Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@15:29:06 GMT

«کشتی‌نسازی» که «کشتی‌سازی» شد

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۱۲۸۵۸

«کشتی‌نسازی» که «کشتی‌سازی» شد

نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس گفت: مجموعه‌ای که سال‌ها پیش بانام کشتی نسازی معروف بود امروز به آن‌چنان پویایی و توانمندی رسیده است که در ساخت و تعمیرات انواع شناورها خودکفا و به معنای واقعی کلمه کشتی‌سازی است.

به گزارش ایسنا، ناصر شریفی در حاشیه‌ بازدید از شرکت مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران، اظهار کرد: با تمام وجود خود به‌عنوان یک هرمزگانی تلاش خواهم کرد تا موانعی که در برابر این مجتمع صنعتی وجود دارد مرتفع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: افتخار می‌کنم مجموعه‌ای که سال‌ها پیش با نام کشتی‌نسازی معروف بود امروز به آن‌چنان پویایی و توانمندی رسیده است که در ساخت و تعمیرات انواع شناورها خودکفا و به معنای واقعی کلمه کشتی‌سازی است.

وی با اشاره به استفاده از نخبگان در صنعت گفت: با ارتباط صنعت و دانشگاه و همچنین استفاده از نخبگان می‌توانیم اتفاق‌های خوبی را رقم بزنیم.

همچنین حمید رضائیان اصل مدیرعامل ایزوایکو نیز در این نشست یادآور شد: این مجتمع با 1100 هکتار زیربنا و همچنین بهره‌گیری از 5200 نفر پرسنل یکی از بزرگ‌ترین زیرساخت‌های دریایی کشور است.

 وی با اشاره به این‌که «با باور داشتن به توانایی‌های خود می‌توانیم ناممکن‌ها را ممکن کنیم»، گفت: تعمیر ریگ‌های حفاری نیازمند دانش تخصصی و بسیار پیچیده‌ای است که تا پیش‌ از این در اختیار انگلستان و آمریکا بود؛ اما با باورمندی و تکیه‌ بر توان نیروی داخلی، امروز ایزوایکو به هاب تعمیرات ریگ‌های حفاری تبدیل‌شده است.

وی با اشاره به این‌که «شعار امسال «حمایت از کالای ایرانی» است» گفت: کشور امروز در وضعیت ویژه‌ای قرارگرفته و می‌توان با تکیه‌بر توانمندی‌های این مجموعه درزمینه‌ تعمیرات، از خروج میزان زیادی ارز جلوگیری کرد.

مدیرعامل منطقه ویژه‌ اقتصادی کشتی‌سازی خلیج‌فارس با اشاره به نقش کلیدی مجلس شورای اسلامی، گفت: مجلس شورای اسلامی می‌تواند با تصویب یک قانون بر استفاده از توان مجموعه‌های داخلی تأکید و کارفرماها را ملزم سازد که سفارش‌های ساخت و تعمیرات را به مجموعه‌های توانمندی چون ایزوایکو بسپارند تا ضمن اشتغال‌زایی پایدار از خروج میزان زیادی ارز جلوگیری شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ایزوایکو کشتی سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۱۲۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیررییسی از برگزارکنندگان جشن محفل امام حسنی‌هادراستادیوم آزادی

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه جلسه هیات دولت امروز چهارشنبه هشتم فروردین ۱۴۰۳ با حضور خبرنگاران و در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در رابطه با برگزاری محفل امام حسنی‌ها در مجموعه ورزشی آزادی گفت: رییس جمهور در جلسه امروز هیات دولت از این برنامه تقدیر کردند. مجموعه نهادهای فرهنگی کشور با همدلی مدتی است برای مناسبت‌های دینی چنین فعالیت‌هایی انجام می‌دهند.

وی افزود: از عزیزانی که چنین مراسم شوانگیز و پر از نشاط و شادابی دینی را تدارک دیده اند قدردانی می‌کنم.

کد خبر 6063430

دیگر خبرها

  • پیگیری تمرینات تراکتور برای بازی با سپاهان
  • ضرورت افزایش تجهیزات و توانمندی ها در حوزه مخاطرات استان تهران
  • اتصال واحدهای ۵ و ۶ نیروگاه دوم سد شهید عباسپور به شبکه سراسری برق
  • آشنایی با ابزار تعمیرات موبایل
  • تقدیررییسی از برگزارکنندگان جشن محفل امام حسنی‌هادراستادیوم آزادی
  • تشریح توانمندی های استان آستاراخان در همایش بین المللی روسیه
  • رفع مشکل شبکه آبرسانی روستای زاویه حسن خان در خوی
  • گام‌های باشگاه هوادار برای دریافت مجوز ملی و حرفه‌ای
  • گام‌های باشگاه هوادار برای دریافت مجوز ملی و حرفه ای
  • تولید ۸ میلیارد و ۳۸۲ میلیون کیلووات ساعت انرژی خالص در نیروگاه نکا