Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد  ، عباس قدیریان سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان خاتم با اشاره به پتاسیل‌ها و ظرفیت‌های این شهرستان در زمینه گردشگری گفت: شهرستان خاتم نقطه اتصال سه استان ،اصفهان-شیراز- یزد و در مسیر گردشگری میمند و پاسارگاد قرارگ رفته است می‌تواند موقعیتی عالی را برای جذب گردشگران داخلی و خارجی فراهم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قدیریان افزود: این شهرستان با وجود قلعه‌های تاریخی و همچنین امکانات طبیعی نظیر رودخانه‌ها، جنگل‌ها، خانه باغ‌ها و مناظر بکر را از مهمترین پتاسیل‌های منطقه عنوان کرد و افزود: برگزاری مراسم‌ها، آیین‌ها و جشنوار‌های فرهنگی و تبلیغ سنت‌های بومی از روش‌های جذب گردشگر در شهرستان خاتم به شمار می‌آید.

قدیریان وجود قومیت عشایر در خاتم را یکی دیگر از ظرفیت‌های جذب گردشگر در شهرستان عنوان و خاطر نشان کرد: آداب و رسوم زندگی عشایری یکی از ظرفیت‌های بالقوه صنعت گردشگری در خاتم است که پیشرفت و توسعه در این صنعت کمک شایانی در شناسایی بهتر از شهرستان در استان و کشور خواهد کرد.

وی صنایع‌دستی ،گلیم و جاجیم، و سوغات خاتم را از دیگر ظرفیت‌های مهم جذب گردشگر در شهرستان عنوان کرد.

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان خاتم با اشاره به ویژه برنامه این اداره در ایام نوروز افزود: تهیه نقشه مسیر گردشگری، برنامه ریزی مراسم ویژه روز شهرستان، ارائه بازی‌های بومی محلی، ایجاد غرفه‌های صنایع دستی و محصولات محلی، فعال بودن موزه مردم شناسی، برگزاری تور‌های داخلی وخارجی از سوی آژانس گردشگری، ساماندهی آثار تاریخی برای بازدید مسافران نوروز، تدابیر اسکان مسافران و تهیه کتابچه راهنمای گردشگر شهرستان از مهمترین برنامه‌های میراث در ایام نوروز است.

انتهای پیام/ی

ظرفیت بی نظیر شهرستان خاتم در حوزه گردشگری

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گردشگری میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۱۲۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون خ»

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: سریال «نون خ» در ترویج صنایع دستی، مناطق گردشگری و آداب و روسوم مردم موفق بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، عزت‌الله ضرغامی صبح امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در حاشیه جلسه هیئت دولت اظهار کرد: جا دارد از سازمان صداوسیما به‌خاطر انعکاس خوب در حوزه صنایع دستی و سنت‌های بومی مردم در سریال نون خ تشکر کنم، در نمایش دادن سبک زندگی مردم و برنامه‌های محلی و سنتی و ترویج این زندگی پاک خیلی موفق بودند و تصور من این است که اگر این‌ها به صورت فیلم‌های کوتاه دربیاید، در حوزه تولید شادی و روحیه برای مردم، می‌تواند خیلی مؤثر باشد.

وی درباره مقایسه موزه ملی با موزه لوور افزود: از من در مورد قیمت بلیت‌ها سوال شده بود و من گفتم رقم ۳۰,۰۰۰ تومان که سال‌ها تغییر نکرده بود، رقمی بسیار پایین و از همه دنیا ارزان‌تر است حتی من گفتم که نمی‌خواهیم خودمان را با موزه لوور مقایسه کنیم که ۲۲ یورو و معادل ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: خدمات خاصی در موزه لوور داده نمی‌شود و تقریباً همه موزه‌ها شبیه هم هستند و ما کارشناسان خیلی خوبی داریم.

این خبر در حال تکمیل است...

منبع: ایرنا

کد خبر 747457

دیگر خبرها

  • گردشگری، مردمی‌ترین سهم ما در اقتصاد است
  • ملایر شاهد یک تحول جدی در حوزه گردشگری و صنایع دستی است
  • تزریق ۵.۵ هزار میلیارد اعتبار به گردشگری آذربایجان‌شرقی
  • حفاران غیرمجاز در شهرستان سنندج دستگیر شدند
  • برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در شهر دژ کرد شهرستان اقلید
  • تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون خ»
  • محوطه تاریخی نوشیجان در فهرست موقت یونسکو ثبت می‌شود
  • «نوشیجان» در فهرست موقت یونسکو ثبت می‌شود
  • تحول در گردشگری اشتهارد با پیشبرد پروژه‌های این حوزه در شهرستان
  • ملایر ظرفیت خوبی برای رونق اقتصادی غرب کشور دارد