Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-28@15:55:52 GMT

‌گندم استان مرکزی به ۱۱ استان صادر می‌شود‌

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۱۲۶۷۰

‌گندم استان مرکزی به ۱۱ استان صادر می‌شود‌

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی گفت: هم‌اکنون موجودی گندم استان ۲۳۰ هزار تن است و به ۱۱ استان کشور صادرات داریم یعنی تامین‌کننده بخشی از گندم این استان‌ها هستیم. ۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۳ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، جواد حسنی ظهر امروز در حاشیه کارگروه آرد و نان استان مرکزی در جمع خبرنگاران با اشاره به موجودی کنونی گندم استان مرکزی اظهار داشت: هم‌اکنون موجودی گندم استان 230 هزار تن است و به 11 استان کشور صادرات داریم یعنی تامین‌کننده بخشی از گندم این استان‌ها هستیم، مازاد مصرف خود را به تناسب برنامه دولت به استان‌های دیگر می‌فرستیم، حمل و نقل آن به صورت ریلی و جاده‌ای است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همچنین بخشی از گندم تولیدی استان به کارخانجات فروخته می‌شود و در قالب آرد یارانه‌ای، آرد یک هزار و 600 واحد نانوایی در سراسر استان را هم تامین می‌کنیم، از ابتدای دی‌ماه امسال سامانه‌ای راه‌اندازی شده تا بحث سایر مصارف واحدهای نانوایی که به اصطلاح آزادپز نامیده می‌شوند را در قالب این سامانه خرید کنند همچنین صنف  صنعتی که بخشی از مواد اولیه آنها آرد است هم می‌توانند در این سامانه ثبت نام کنند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی تصریح کرد: تفاوت این سامانه با آرد یارانه‌ای این است که این افراد مجاز به خرید از هر کارخانه‌ای در هر استانی هستند، آنها هم دارای سقف خرید هستند، این سامانه کمک کرده تا ما هم یک نظارت هدفمند داشته باشیم و به تبع مشتری اصلی طرف حساب قرار گرفته و به میزانی که خرید می‌کند گندم 900 تومانی به کارخانجات آرد طرف قرارداد با این افراد عرضه می‌شود.

انجام گشت‌های مشترک به منظور روند مطلوب وضعیت آرد و نان در استان

حسنی بیان کرد: در کنار این موارد مبحث  نظارتی و گشت مشترک از واحدهای تولیدی و خبازی سطح استان و وضعیت موجود داریم  تا کمک کند  وضعیت آرد و نان در استان روند مطلوب‌تری به خود گیرد، امیدواریم با پیگیری جلسات کارگروه و برطرف کردن نواقص و ارائه راهکارها و پیشنهادات بتوانیم شرایط مطلوبی را در استان در این راستا ایجاد کنیم.

وی عنوان کرد: هم‌اکنون 5 واحد تولید آرد در استان فعال است و چند واحد هم درحال اورهال هستند، باتوجه به واحدها و کارخانجات جدیدی که در این زمینه در استان ایجاد شده هم اکنون  10 واحد کارخانه تولید آرد در استان وجود دارد، امسال نزدیک به 320 هزار تن گندم خریداری شد که در مقایسه با سال گذشته 30 تا 35 درصد رشد کمیتی داشته است.

نخستین سالی بود  که کار خرید گندم و پرداخت بهای آن با برنامه انجام شد

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی خاطرنشان کرد: تمام مطالبات کشاورزان پرداخت شده است، 50 درصد بهای گندم خریداری شده در مرحله نخست خرید پرداخت و مابقی آن هم تا پایان مهرماه پرداخت و مطالبات به صفر رسید، در واقع امسال نخستین سالی بود  که کار خرید گندم و پرداخت بهای آن با برنامه انجام شد.

20 درصد نانوایی های خراسان جنوبی به صورت آزادپز فعالیت دارنددولت کمتر درباره گندم، آرد و نان دخالت کندافزایش قیمت نان در نانوایی‎‌های همدان غیرقانونی است

حسنی ادامه داد: در کنار این کارها 3 هزار تن کلزا و دانه روغنی از کشاورزان استان خریداری شد و هزینه آن هم تقریبا نقدی پرداخت می‌شد، امیدواریم امسال هم سال زراعی پیش‌رو پربارتر باشد و با همت دستگاه‌های ذی‌ربط خرید بهتر و مطلوب‌تری داشته باشیم، در زمینه خرید دانه روغنی هم پیش‌بینی ما این است که حداقل دو تا سه برابر افزایش داشته باشیم.

رتبه استان در زمینه خرید و تولید گندم 10 تا 11 کشور است

وی اضافه کرد: رتبه استان در زمینه خرید و تولید گندم 10 تا 11 کشور است، یکی از وظایف شرکت غله تامین و توزیع کالاهای اساسی است، در میان این کالاها، برنج، روغن و شکر از اولویت بیشتری برخوردار هستند، فعالیت به گونه‌ای است که ماهانه یک تناژ قابل توجهی برنج و شکر در بازار و فروشگاه‌های عمده استان عرضه می‌شوند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی  تصریح کرد: تناژها در هر ماه متفاوت بوده و در دی‌ماه نزدیک به  2 هزار تن برنج با کیفیت و قیمت مناسب شامل برنج هومالی به قیمت هر کیلو  5 هزار و 700 تومان و برنج تایلندی به قیمت کیلویی 4 هزار و 600 تومان در سراسر استان و شهرستان‌های استان عرضه شد.

انتهای پیام/ش

R41371/P/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۱۲۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت اولین خوشه‌های طلایی گندم کشور در جنوب کرمان آغاز شد

به گزارش خبرنگار مهر، احمد احمدپور، صبح سه شنبه هفتم فروردین، در گفتگو با خبرنگاران گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۱۹۰ هزار تن گندم از مزارع زیر کشت شهرستان قلعه گنج برداشت و روانه بازار شود.

وی، با اشاره به فعالیت ۱۲ مرکز خرید گندم در منطقه افزود: سال گذشته به همت بخش خصوصی و با همکاری تعاون روستایی سه مرکز خرید برای سهولت در امر برداشت به این تعداد اضافه شده است.

احمدپور، با بیان اینکه امسال بیش از ۴۳ هزار هکتار گندم در جنوب استان کرمان کشت شده تصریح کرد: امید است با بهره‌گیری دانش فنی حاصل از دستاوردهای تحقیقاتی و مشارکت حداکثری کشاورزان در راستای تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم گام برداریم.

کد خبر 6062860

دیگر خبرها

  • برداشت گندم با حضور وزیر جهادکشاورزی در هرمزگان آغاز شد
  • ۷ مجوز سرمایه گذاری خارجی جدید در استان مرکزی صادر شد
  • بیش از هزار و ۱۰۰ مرکز خرید تضمینی در کشور آماده تحویل گندم کشاورزان است
  • آغاز برداشت گندم کشور از هرمزگان
  • برداشت اولین خوشه های طلایی گندم در سیستان و بلوچستان
  • برداشت اولین خوشه‌های طلایی گندم در پیشین سیستان و بلوچستان
  • پیش بینی تولید ۱۳.۵ میلیون تن گندم در سال جدید
  • آمادگی ۴ مرکز برای خرید تضمینی گندم در شادگان
  • شروع برداشت گندم در مناطق گرمسیری کشور
  • برداشت اولین خوشه‌های طلایی گندم کشور در جنوب کرمان آغاز شد