Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، مسعود شکوهی مدیرکل مشاوره و امور تربیتی وزارت آموزش و پرورش در آیین اختتامیه همایش ملی همیار مشاور  در ساری گفت: تشکل همیار مشاور می‌تواند به ویژه در مدارس متوسطه اول و دوم می‌تواند بسیار مثمر ثمر باشد.

وی افزود: در مرحله نخست سعی کردیم دبیرخانه این همایش را با توجه به تجربه استان مازندران به این استان بسپاریم و اغلب کار‌هایی که در حوزه ستادی به معاونت پرورشی مازندران سپرده شد به خوبی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شکوهی با بیان اینکه دو سال از زمان استقرار دبیرخانه همیار مشاور در مازندران می‌گذرد، گفت: محتوا‌های خوبی انجام شد و راهنما‌های که برای همیار مشاور انجام شده و حتی نوع سازماندهی آن‌ها در مدارس توانسته کار حوزه بهداشت روان و مشاوره را بهتر صورت دهد.

مدیرکل مشاوره و امور تربیتی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه جامعه ما با برخی آسیب‌های اجتماعی دست به گریبان است، افزود: تلاش گسترده‌ای نیاز است تا این تشکل به صورت علمی در مدارس پیاده شود.

وی گفت: آثار بسیار خوبی از سراسر کشور به دبیرخانه همایش ارائه شده و ۱۰ مقاله با حضور هیئت داوران ارزیابی شد و مقالات خوب و قابل اتکایی بود که نشان داده می‌شود بیش از این می‌توان از این ظرفیت استفاده کرد.

وی با بیان اینکه ما نمی‌توانیم دانش آموزان را بی مسئولیت و صرف آموزش‌های روزمره رها کنیم، افزود: این تشکل از معدود تشکل‌هایی است که در حوزه بهداشت روان به صورت مستقل فعالیت می‌کند و نیاز به صبر، حوصله و همراهی و همیاری همه دست اندرکاران دارد.

شکوهی گفت: امسال براساس دستور معاون پرورشی وزیر شعار هر کلاس درس یک همیار مشاور را در سطح مدارس متوسطه اول داریم و امیدواریم این تشکل را تا پایان سال تحصیلی به آن ظرفیتی که تعیین کردیم برسانیم.

سلامت روانی بنیان همه فعالیت‌های تربیتی است

علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزیرآموزش و پرورش نیز گفت: سلامت روانی زیرساخت و بنیان همه فعالیت‌های تربیتی و راز شکوفایی دانش آموزان است.

وی افزود: همه ما تلاش می‌کنیم که این خلاء یعنی فقدان مهارت‌های لازم در ابعاد مختلف برای دانش آموزان را از پیش رو برداریم. متأسفانه روش‌های مختلف برای حل این مساله ایجاد نکرده‌ایم و آموزش و پرورش ما آموزش و پرورش حافظه محور و تک ساحتی شده است.

کاظمی با بیان اینکه بخشی از آسیب‌های امروز ما ناشی از این موضوع است، گفت: وقتی سرمایه‌های مادی و معنوی لازم برای فعالیت‌های تربیتی در اختیار نداشته باشیم حتما تبعات نامیمونی را برای جامعه در برخواهد داشت.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیرآموزش و پرورش ادامه داد: آموزش و پرورش مهم‌ترین استراتژی خود را تحقق سند تحول بنیادین برای دستیابی به حیات طیبه قرار داده و مهم‌ترین راهبرد هم تعلیم و تربیت تمام ساحتی با رویکرد مهارت‌محوری است.

وی گفت: سلامت روانی زیرساخت و بنیان همه فعالیت‌های تربیتی و راز شکوفایی دانش آموزان است.

معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه توسعه منش‌های اخلاقی را در اولویت خود قرار دادیم، افزود: راه‌اندازی شاخه دانش‌آموزی سمن‌ها در مازندران نشان می‌دهد دانش‌آموزان بسیار توانمند هستند و می‌توانند در حوزه‌های مختلف ورود پیدا کنند که طرح همیار مشاور در همین راستا است.

کاظمی با بیان اینکه بیش از ۵۰۰ هزار دانش آموز توانمند در همیار مشاور داریم، گفت: می‌توانیم این ظرفیت را به عنوان نقطه ثقل در بخش‌های دیگر نیز مورد استفاده قرار دهیم. هم در کنترل و هم در هدایت و راهنمایی در برابر آسیب‌های اجتماعی می‌توانیم از این ظرفیت استفاده کنیم.

همیار مشاور به عنوان یک راهبرد اثرگذار پذیرفته شده است.

