Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساری-ایرنا- معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش گفت: بخشی از آسیب های کنونی جامعه ناشی از آموزش ‌و پرورش تک ساحتی است که آن را تبدیل به یک نهاد دانش محور کرده و مهارت آموزی در آن وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا کاظمی روز پنجشنبه در آیین اختتامیه نخستین همایش همیار مشاور در ساری از فقدان مهارت آموزی به عنوان یک خلا و انحراف اساسی یاد و تاکید کرد که همه تلاش ها در حال حاضر برای پر کردن این خلا متمرکز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: متاسفانه تاکنون نتوانسته ایم زمان، مکان و روش‌های لازم را برای ایجاد مهارت‌های مورد نیاز دانش آموزان ایجاد کنیم در نتیجه جامعه دچار آسیب شده است.
کاظمی غفلت به مقوله تعلیم از طریق سرمایه گذاری نکردن کافی برای منابع انسانی را علت دیگر آسیب های اجتماعی در جامعه دانست و توضیح داد: ما نیروی لازم و کافی و سرمایه مالی و میدانی لازم برای فعالیت‌های تربیتی در اختیار نداریم که قطعا تبعات نامیمونی برای جامعه در پی دارد.
وی افزود: مهم‌ترین استراتژی امروز آموزش ‌و پرورش تحقق سند تحول بنیادین برای دست‌یابی به حیات پاک است و برای تحقق این مهم نیز نیازمند تعلیم و تربیت تمام‌ ساحتی با رویکرد مهارت‌ آموزی هستیم.
معاون وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: باید اقتضائات لازم برای تحقق اهداف سند تحول بنیادین فراهم شود و آموزش و پرورش باید در فرایندها و رویکردها به دنبال حذف موانع برای ایجاد فضای تربیتی درست در تعلیم و تربیت باشد.
وی گفت: رویکرد و اقدامات آموزش و پرورش در کاهش فشارهای آموزشی، حذف آزمون‌ها و کاهش سهم کنکور و آسیب‌های متعددی که از این منظر وجود دارد، بخشی از تلاش ها برای تحقق همین راهبرد است و به طور قطع در این راه باید از تمام ظرفیت‌های درون و برون سازمانی استفاده کنیم.
کاظمی توانمندسازی روانی و اجتماعی دانش‌آموزان و سلامت روان آنان را زیرساخت و بنیان فعالیت‌های تربیتی و راز شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان دانست و اجرای درست طرح همیاران مشاور را در این زمینه مهم ارزیابی کرد.
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش ‌و پرورش توسعه مهارت‌های ارتباطی و فضائل اخلاقی و منش‌های روان‌شناختی را از اولویت‌های آموزش و پرورش برشمرد و گفت: طرح‌های مختلفی را در کنار فعالیت‌های سایر معاونت ها بویژه در حوزه معاونت تربیت بدنی و اداره کل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی داریم که یکی از آنها طرح همیار مشاور است که ثمرات ارزشمند فراوانی برای نظام تعلیم و تربیت در پی خواهد داشت.
وی افزود: هر چقدر به دانش‌آموزان فرصت حضور بدهیم، مسئولیت‌پذیری، اعتماد به نفس، توانمندسازی در برابر آسیب‌های اجتماعی در آنان افزایش می‌یابد.
کاظمی با اشاره به فعالیت بیش از 500 هزار دانش ‌آموز توانمند و سالم و مسئولیت‌پذیر در تشکل هسته های همیار مشاور، از آن به عنوان نقطه ثقل اثرگذار و اثربخش در سایر بخش‌ها یاد و تاکید کرد: از این راه رصد مسائل و کنترل آسیب‌های اجتماعی و هدایت آن میسر است که البته الزاماتی نیز دارد و نیازمند تعلق و دقت است تا آسیبی به دانش‌آموزان وارد نشود.
نخستین همایش همیاران مشاور از دیروز به میزبانی مازندران در ساری آغاز به کار کرد و امروز پایان یافت.
در این همایش از 250 مقاله علمی - پژوهشی ارسالی به دبیرخانه، 10 مقاله به صورت شفاهی و 40 مقاله به صورت پوستر ارائه شد.
7335/1654

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي هميار مشاور آموزش و پرورش مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۱۲۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی هشت پایگاه اعتکاف علمی ویژه دانش آموزان در شهرستان سبزوار

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهرستان سبزوار گفت: برای ایجاد فضایی آرام برای مطالعه دانش آموزان کنکوری و رفع دغدغه خانواده‌ها و دانش آموزان در روز‌های آغازین سال نو، آموزش و پرورش سبزوار نسبت به راه اندازی هشت پایگاه اعتکاف علمی نوروز ۱۴۰۳، ویژه کنکور و امتحانات نهایی و دو پایگاه کلاس‌های تقویتی و آمادگی امتحانات نهایی ویژه پایه‌های دهم و یازدهم در سطح شهرستان اقدام کردهاست.

بخش ابادی افزود:پایگاه‌های مطالعاتی نوروزی شهرستان سبزوار از ۲۶ اسفندماه لغایت ۱۲ فروردین ماه به مدت ۱۶ روز از ساعت ۷ صبح تا ۲۱ شب با امکانات ویژه و با برنامه‌های جمع بندی و رفع اشکال دروس، کلاس‌های تقویتی، مشاوره‌ای و... در فضایی مطلوب و آرام و با لحاظ نمودن شرایط ماه مبارک رمضان، فعالیت دارند.

وی گفت: همچنین پایگاه‌های کلاس‌های تقویتی و آمادگی امتحانات نهایی نیز در ایام نوروز برای ارتقای کیفیت آموزشی فعالیت دارند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهرستان سبزوار افزود: هدف از برپایی پایگاه‌های اعتکاف نوروزی، علاوه بر برگزاری کلاس‌های جمع بندی دروس مطالعه شده، افزایش خودباوری، انگیزه و اعتماد به نفس، مشاوره درسی و تشخیص نقاط قوت و ضعف و استفاده حداکثری از زمان طلایی در تعطیلات نوروز می‌باشد.

بخش ابادی گفت: پایگاه‌های مطالعاتی اعتکاف علمی نوروزی ۱۴۰۳ شهرستان سبزوار، جمعیتی در حدود ۵۰۰ دانش آموز از شهرستان سبزوار و تعدادی دانش آموز مهمان از سایر نواحی و شهرستان‌ها را تحت پوشش قرار داده اند.

دیگر خبرها

  • ۳۰ هزار کتاب برگزیده رشد در سامانه دانش آموزان قرار گرفت
  • باید در حوزه آموزش‌های ناب تربیتی تمرکز شود
  • اعلام نتایج «پویش مهر» از اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نتایج پویش مهر از اردیبهشت ۱۴۰۳ اعلام می‌شود/ ثبت‌نام بیش از ۵۰۰ هزار دانش‌آموز
  • ساده‌زیستی در میان دانش‌آموزان استان قزوین ترویج شود
  • اجرای طرح کیفیت بخشی نمرات کتبی نهایی دانش آموزان
  • اجرای پویش ملی در پناه خدا ویژه دانش آموزان در ایام نوروز و ماه رمضان
  • سازمان دانش‌آموزی، بستری برای حضور اجتماعی ومسئولیت‌پذیری دانش آموزان
  • تمرین‌های تمرکزی باید جایگزین تمرین‌های عادی شود
  • راه اندازی هشت پایگاه اعتکاف علمی ویژه دانش آموزان در شهرستان سبزوار