نیروهای مسلح کشور ذیل رهبر معظم انقلاب و فرمانده کل قوا قرار گرفتند.

وی افزود:نظریه انتخاب شده قانون اساسی استدلال‌هایی آورده شد که مهم‌ترین آنها عبارت بودند از اینکه: «ولایت‌فقیه برخلاف سایر نهادها، مقطعی نیست و به دلیل ثباتش نیروهای تحت امرش نیز از پیوستگی و انسجام برخوردار خواهند بود»؛ «در صورت قرار گرفتن نیروهای مسلح ذیل رهبری این بخش مهم کشور درگیر سیاست‌زدگی‌های جناحی نمی‌شود و پایداری به ارزش‌های ملی، انقلابی و اسلامی در آنان باقی خواهد ماند» و سوم آنکه «در این صورت امکان نفوذ در ارتش و سپاه به شکل جدی خنثی خواهد شد، چراکه ولی‌فقیه شخصی وارسته و متقی است.» این دلایل برای خبرگان قانون اساسی تا حد زیادی قانع‌کننده بود و در نهایت، نیروهای مسلح ذیل مقام رهبری واقع شدند.

او ادامه داد: در طول دوران زعامت حضرت امام خمینی (رحمت‌الله علیه) و مقام معظم رهبری(حفظه‌الله) به جرأت می‌توان گفت بنا به اثرپذیری از ارزش‌های دینی و اسلامی، ما دارای قوای مسلحه مکتبی و اعتقادی هستیم. نیروهای نظامی ایران وابسته به شخص، قدرت، جناح یا موقعیت نیستند، بلکه آنان حقیقتاً سربازانی هستند که تمام موجودیت خود را در راه خدمت و تلاش برای تحقق اهداف اسلامی و انقلابی تعریف کرده‌اند. کافی است به روحیه شهادت‌طلبی نیروهای نظامی ما بنگرید تا این حقیقت به شکل جدی روشن شود. تمامی این رویکردها و باورهای اعتقادی نتیجه تعلیم‌ها و گفتارهای رهبری به نیروهای مسلح ایران است.

اولین فرمانده سپاه اشاره کرد: مهمتر آنکه وجود انسجام و وحدت بی‌نظیر بین نیروهای نظامی و مسلح کشور از جمله مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که دشمن را در رساندن به اهداف تفرقه‌آمیز خود ناکام گذاشته است. در نظام جمهوری اسلامی آنچه بیش از هرچیز مهم است تحقق اهداف والای انقلاب است، لذا افراد خودشان را در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یا ارتش جمهوری اسلامی سربازانی برای نیل به این ارزش‌ها و قله‌ها می‌دانند.

منصوری گفت: امروز دشمنی به نام جبهه استکبار جهانی را روبه‌روی خود می‌بینیم. از این جهت نیروهای مسلح به خوبی اهمیت وحدت و انسجام در برابر این دشمن سرکش را درک کردند. درحال حاضر فارغ از فرماندهی مشترک ارتش و سپاه که مقام معظم رهبری است، سپاه و ارتش در سطح بسیار بالا و قابل توجهی هماهنگی و هم‌افزایی را از خود به نمایش گذاشته اند؛ به نوعی که در عملیات «وعده صادق»، همین هم‌افزایی بین دو نهاد نظامی ارتش و سپاه بود که بدون کمک نیروی خارجی توانست در منطقه عملیاتی مهم را به نمایش بگذارد.

کد خبر 846142 برچسب‌ها دفاع - سپاه پاسداران دفاع - ارتش جمهوری اسلامی

دیگر خبرها

  • هم‌افزایی سپاه و ارتش در عملیات «وعده صادق»
  • منصوری: سپاه و ارتش در عملیات «وعده صادق» هم‌افزایی نشان دادند
  • قدردانی رهبری از عملکرد نیرو‌های مسلح در حوادث و عملیات اخیر
  • سپاه ضامن امنیت و آرامش کشور است
  • حمایت همه جانبه امام خمینی (ره) از سپاه پاسداران
  • اگر سپاه نبود
  • سپاه پاسداران مظهر عینی شعارهای ایستادگی است
  • مراسم چهل و پنجمین سالگرد قیام مردم بلخاب افغانستان + فیلم
  • اگر سپاه نبود 
  • حجاب مقوم عاملیت زن مسلمان