عسکری نیکزاد مدیرکل آموزش و پرورش مازندران نیز گفت: دوران نوجوانی دوران بحرانی است که نوجوان در کشاکش کودکی و جوانی قرار دارد و در این میان فشار‌های روانی بر او ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت مشاوره در این سنین افزود: اگر مشاوره خوبی در این سنین به نوجوانان ارائه نشود قطعا آسیب خواهند دید و بهترین مشاوره هم در این سنین می‌تواند توسط همسالان انجام شود. این همیار مشاوران می‌توانند با آموزش‌های لازم مشاوره‌های مناسبی ارائه دهند.

نیکزاد با بیان اینکه همیار مشاور باید به عنوان یک تشکیلات باشد، گفت: همیار مشاور به عنوان یک راهبرد در سراسر جهان پذیرفته شده و وظایفی برای آنان در نظر است. برقراری ارتباط نزدیک، همکاری با مشاور مدرسه، کمک به مشاور مدرسه در زمینه شناخت مشکلات دانش آموزان و ارائه خدمات راهنمایی در زمینه مهارت‌های تحصیلی و اجتماعی با نظر مشاور از جمله این وظایف است.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران افزود: آموزش این موضوع که مسائل دانش آموزان به عنوان راز در نزد خود نگاه دارد و از نصیحت بپرهیزد بسیار مهم است. موقعی که دانش آموزان را خطری تهدید می‌کند سریع‌ترین زمانی که می‌شود مشاوره ارائه داد توسط همین همیاران است، چون در سنین مشترکی هستند و به حال و هوای هم آشنایی دارند.

وی با تأکید براینکه همیار مشاور باید دیندار و باتقوا باشد، گفت: افرادی که کار مشاوره انجام می‌دهند باید با همسالان خود صمیمی و خیرخواه باشند. چون همیار مشاور می‌تواند باعث مسئولیت پذیری دانش آموزان و تقویت رشد فردی و اجتماعی و مشاکرت پذیری و مهیا ساختن برای تصمیم سازی و تصمیم گیری سالم و درست شود.

انتهای پیام/آ

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش اخبار علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۱۲۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشش دانش آموزان تویسرکانی در هفدهمین مسابقات ربوکاپ آزاد ایران

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد آقامحمدی با اعلام این خبر، اظهار کرد: این دوره از مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران با شعار «یادگیری، آینده درخشان» در دو بخش دانشجویی و دانش‌آموزی به میزبانی واحد علوم و تحقیقات با حضور بیش از یک هزار و ۸۰۰ شرکت کننده در ۳۰۰ تیم حائز شرایط از مدارس و دانشگاه‌های کشور و حضور ۹ تیم خارجی از ۵ کشور برگزار گردید که آقایان امیرعلی محمد صالحی و ابوالفضل محمد صالحی دانش آموزان پژوهش سرای تویسرکان موفق به کسب عنوان (سوپر تیم RT-TOY) شدند.

آقامحمدی افزود: شرکت کنندگان در هجدهمین دوره مسابقات ملی ربوکاپ آزاد ایران در لیگ‌های فوتبالیست دانش‌آموزی، امدادگر دانش‌آموزی لاین، امدادگر دانش‌آموزی ماز، نمایش ربات‌های دانش‌آموزی، ساخت و طراحی، دمو دانش‌آموزی، دمو دانشجویی، شبیه‌سازی فوتبالیست دو بعدی، شبیه‌ساز امدادگر دانش‌آموزی، شبیه‌ساز فوتبالیست دانش‌آموزی، سرویس‌رسان در کار، خودرو خودران و پرنده به رقابت پرداختند.

وی خاطرنشان کرد: اینگونه رویدادها، زمینه جریان سازی علمی و مهارتی در حوزه‌های هوش مصنوعی، رباتیک، بینایی ماشینی، مکاترونیک و یادگیری ماشین در کشور، جذب و جهت‌دهی استعدادها به سمت نیازهای حال و آینده کشور است. گفتنی است سخنگوی دولت آقای بهادری جهرمی از این رویداد بازدید به عمل آورد.

کد خبر 6084846

دیگر خبرها

  • پایان دوره توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس سمپاد در قم
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • تغییر۱۰ درصد برنامه درسی دوره متوسطه اول به نفع مهارت‌آموزی
  • تأکید بر آگاه سازی دانش آموزان از نحوه برگزاری امتحانات نهایی
  • قیچی قسمتی از لباس دانش‌آموزان دریکی از مدارس دلگان
  • سومین چمن مصنوعی مدارس استثنایی کردستان بهره‌برداری می‌شود
  • پویش سپاس از معلم در ۴۸ واحد آموزشی خوانسار
  • نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش به‌زودی اعلام می‌شود
  • اجرای طرح ارتقای سلامت دهان و دندان در مدارس عشایری کشور
  • درخشش دانش آموزان تویسرکانی در هفدهمین مسابقات ربوکاپ آزاد ایران